Gå til innhold

MA1/Pilot jakke. Hvor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker du at herren i førsteposten ser ut en nynazist?

Jeg tenker at venner og kolleger ville spurt ham om han er Nazi, folk han møter ville tenkt sitt. Dersom han møter folk med motsatt politisk ekstremisme eller en gjeng med innvandrerbakrunn av den mer "sinte" typen så risikerer han juling. Ikke rett/trygg jakke for en hvit mann på byen i helgen. Plain and easy...

 

Sånne jakker og feks boots med hvite lisser har en viss signaleffekt. Særlig i Europa..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Handler vel om hvordan man kler det opp. For alt vi vet kan trådstarter ha en streetwear eller high-fashion swagger til de grader, da er det sjeldent at skinhead er det første jeg tenker.

Trådstarter har mørkere hudfarge, det er noe helt annet.

 

Men jeg som er hvit hadde ikke valgt å gå med en sånn jakke etter at byen stenger på kvelden i helgen. Gå gjennom Grønland med en sånn jakke og litt kort hår, legg til Boots med hvite lisser også for å gjøre det litt mer spennende.

 

Folk får jo bank for null og niks for tiden, det å gå med en jakke som er så koblet opp til nazisme er en risiko.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Da er det jo ikke jakken i seg selv som kobles opp mot nazisme, men kombinajsonen av pilotjakke, millitærboots med hvite lisser og glattbarbert hode. Jeg har aldri oppfattet pilotjakker som et nazi-staple, men ville likevel tenkt at en kar med glattbarbert hode, med milltærstøvler og pilotjakke kanskje var nazist, om resten av uttrykket også signaliserte det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Burberryskjerf har vel også vært knyttet opp mot casuals i mange år, men det er vel få som automatisk tenker at alle som går med Burberryskjerf er casuals?

 

Det er litt forskjell der. Signaleffekten til Naziuniformen er litt mer kjent i Europa.

 

Jeg har aldri tenkt på Burberryskjerf til fotball casuals, men merkeklær og masker/skjerf har jeg hørt om.

 

Men Nazi og skinheadkulturen har gjort skikkelig krav på bombejakke med oransje for, så man tenker jo litt for seg selv om man ser folk i sånt. Dersom man ikke er helt uvitende og aldri sett en nynazist i uniform før da....

 

 

Legge til at jeg ikke har noe personlig mot hverken nynazister eller raddiser. Jeg har kjent personer med slike standpunkt i begge leire og de var ordentlige reale mennesker tro det eller ei. Man skal dømme personer utifra person og ikke fra politisk standpunkt.

 

Men liberal som jeg er så har jeg sef noe imot at disse ideologiene har drept millioner av mennesker.....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...