Snusmummrikken Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Noen som har peilig på noe billig effekt anlegg på Honda nsr 125? sykkelen går i 160km/t og bråker no jævlig! men lurte på om det var mulig å få et effektanlegg som gjorde at lyden ble litt grommere Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 det er fult mulig og få tak i noe grommere. men billig er det ikke. http://www.mc-deler.com/lettmc.asp?C=B_2FS0THGI4&C1=C_2FS0THGPI&C2=J_2K40VJZIE&C3=K_2K40VKJYL&D=X_2K40VNUR2&M=Honda.&M1=NSR%20125%20.&M2=Trim&M3=Eksos Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 1.690,- er da ingen pris! Jeg gav over 11.000,- til min "moped". Du får forresten også 160ccm sylinder og masse anna morro til den sykkelen. Hadde en trimma CRM 125 selv, og den har samme motor. Noe som er veldig billig og kan gi grommere lyd er UNI-filter. Men regn med problemer med å dyse og justere inn forgasseren etterpå. Jeg endte opp med å bytte hele forgasseren. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 jo det er det, når det går dårlig i utgangspunktet. vent til dere bli gamle nok, og kjøp en 1000cc R sykkel. så slipper dere sløse bort pengene deres på pynt.. 11.000, hvorfor? mener ikke og være frekk her, men er ikke det i drøyeste laget for en moped? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 (endret) Effektanlegg koster fort såpass når det er flersylindret og såpass slagvolum som 350ccm. Spesielt når det er håndsveiset rustfritt stål. Endret 31. mars 2014 av sedsberg Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 joda det forstår jeg at koster. men hva skal du med det på en "moped"? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Sammen med alt det andre jeg har gjort så skal det i teorien få effekten opp mot 75HK. Originalt er 62HK. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Jeg skjønner, går sikkert unna det.. ikke meninga og legge meg i hva andre bruker pengene på asså. synes bare det virka MYE for en moped. Men blir sikkert bra Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Strengt tatt er det rundt der prisen ligger, så 1700,- pluss 900,- for lyddemper til NSR er ikke så galen pris. Dette er totaktere så pottene er litt mer komplekse enn de rette rørene på 4-taktere. Lenke til kommentar
Snusmummrikken Skrevet 1. april 2014 Forfatter Del Skrevet 1. april 2014 Går det an å få en grommere lyd ved bare å bytte lyddemper ? Lenke til kommentar
Mr.Patro Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Originalt anlegg er ferdisveiset, slik at lyddemper sitter fast på svanehalsen, og bare bytte lyddemper blir mye arbeid, og kommer nok ikke til å utgjøre noen forskjell. å bytte både svanehals og lyddemper er å anbefale, men ikke for lyden. det eneste som skjer med lyden er at den blir høyere og skarpere. ikke det jeg ville kalt grommere Lenke til kommentar
Snusmummrikken Skrevet 1. april 2014 Forfatter Del Skrevet 1. april 2014 Originalt anlegg er ferdisveiset, slik at lyddemper sitter fast på svanehalsen, og bare bytte lyddemper blir mye arbeid, og kommer nok ikke til å utgjøre noen forskjell. å bytte både svanehals og lyddemper er å anbefale, men ikke for lyden. det eneste som skjer med lyden er at den blir høyere og skarpere. ikke det jeg ville kalt grommere jeg kan bytte lydemper, den sitter ikke fast Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Er det av typen med demperull/dempemateriale så kan du bytte den ut med glawa. Det tar en del av den skarpe, øreskjærende lyden. Lenke til kommentar
Mr.Patro Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 om du kan ta av lyddemperen har du nok allerede effektanlegg og bytte av lyddemper vil ikke ha noe å si, vet du hvilket anlegg du har? skal stå midt på svanehalsen Lenke til kommentar
Snusmummrikken Skrevet 2. april 2014 Forfatter Del Skrevet 2. april 2014 om du kan ta av lyddemperen har du nok allerede effektanlegg og bytte av lyddemper vil ikke ha noe å si, vet du hvilket anlegg du har? skal stå midt på svanehalsen Der tokk jeg feil hehe. Lyddemperen er sveiset fast. men lurer litt på hva som er gjort med sykkelen siden den går i 160-165 km/t. noen som kan ha en anelse om hva det kan være? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Om jeg ikke husker feil har den ca. 26HK uten sperrer. Tipper sperrene er tatt. Lenke til kommentar
Mr.Patro Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 kan være styringsboksene, den har 1 for tenningen, og en for eksosventilene. ekosplomberingen er sikkert også tatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå