JiGGe Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Noen som vet hvem som produserer engangsgrillene? Står verken produsent eller kontakt info på produktet. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 (endret) F.eks landmann, Bar-be-quick, Green Box og Unil. Sikkert en 10-15 til kanskje... Er greit å være litt mer spesifikk Endret 31. mars 2014 av aklla 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Noen som vet hvem som produserer engangsgrillene? ILLUMINATI ... Det skapes en liten filial av helvete hver gang en engangsgrill påtennes ... 6 Lenke til kommentar
JiGGe Skrevet 21. april 2014 Forfatter Del Skrevet 21. april 2014 F.eks landmann, Bar-be-quick, Green Box og Unil. Sikkert en 10-15 til kanskje... Er greit å være litt mer spesifikk Det er denne typen: Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 (endret) Ettersom det står Engangsgrill Liten 800 G 1 STK Unil AS på siden der vil jeg tro det er Unil AS som lager de Endret 21. april 2014 av aklla 1 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Unil lager ingen produkter. De driver med utvikling, innkjøp og markedsføring av produkter under NorgesGruppens egne merker. Men de er importør/leverandør og kan kontaktes her. @TS: Er det noe stort poeng å vite hvem som produserer engangsgrillene..? 1 Lenke til kommentar
Brusglass Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Dersom jeg ikke tar helt feil, er det i juridisk forstand eier av merkenavnet som er produsent. Det vil da si at, i juridisk sammenheng, f.eks. Unil er produsent. (Med forbehold om at jeg tar helt feil ) Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Dersom jeg ikke tar helt feil, er det i juridisk forstand eier av merkenavnet som er produsent. Det vil da si at, i juridisk sammenheng, f.eks. Unil er produsent. (Med forbehold om at jeg tar helt feil ) Nja, det må nesten avgjøres konkret for hver rettsregel hvor det er relevant hvorvidt noen er "produsent". Etter produktansvarsloven stemmer det du sier, men med et viktig forbehold: Både 1) den som faktisk har tilvirket produktet ("produsent" i vanlig språklig forstand), 2) den som "frambyr et produkt som sitt ved å anbringe sitt navn, varemerke eller annet kjennetegn på produktet eller dets pakning" og 3) den som har importert produktet er "produsent" i produktansvarslovens forstand. Dessuten er forhandler å anse som produsent i visse tilfelle hvor de "normale" produsenter ikke er å oppdrive. Dette følger av produktansvarsloven § 1-3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå