Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sende lyd over nettverket

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Går det an å sende lyd direkte gjennom nettverket? slik at motakeren får høre lyden rett ut i høytalerene uten at motakeren må først mota lydfilen også åpne den? og hvis ja hvordan? :roll:

Skjønner ikke helt hva du mener, men man kan med ett avspillerprogram som f.eks Winamp, starte f.eks en MP3 fil som ligger på en annen maskin når man sitter i nettverk. Den "streames" da over nettverket uten at man først må motta en lydfil.

Derimot å spille av en lydfil på en annens maskin, bare ved å sende den til han over nettverket, går ikke så lenge den personen ikke har ett spesielt program beregnet på dette installert og aktivt på sin egen maskin.

Lenke til kommentar

Vel, så lenge det baserer seg på IP adresser, er det et fett om det er internt nettverk eller internett. IP er jo bare gateadr/telefonnr'på maskina du skal koble deg opp mot.

Så, det som fungerer på internett fungerer også på nettverk (internt), med mindre softwaren krever å gå via en server eller tilsvarende på internett for at clienten skal få kontakt. (Altså ikke direkte broadcast fra din maskin).

Jeg forstod det slik at den første linken jeg postet måtte gå via nettet, mens den andre saken setter opp en egen "streaming" servr som kan kobles mot.

Må gjerne rette meg om det er feil.

Håper det oppklarte noe i hvert fall.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan selv, men vær klar over at mottakeren selv må ha riktig type program installert og kjørende på maskinen, og han må selv aktivt velge å kunne motta fra deg... han må altså selv gjøre noe aktivt for å høre lyd fra deg. Du kan ikke kjøre en lydfil på hans maskin uten at han velger å ta den i mot.

Lenke til kommentar

Det første programmet (Studio365live) virker ikke, når jeg åpner det så tar det litt lang tid før det kommer opp en boks der det står

"Innstruksjonen i "0x77f83147" refererte til adresse "0x000000014". Minnet kunne ikke være "read" klikk ok for å avslutte programmet"

Jeg har prøvd å reinstalere programmet to ganger men det virker ikke fremdeles

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...