Vegardnet Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Hei Jeg har over lengre tid slitt med at pcen henger seg fast i et program. Si f.eks at jeg sitter å surfer på chrome og hopper mellom faner. Plutselig når jeg trykker på en fane legger den seg ned. Jeg kan ikke gå over til spotify eller skrivebordet. Jeg er "låst" fast i chrome. Den eneste måten jeg kan bytte er med ALT+TAB eller trykke på CTRL+ALT+DEL for å starte oppgavebehandling. Pcen er noen år gammel så jeg trodde kanskje hovedkortet hadde blitt dårlig. Jeg har nå byttet hovedkort og prosessor, men problemet er her fortsatt. Noen tips? Lenke til kommentar
memberid-343923 Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Regner med at du allerede har reinstallert Chrome. Se på oppgavebehandlingen om det foregår noe rart. Om maskinen er gammel og det er mye rot dette med flere prorammer kan det kanskje være greit med en formattering og reinstallering av operativsystemet? Lenke til kommentar
Vegardnet Skrevet 1. april 2014 Forfatter Del Skrevet 1. april 2014 Chrome ble reinstallert men det hjalp ikke. Har formatert pcen opp til flere ganger, bare for jeg til slutt ble desperat. Skal sies at problemet oppsto etter jeg formaterte pcen for en stund tilbake, og jeg er helt sikker på at alt av drivere er installert igjen. Pcen låser jeg uansett hvilket program som er oppe. Lenke til kommentar
memberid-343923 Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 (endret) Chrome ble reinstallert men det hjalp ikke. Har formatert pcen opp til flere ganger, bare for jeg til slutt ble desperat. Skal sies at problemet oppsto etter jeg formaterte pcen for en stund tilbake, og jeg er helt sikker på at alt av drivere er installert igjen. Pcen låser jeg uansett hvilket program som er oppe. Veldig rart. Kanskje det er en hardware-feil som har oppstått. Siden du har formatert og reistallert flere ganger, mener jeg. Er det noen programmer du installerer som kanskje tar for mye av datamaskinens kapasitet? Har erfart at enkelte programmer bruker mer ytelse enn PCen har godt av. Endret 1. april 2014 av krumkake Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Kan være harddisk som er i ferd med å ta kvelden. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Hei Jeg har over lengre tid slitt med at pcen henger seg fast i et program. Si f.eks at jeg sitter å surfer på chrome og hopper mellom faner. Plutselig når jeg trykker på en fane legger den seg ned. Jeg kan ikke gå over til spotify eller skrivebordet. Jeg er "låst" fast i chrome. Den eneste måten jeg kan bytte er med ALT+TAB eller trykke på CTRL+ALT+DEL for å starte oppgavebehandling. Pcen er noen år gammel så jeg trodde kanskje hovedkortet hadde blitt dårlig. Jeg har nå byttet hovedkort og prosessor, men problemet er her fortsatt. Noen tips? Velkommen til forumet! Her anbefaler folk sterkt en grundig innvendig rens og bytte av kjøle-pasta på CPU i sånne tilfeller. Når den går med Windows XP så er den etter hvert for gammel for raske Chrome. Lykke til Sv. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Her anbefaler folk sterkt en grundig innvendig rens og bytte av kjøle-pasta på CPU i sånne tilfeller. Når den går med Windows XP så er den etter hvert for gammel for raske Chrome. TS sier han nå har byttet hovedkort og prosessor. Windows XP er ikke for gammelt for Chrome. Det er andre årsaker til at en ikke bør bruke XP etter 8. april. Siden PC'en låser seg uansett hvilket program som er oppe, har jeg mest tro på at det er harddisken. Det kan også være minnet, men da ville du mest sannsynlig ha fått bluescreen eller systemkræsj direkte. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Kan være harddisk som er i ferd med å ta kvelden. Sterkt å stille diagnosen når du ikke vet hva som er inni maskinen i det hele tatt. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Kan være harddisk som er i ferd med å ta kvelden. Sterkt å stille diagnosen når du ikke vet hva som er inni maskinen i det hele tatt. Er det urimelig å anta at en maskin som er noen år gammel har en harddisk? For 3+ år siden var det tross alt ikke så vanlig med SSD. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Kan være harddisk som er i ferd med å ta kvelden. Sterkt å stille diagnosen når du ikke vet hva som er inni maskinen i det hele tatt. Er det urimelig å anta at en maskin som er noen år gammel har en harddisk? For 3+ år siden var det tross alt ikke så vanlig med SSD. Da tipper jeg: For lite RAM. Og sa står GPU og PSU igjen, og det får vi trekke lodd om. For kabinettet og viftene er vel helt sikkert ok. Lenke til kommentar
Vegardnet Skrevet 9. april 2014 Forfatter Del Skrevet 9. april 2014 Da har jeg prøvd å skifte harddisk, men til ingen nytt. Når jeg da installerte vista igjen så kom det samme problemet tilbake. Pcen "låste" seg.. Jeg har nå byttet hovedkort, cpu, ram og harddisk. Bruker Windows Vista operativsystem. Trodde nesten ikke at det hadde noe med skjermkortet å gjøre siden pcen "låser" seg. Noen tips? Lenke til kommentar
Vegardnet Skrevet 6. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2014 Da har jeg byttet harddisk, hovedkort, cpu, ram og installert nytt operativsystem. Det problemet som oppstår nå er fortsatt det samme. Pcen henger seg f.eks opp i chrome og visst jeg da trykker på en fane legger den seg ned. Visst jeg er ute i selve skrivebordet så kan jeg ikke klikke meg inn på noen av programmene. Dette kommer sånn av og til. Kan "resette" pcen med å gå inn på oppgavebehandling med CTRL+ALT+DEL... TRENGER HJELP!! Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Det høres jo ut som du har en helt ny pc. Med unntak av strømforsyningen? Er det den eneste komponenten du ikke har byttet? Lenke til kommentar
Vegardnet Skrevet 7. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2014 Eneste som ikke er byttet er strømforsyningen. Skjermkortet byttet jeg for 1,5 år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå