Gå til innhold

Hvor mye burde jeg ta for denne maskinen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Ut i fra manglende skjermdump tipper jeg ca. 0kr er en passende sum...

 

Og nå som skjermbildet har kommet, rundt 3-4k burde være en realistisk sum for den riggen.

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar

Jeg vil nok tro at du kan få mer for den på Finn. Prisene der har jo ingen rot i virkeligheten så det er bare å slenge den ut til ublu pris.

Ingen vits i å oppfordre til å lure folk. Men denne PCen er verdt mer enn 3-4k. Har 2 SSD-er, et greit grafikkort og 16gb ram. Ville prøvd 7-8k inkl skjerm.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Det er jo strengt tatt ikke å lure noen. Annonsene på finn er jo helt klare på hva slags utstyr det er i de.

At kjøper er lam i bakhue og ikke gidder sjekke om prisen har rot i virkeligheten er jo strengt tatt deres egen skyld.

Er alikevel en fordel om vi oppfordrer til realistiske priser her, det er jo en prisvurdering han er ute etter. Sjansen er større for at man må vente noen uker før salgt om man overpriser.

Lenke til kommentar

Er helt enig i at man skal bruke riktig pris, men hvis ingen lyver så ser det allikevel ut til at estimatene som vi gir og som er korrekte med tanke på verdi viser seg å være for lave når maskinene ofte selges til langt over estimatene vi gir.

 

Ja, det er feil, men vi kan ikke noe for at de som kjøper brukt maskinvare åpenbart ikke har filla peiling på hva de faktisk kan få for pengene hvis de kjøpte nytt utstyr.

Lenke til kommentar

Er helt enig i at man skal bruke riktig pris, men hvis ingen lyver så ser det allikevel ut til at estimatene som vi gir og som er korrekte med tanke på verdi viser seg å være for lave når maskinene ofte selges til langt over estimatene vi gir.

 

Ja, det er feil, men vi kan ikke noe for at de som kjøper brukt maskinvare åpenbart ikke har filla peiling på hva de faktisk kan få for pengene hvis de kjøpte nytt utstyr.

Vet du ar hele Hardware.no - ideen botner seg i "laveste pris"?

Grunderne ringte rundt til "alle" nettbutikkene og spurte etter pris på lange lister med hardware. Resultatet ble presentert i hardware.no.

Vi har fortsatt "Prisguide" -sidene som er en raffinert utgave.

Det var en ordentlig kamp før butikkene gikk inn samarbeid og la ut prislistene sine på dette nettstedet.

 

Så vidarkri nå må du ikke "banne i kjerka"!

Lenke til kommentar

Skyt ikke meg for at folk er dumme. Jeg bare påpeker en trend som jeg har sett de siste åra hvor noen spør oss om pris på brukt utstyr, vi legger hodene i bløt og kommer oftest opp med korrekt pris basert på hva man kan få av nytt utstyr for samme pris + fradrag pga alder, men oftest så selges utstyret flere tusen kroner over estimatet. Faktisk ofte over hva man måtte betalt for nytt utstyr med bedre ytelse.

 

Det er jo ikke straffbart å være tjukk i hue, men det er tydeligvis kostbart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...