sevs Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Hei. Fikk vite i dag at jeg skal skrive artikkel om temaet helt i morgen. Hva burde jeg ta med? Tenker å skrive litt om forskjellene på helt og forbilde, og skrive litt om hvem som er mine helter/forbilder. Burde jeg trekke inn det at forbilder må huske på det å være gode forbilder? Hva med fiksjonelle helter, slik som Superman? Tenker å ta med noe om Roald Amundsen, hva bør jeg skrive rundt han? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 (endret) Du kan kanskje skrive om hvor viktig image og historie er i dannelsen av et heltebilde. Nelson Mandela er kanskje en av de største heltene i senere tid, men noen av tingene han gjorde kan kalles terror. Hvis han ikke ble så betydningsfull, ville vi nok hatt et annet syn på ham. Gandhi var viktig politisk, men på det personlige plan var han ingen bra fyr. Hvis Roald Amundsen hadde fryst i hjel før han fikk utrettet noe særlig, ville vi nok mest husket ham som en Darwin Awards-kandidat. Endret 31. mars 2014 av Isbilen Lenke til kommentar
sevs Skrevet 31. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2014 Takker for svar. Kan jeg tolke det som at det egentlig var flaks at Roald Amundsen kom til sydpolen? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Jeg vil ikke si det, mye fordi flaks er et vanskelig begrep. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå