Choo Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Hei Har en data her som ikke starter, først stoppa den med Floppydisc boot failed, så disabla vi floppydisken, og den gikk et steg videre, men det kommer melding om at den ikke finner primary og secundary IDE channels, så kommer nytt skjermbilde med at Could not boot from CD Rom e.l. Noen som vet hva som kan være galt? alt virket bra til for en liten stund siden da reset knappen skulle settes inn på nytt, etter det stopper den på sistnevnte feil melding. Noen som kan hjelpe? Vi tror det kan være noe med IDE kablene men vi skal prøve noen andre, men om noen har forslag vær så vennlige og kom med de. mvh André. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Det er samme feilmelding jeg fikk på min maskin når S-ATA ikke var på i BIOS... dere kan jo sjekke om det er noen IDE instillinger som er forsvunnet, kanskje etter oppdatering av bios eller clearing av CMOS? utenom det kommer jeg ikke på noe i farten. Lenke til kommentar
Choo Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 Oki takk, skal sjekke dette. André. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå