AndersT2 Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Har en kompis som ønsker følgende: Han ønsker å kjøre 3 stk forskjellige powerpoint presentasjoner på 3 forskjellige skjermer samtidig. Helst fra 1 PC. Er dette mulig, og hvordan. Jeg googlet litt og fant de som har prøvd 2, men da for å jobbe med dem, ikke vise. Jeg testet kjapt selv, har aldri brukt programmet før, og fikk bare at den kun kjørte 1 i visningsmodus a gangen, og da på samme skjerm (hovedskjermen av mine 2 skjermer). Hvis dette ikke går. Vil det funke med presentasjoner fra Google Disk? Eventuelt hva må til for å få dette til å funke? 3 separate PCer med powerpoint viewer er det jeg ser for meg, hva er da den billigste løsningen for å få dette til? Det bære være enkelt å bruke, og vil tro raspbarry Pi ikke vil være en enkel løsning for dem å bruke. Hvis da det ikke er så ekstremt enkelt å sette opp å bruke at det ikke tar lange tiden å få til, selv for noen som aldri har brukt noe som helst av linux eller noe slikt, og ikke har erfaring med programmering av noe slag. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Vel, antagelig kan du åpne powerpoint 3 ganger, flytte hvert program til hver sin skjerm, og presentere? 1 Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Jeg måtte teste det selv, og det fungerer fint med to stk presentasjoner på hver sin skjerm. Start opp begge to, kjør dem begge i fullskjerm, aktiver den ene og flytt den til en annen skjerm med Win+Shift+Pil Høyre (eller venstre). Når man skal bytte slides med tastaturet må man ha kontroll på hvilken presentasjon man har aktiv, ellers blir det krøll. Alternativt kan man bruke musen og flytte markøren over den presentasjonen hvor man skal skifte slide. Jeg har ikke mulighet til å teste med tre skjermer akkurat nå, men det burde vel fungere like bra. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 2. april 2014 Forfatter Del Skrevet 2. april 2014 Jeg får det ikke til (har Office 2010). Men mulig jeg ikke starter det fremvisningen korrekt. Har ALDRI brukt programmet før nå. Jeg starter powerpoint, så høyreklikker jeg på programmet på startslinjen og starter ett til (på samme måte som jeg starter 2 excel versjoner) For å starte fremvisningen så går jeg til "Lysbildefremvisnings" fanen, og trykker "Fra Begynnelsen" Laget ett par enkle presentasjoner med kun tekst på noen få sier. Ett spørsmål til, siden det ser ut til at jeg gjør noe galt. Kan man også få presentasjonene til å gå automatisk, og ikke trenger å trykke på for å vise neste side? Regner med det er det kompisen min er ute etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå