Silent Copper Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Er det virkelig sånn at det ikke går så mye dårligre å spille spill på en unix maskin?? alle sier det, men ingen av de som sier det(av de jeg kjenner har prøvd eller sett) ... Hvis jeg hadde instalert Lindows os på min maskin,, ville det betydd slutten på spilling da?? velvel ,,, bare lurer,, og hvor får jeg tak i Lindows a?? :-? takk til alle svar,,, er det frr noen brukre her som bruker lindows?? Lenke til kommentar
Roarm Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Vet ikke helt hva lindows er, men regner med at det er et GIU til linux. Vet at mange spill ikke støtter linux, men kommer fler og fler. Americas army har utgitt de siste patchene for linux i hvertfall 8) Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Det er jo et par spill som allerede har linux støtte... UT2003, Wolfenstein: Enemy Territory, Quake 3 osv... holder ikke selv på med linux så jeg vet ikke om så veldig mange spill til linux... Men du kan kjøre WINE som er et program som kjører diverse windows funksjoner slik at du kan spille windows spill i det. Det har begrenset støtte og varierer hvor bra spill funker. Utenom det kan jeg bare si at du burde søke på nettet og se om favorittspillene dine funker native i linux eller via WINE Lenke til kommentar
SvUpP Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Skal vi se.... Det er mange spill som har "native" støtte for Linux. Eks. Quake, Unreal Tournament, NeverWinter Nights og Soldier of Fortune. Det er sikkert flere men jeg husker ikke i farten. Alle disse kan du spille på hvilken som helst Linux-Distro (RedHat, SuSe, Debian, etc..). Disse bruker da SDL eller OpenGL. Ved hjelp av SDL lager flere og flere spil som er "multiplatform". NwN bruker SDL, som kan beskrives som en multiplatform DirectX. Nvidia lager drivere for både SDL og OpenGL under Linux som er meget gode. Syns og huske at også ATI lager Linux drivere. Lindows er noe annet. Her har de brukt Wine, pluss en del egenlagd for å lage en "Win32-simulator" for å kjøre mange Win32 programmer under Linux (eks. Office, IE etc..). Samt spill, men for spill er det Transgaming som har laget en spesialversjon. Så langt som jeg har sett er Transgaming sine produkter desverre ikke gratis. En samleside for informasjon om spilling under Linux er LinuxGames. Her fins masse god informasjon. Men jeg råder deg heller til å kjøre RedHat linux med SDL og programmer som OpenOffice osv. til dokumenter osv. osv, på en egen Partisjon eller aller helst en egen liten HD. Også kjører du multiboot med Windows. Slik at om favorittspillet ditt ikke kjører linux, så booter du bare opp den gamle WinTendo-partisjonen for å spille litt. For jeg har så langt ikke truffet på noe som helst jeg vil gjøre (dokumenter, presentasjoner, database, programering, web-design, etc) som jeg ikke har kunnet gjøre i Linux. Eneste er noen spill. Jeg kjørere to Harddisker, en med Linux og en med WinTendo, og det fungerer helt fint. Så med tid og stunder så blir det mindre og mindre bruk for WinTendo etterhvert som flere og flere støtter Linux. Eneste du må være klar over er at det er litt vanskeligere å bruke Linux med spill og andre avanserte funskjoner, sånn i starten. Det er ikke bare å sette inn CD'en som i WinTendo. Men det er MASSE god dokumentasjon på nettet. Så du får heller ta det som en utfordring. Så blir du helt sikker mye bedre på data etterpå. Mvh. S. Mail Lenke til kommentar
z10an Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 WINE følger ikke med Lindows 4.0 desverre.. men det er bare å laste ned, eller bruke en eldre versjon .. fordeler med lindows er at du slipper å installere skjermkort driver og vist du er villig til å betale kan du bruke "Click'n Run" slikk du bare trykker på et prog så installerer den det selv.. det er lett å bruke apt-get funksjonen som er omtrent det samme, så slipper du å betale (basert på Debian) :wink: . Vist du vil bruke Windows spill kan det bli litt vanskligere, da må du installere mange emulatorer for directx og win32. Linux spill går fint ann og spille da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå