simenc Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 (endret) Hei, jeg er helt rådvill når jeg nå skal kjøpe meg en gamer-PC. Jeg vet at om man skal ha det sprekeste av gaming-PCer så kan prisene strekke seg langt forbi 20-tusen, problemet er at jeg ikke har råd til å bruke mer enn 10000,-. Så det jeg lurer på da, er om jeg bør finne en PC på finn, bygge en selv, eller kjøpe den ferdig-bygde gaming PCen på komplett? Er det noen som har noen råd? Tror dere at gaming PCen jeg linket til kan tilfredsstille? Er det evt. noe jeg bør manuelt konfigurere på den? En annen ting jeg lurer på, for noen år siden så var det sånn at man måtte ta hensyn til latency på skjermene om man skulle spille FPS spill, gjelder dette fortsatt? Eller går det greit å kjøpe en billig-skjerm? Endret 1. april 2014 av simenc Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 En billig skjerm går helt fint. Ville bygd selv, du vil spare endel. Antar at du ikke vil overklokke for den prisen. Lenke til kommentar
simenc Skrevet 31. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2014 En billig skjerm går helt fint. Ville bygd selv, du vil spare endel. Antar at du ikke vil overklokke for den prisen. Takk for svar Ok, da blir det billig-skjerm. Tanken har streifet meg, men det eneste jeg er litt bekymret for er om jeg ender opp med å velge komponenter som ikke passer så bra sammen. Jeg vil anta at gaming-PCen er skreddersydd med tanke på at komponentene spiller bra sammen? Jeg vet nada om overklokking, så det spørs om det er aktuelt Lenke til kommentar
Satyrion Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1373121&su=8A41E7BD-BDC2-4955-A2F9-F6AF0D7E99E2 Her har du en grei build, du kan slege på en SSD om du vil. 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 En billig skjerm går helt fint. Ville bygd selv, du vil spare endel. Antar at du ikke vil overklokke for den prisen. Takk for svar Ok, da blir det billig-skjerm. Tanken har streifet meg, men det eneste jeg er litt bekymret for er om jeg ender opp med å velge komponenter som ikke passer så bra sammen. Jeg vil anta at gaming-PCen er skreddersydd med tanke på at komponentene spiller bra sammen? Jeg vet nada om overklokking, så det spørs om det er aktuelt Er ikke så mange feil du kan ta på komponenter, viktigste er at hovedkort og prosessor passer sammen. For nyeste i5- intel serie velger du et 1150 hovedkort, så er alt bra. Spe på med 8 gb ram, et kabinett og strømforsyning av typen ATX, så skal det passe bra. Er bare å sjekke litt tutorials og youtube videoer for hvordan man setter sammen, er ikke veldig vanskelig. Men du ser selv såklart. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Hvis du absolutt ikke ønsker å bygge selv ville jeg valgt denne: https://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10875 og et gtx 760 grafikkort + en 2tb hdd i tillegg til ssd-en. Lenke til kommentar
kb1983 Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Kan kjøpe min www.hardware.no/bruktmarked/annonse/34356 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Kan kjøpe min www.hardware.no/bruktmarked/annonse/34356 Ikke gi opp Pc gaming Lenke til kommentar
kb1983 Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Kan kjøpe min www.hardware.no/bruktmarked/annonse/34356 Ikke gi opp Pc gaming Nei littegrand gaming blir det da har en ok laptop som duger til starcraft 2 , FTL og andre spill som må spilles på PC Men er for gale at stasjonærmaskinen skal stå å samle støv :S for dyr til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå