DementedAlbino Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Mottok nettopp en sms i fra laksomega der de takker for en hyggelig samtale og bestilling, og at jeg nå ville motta startpakke med trekk på kroner 498 på min mobilregning. Nå har jeg ALDRI snakket med disse, og jeg bestiller konsekvent aldri noe slikt uansett, hverken på deres hjemmeside eller via telefonsalg. Så jeg lurer på om noen andre har opplevd noe lignende og hvordan dere løste det? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 31. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2014 Ja blir det belastet min mobilregning så er nok det en mulighet. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Ta kontakt og forklar at du aldri har prata med dei eller akseptert noko avtale? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Det er jo mange firmaer som lever av slik svindel. Å politianmelde de for svindel kan hjelpe flere enn deg. Jeg ville vel også rapportert det til forbrukerrådet. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 31. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2014 Nå har de ikke oppgitt hverken kontaktskjema eller telefonnummer på hjemmesiden deres, kun bestillingsskjema. Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 (endret) Dette firmaet har byttet navn 3 ganger siden 2012. Leads Factory AS, NaturaPharma AS og bruker nå Eqopharma AS. De har brukt samme adresse helt fra starten og bruker den ennå. Du kan prøve et telefonnummer som er fra da de het Leads Factory AS (474 59 191). Kom deg unna disse så fort du kan, fant en melding fra en annen person som har blitt utsatt for disse. De fortsetter å trekke penger fra meg selv om jeg har sagt opp abonnementet mitt i god tid... Er ikke mulig å få kontakt med firmaet heller. Ingen telefonnummer som virker og får ikke svar på mail. Hold dere langt unna dette!!!! Dato: 31.10.2013 Det mest kvalmende er at de har en driftsinntekt på 5 millioner Endret 31. mars 2014 av Bjoolz Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 1. april 2014 Forfatter Del Skrevet 1. april 2014 Jeg har jo ikke hatt noe med de å gjøre i det hele tatt. Det bare kom en sms ut av intet som takket for en hyggelig samtale og bestilling, og det helt uten at jeg i det hele tatt har hørt om hverken firma eller produktet de selger. Skal følge nøye med på telefonregningen fremover, så får vi håpe det ikke blir noe tull. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Det blir garantert tull så kontakt mobiloperatøren din og be de blokkere dem. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Enig med vidarkri. Første steg er å kontakte mobiloperatøren din fort som f.... Følg så nøye med på neste mobilregning og se om de likevel rakk å belaste regningen din. Hvis så, ta så saken videre med din mobiloperatør (nekt å betale) og følg også nøye med på fremtidige mobilregninger. Forsøk også å ringe telefonnummeret som Bjoolz fant. Får du ikke kontakt der, så har du forsøkt å kontakte de på de måter som er tilgjengelige for deg, og skulle det bli en tvist med selskapet, så har du ditt på det rene ved at du ikke har hatt noen måte å kansellere abonnementet. Skulle du få en pakke med noe ræl, så kan det hende det finnes en avsenderadresse, telefonnummer, e-post eller annen kontaktinformasjon med noen papirer der. Forsøk i så fall å kontakte de på den måten. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 1. april 2014 Forfatter Del Skrevet 1. april 2014 Prøvde å ringe nummeret som ble nevnt her tidligere ikke mindre enn 21 ganger i dag, alle gikk til mobilsvar. Har snakket med chess, men så lenge jeg ikke kan vise til hva som kan bli belastet mitt nr kan de ikke gjøre noe enda. Jeg venter i spenning, og vil oppdatere her så snart jeg har noe nytt. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Har du kontaktet forbrukerrådet / politiet? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 2. april 2014 Forfatter Del Skrevet 2. april 2014 Nei, så lenge det ikke er utført noe trekk så avventer jeg. Lenke til kommentar
Joakim Odland Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 (endret) Vet dette er gammelt innlegg, men har seg slik at jeg selv har blirr lurt inn i et abonnement hos dem, der de introduserte seg med å si at jeg hadde deltatt i en konkurranse som de hadde sponset, og jeg var blitt valgt til å motta en gratis prøvepakke, og da takket jeg ja til det uten å tenke mer over det, etter jeg hadde sendt sms og skrevet jatakk til et nummer som jeg ble informert om fra dem på telefonen, la de på, også fikk jeg en sms som sa noe sånn som "Gratulerer med et smart valg, du har nå takket ja til en måneds gratis prøvepakke på Laksomega, det eneste du behøver å betale er porto på 79 kroner." Jeg ble ganske frustrert ettersom det i samtalen med dem hørtes ut som de mente at de neste forsendelsene etter den "gratis" prøvepakken koster 79 i porto + 298, Man trenger ikke tenke lenge før en skjønner at det ikke koster dem 79 kroner å sende en liten pakke kapsler i en liten konvolutt som b-post innenfor norge heller da, så der har de jo fortjeneste selv og i realiteten, og det er da ikke "gratis", slik de i samtalen skulle ha det til. Dagene gikk, og idag mottok jeg deres forsendelse i posten, vedlagt lå selvfølgelig også angrerettsskjema som telefonselgere plikter å legge ved når salget har skjedd utenfor offentlig salgssted eller via telefonsalg som det gjorde. Prøvde å ringe dem idag med en gang jeg var hjemme fra jobb, det startet omlag 14:30, det første som møtte meg var en automatisk svarer som sa Velkommen til Equopharma, ditt anrop vil bli besvart så snart en kundebehandler er ledig. Så ringte det bare, og ringte, og ringte, og slik fortsatte det. Etter det var gått 55 minutter, uten noen svar, la jeg på, da var middagen ferdig, og jeg måtte få i meg noe mat. Prøvde igjen å ringe dem på ny etter jeg hadde spist mens jeg skrev dette, og ble møtt av en automatisk svarer som bare sa "Velkommen til Equopharma, våre åpningstider er mandag til fredag 09:00-15:00. Hvorfor var det ingen som svarte? Hvorfor kom det ikke beskjed på linja om at de stengte 15:00 da jeg prøvde å ringe dem første gangen, og ikke bare fortsatte å ringe slik det gjorde, klokken var nærmere halv fire da jeg la på. Og hvorfor gidder de ikke sitte fem eller ti jævla minutter lenger for å iallefal besvare samtalene fra de som har ringt inn til nummeret deres i rimelig tid før stengetid, istedenfor å bare gå fra alt sammen og bare la alle som sitter i telefonen og prøver å nå dem sitte og vente der? Det hele er bare idiotisk. Alle sammen, hold dere langt unna. De er desidert de mest useriøse jeg noen gang har vært borti. Kommer til å prøve igjen å ringe dem imorgen, og kjefte, og benytte meg av angreretten som såklart alltid følger med ved inngåelse gjennom telefonsalg, de kan ikke nekte meg, De la tilogmed ved skjema for det ved sendingen, så. Om jeg så ikke kommer igjennom imorgen heller, blir bare hele greiene sendt i retur, og de får evt ringe meg for å motta kritikk. Om noen andre er i den situasjonen at de vil komme i kontakt med dem, er det bare å spamme dem ned på telefonnr 940 09 612 Endret 7. mai 2014 av Joakim Odland Lenke til kommentar
Joakim Odland Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Vet dette er gammelt innlegg, men har seg slik at jeg selv har blirr lurt inn i et abonnement hos dem, der de introduserte seg med å si at jeg hadde deltatt i en konkurranse som de hadde sponset, og jeg var blitt valgt til å motta en gratis prøvepakke, og da takket jeg ja til det uten å tenke mer over det, etter jeg hadde sendt sms og skrevet jatakk til et nummer som jeg ble informert om fra dem på telefonen, la de på, også fikk jeg en sms som sa noe sånn som "Gratulerer med et smart valg, du har nå takket ja til en måneds gratis prøvepakke på Laksomega, det eneste du behøver å betale er porto på 79 kroner." Jeg ble ganske frustrert ettersom det i samtalen med dem hørtes ut som de mente at de neste forsendelsene etter den "gratis" prøvepakken koster 79 i porto + 298, Man trenger ikke tenke lenge før en skjønner at det ikke koster dem 79 kroner å sende en liten pakke kapsler i en liten konvolutt som b-post innenfor norge heller da, så der har de jo fortjeneste selv og i realiteten, og det er da ikke "gratis", slik de i samtalen skulle ha det til. Dagene gikk, og idag mottok jeg deres forsendelse i posten, vedlagt lå selvfølgelig også angrerettsskjema som telefonselgere plikter å legge ved når salget har skjedd utenfor offentlig salgssted eller via telefonsalg som det gjorde. Prøvde å ringe dem idag med en gang jeg var hjemme fra jobb, det startet omlag 14:30, det første som møtte meg var en automatisk svarer som sa Velkommen til Equopharma, ditt anrop vil bli besvart så snart en kundebehandler er ledig. Så ringte det bare, og ringte, og ringte, og slik fortsatte det. Etter det var gått 55 minutter, uten noen svar, la jeg på, da var middagen ferdig, og jeg måtte få i meg noe mat. Prøvde igjen å ringe dem på ny etter jeg hadde spist mens jeg skrev dette, og ble møtt av en automatisk svarer som bare sa "Velkommen til Equopharma, våre åpningstider er mandag til fredag 09:00-15:00. Hvorfor var det ingen som svarte? Hvorfor kom det ikke beskjed på linja om at de stengte 15:00 da jeg prøvde å ringe dem første gangen, og ikke bare fortsatte å ringe slik det gjorde, klokken var nærmere halv fire da jeg la på. Og hvorfor gidder de ikke sitte fem eller ti jævla minutter lenger for å iallefal besvare samtalene fra de som har ringt inn til nummeret deres i rimelig tid før stengetid, istedenfor å bare gå fra alt sammen og bare la alle som sitter i telefonen og prøver å nå dem sitte og vente der? Det hele er bare idiotisk. Alle sammen, hold dere langt unna. De er desidert de mest useriøse jeg noen gang har vært borti. Kommer til å prøve igjen å ringe dem imorgen, og kjefte, og benytte meg av angreretten som såklart alltid følger med ved inngåelse gjennom telefonsalg, de kan ikke nekte meg, De la tilogmed ved skjema for det ved sendingen, så. Om jeg så ikke kommer igjennom imorgen heller, blir bare hele greiene sendt i retur, og de får evt ringe meg for å motta kritikk. Om noen andre er i den situasjonen at de vil komme i kontakt med dem, er det bare å spamme dem ned på telefonnr 940 09 612 Fikk raskt svar idag, det hele løste srg med en gang, og jeg fikk returnere det uten noen kommentar eller noe som helst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå