iNorway Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Lurer bare på om https://www.komplett.no/xfx-proseries-core-edition-550w-psu/657685#!tab:extra Vil passe inn i https://www.komplett.no/fractal-design-define-mini-sort/626350#!tab:extra Og om den strømforsyningen bråker. Det skal være til en lydløs HTPC. Har noen her en anbefaling på hvilken kjøler jeg kan bruke på prosessor? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Litt lett googling sier: Kabinettet støttet 160mm dyp (lang) PSU med bunnmontert vifte, og 200 - 220mm dyp PSU uten denne viften. Strømforsyningen du har satt opp skal være 170mm dyp. Så det får plass på bekostning av en kabinettvifte. PSU'en vil ikke bråke ved lav last (som man normalt har i en HTPC). Anbefaling til prosessorkjøling er vanskelig før du sier noe om åssen prosessor du har ... Lenke til kommentar
iNorway Skrevet 31. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2014 Det er en i5-4430, LGA 1150. Lenke til kommentar
iNorway Skrevet 31. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2014 Er denne https://www.komplett.no/corsair-rm450-450w-psu/796963#!tab:info et bedre valg av strømforsyning? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 (endret) Ang CPU kjøler kan du prøve en CM Evo 212 eller en Noctua NH-U12S. De skal du akkurat få klemt inn. Men 84W TDP og HTPC hører ikke sammen, IMHO. Ang RM 450W ... Den er fullmodulær, så de 16cm som er oppgitt på dypde er nok noe misvisende fordi pluggene som skal inn i PSU vil bygge ca. 1cm, og kan da komme i konflikt med bunnmontert vifte (som du tydeligvis skal ha inn). Hvis du på død og liv vil ha inn bunnmontert vifte kan du se på denne, da burde det gå. Men var jeg deg ville jeg ikke tenkt på viften i bunnen, og kjøpt den PSU du har lyst på. Edit: Denne skal også gå, og er modular (som du ser så er alle kontaktene på denne plassert i toppen av PSU (når du monterer den med vifte ned) så da kommer du nok klar av viften). Endret 31. mars 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
iNorway Skrevet 31. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2014 Neida, den bunnviften er ikke noe spesielt viktig, bare lurte egentlig. Var godt inni komponentene for ett års tid siden, men den gang ei. Prosessoren var for å få nok kraft til div. ting, den skal bli brukt til så mangt. Takk for hjelpen ivertfall Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Anbefalinger av strømforsyninger Velg en av de som er på den siden så har du valgt en SIKKER strømforsyning. De som ikke er med på listen kan heller ikke anbefales pga mye, feks dårlige kondensatorer som er det viktigste i en strømforsyning og mye mer. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Mangler linjen: Inkluderer, men ikke begrenset av Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 (endret) Velg en av de som er på den siden så har du valgt en SIKKER strømforsyning. Det kan jeg være enig i. De som ikke er med på listen kan heller ikke anbefales Det syntes jeg er et modig utsagn. Derfor sier jeg: "Ikke begrenset av". Endret 31. mars 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 (endret) De fleste i strømforsyningstråden kan gå god for det utsagnet. Jeg kan selv ikke anbefale noen av de andre med tanke på stabilitet og kvalitet. Endret 31. mars 2014 av sveibuen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå