Gå til innhold

Tesla-biler får titanskjold som smadrer betongklosser


Anbefalte innlegg

 

 

Vel hvis det er for å beskytte batteriene så må det være en tanks ,ihvertfall rund batteriene

 

Og så er det nå slik at den beste beskyttelsen få man hvis man har noe som bremser slagene , ikke stopper dem kontant

Så, enten skal den være bombesikker, eller så kan den like gjerne være helt ubeskyttet?

 

Nå må du ikke misforstå meg

Det jeg mener er at hvis noe står helt fast så er det lett å å ødelegges

bl.a hvis en slik bil kjøre på menge av de norske veien så vil denne platen ristes løs eter en tids bruk av bilen

hvis derimot konstruksjonen fjærer så tåler dem li mer før den løsner

:wallbash: Hvorfor i all verden skal plata løsne? Det er da bare å feste den på en slik måte at den ikke kan løse eller bruke kraftige nok bolter. Hele bilen din er da på fjæring og støtdemping fra før av. Så å feste den rett i ramme vil medføre at hele skjiten er dempet.

 

Å sette på ekstra fjæring er HELT meningsløst. Ellers kunne du like så godt være redd for at den originale stålplata som sitter under, batteriene, eller bensintanken osv.. falle av. Alt er da skrudd fast i ramma.

Også fjæringen må sitte fast.

 

De støtdemperene dine må uansett være festet i ramma. Hva skulle forhindret de i å dette av. Det ville blitt flere deler som kan løse, og flere ting som kan gå galt... Så ideen din er ikke noe særlig, misforstått eller ei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er jo det det due er i ferd med å gjøer nå , å misforstå hva jeg vil frem til.

 

Støtdempere er konstruer for å få juling uten gå i stykker selv om de slites ut

hadde det ikke vær demping så hadde de gått i stykker timelig fort

 

Denne plate vil jo bli utsatt for slag hvis man kjører på en dårlig vei , når støtdemperne og fjerningen ikke klarer å ta unna alle slagene.

nå kan det høres sut som jeg mer at denne bilen skal være en terrengbil , men det er ikke det som er hovedpoenget , likevel så er det mange som utsetter sine vanlige biler for slikt ( for det meste ufrivillig ).

 

Det er også da man risikerer å skadde noe som er under bilen.

 

Hvis det da ikke er noe som gir lit etter , altså bremser slaget så gir det mye større belastning på festene

da vil de bli hard belastet hver gan bunne av bilen slå nedi.

slagene vil jo også fordeles seg vider til resten av det som sitter fast i samme del

da vil jo batteriene likevel få juling.

 

 

Hvis så denne platen i stedet funger som en slag støtdemper , som tar i mot slaget uten å videreformidlere det så beskytter man batteriene god

jeg snakker altså om platen som skal tai mot alle slagen når bilen tar nedi eller treffer andre høye ting

 

Det hjelper jo ikke hvor hard denne platen er hvis slaget bli fordelt videre til batteriene

 

Er man skikkelig uheldig så slå man i stykker platen eller ting den er feste til slik at den løsner

 

jeg har nemlig forstått det slik at hvis man bruker en type metall så bør også skruene være av samme type.

det er jo også derfor man skal ha egne skruer til lettmetall felgene

bør ikke da hele chassiset da være av samme type metall ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk ikke at du er den første som har tenkt på alt dette. Som i at det faktisk jobber en del ingeniører hos Tesla.

 

Hvor ofte slår forresten bunnen på din bil nedi? Uten at fjæringen bunner og hjulopphenget blir ødelagt først, mener jeg.

 

Det er heller ingen av de tre Tesla-brannene som skyldes kjøring på dårlig vei.

Endret av Ar`Kritz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

jeg har nemlig forstått det slik at hvis man bruker en type metall så bør også skruene være av samme type.

det er jo også derfor man skal ha egne skruer til lettmetall felgene

bør ikke da hele chassiset da være av samme type metall ?

Vet ikke helt hva du tenker på, men når du kombinerer flere metaller så kan det påvirke hvor raskt noe ruster. Har du f.eks rustfritt stål sammen med vanlig karbon-stål (ruster), så vil sistnevnte ruste enda kjappere.

 

Går ut fra at det også gjelder Aluminium, og felger i alu, vil kanskje få bolter av karbonstål til å ruste raskere.

 

Å blande Titan og Alu for eksempel tror jeg ikke vil ha så mye å si, da begge to vil være beskyttet av rust grunnet et oksidasjonslag. Det beveger seg litt ut av min viten, men det går nok fint i og med at de som lager slikt garantert vet dette godt.

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk ikke at du er den første som har tenkt på alt dette. Som i at det faktisk jobber en del ingeniører hos Tesla.

 

Hvor ofte slår forresten bunnen på din bil nedi? Uten at fjæringen bunner og hjulopphenget blir ødelagt først, mener jeg.

 

Det er heller ingen av de tre Tesla-brannene som skyldes kjøring på dårlig vei.

klart de tenker på slik , derimot så gir artikkelen en klar forståelse av at feste metoden ikke er nevn

altså man får ingen klar forståelse hvordan det i praksis skal fungere

Lenke til kommentar

 

Jeg tror faktisk ikke at du er den første som har tenkt på alt dette. Som i at det faktisk jobber en del ingeniører hos Tesla.

 

Hvor ofte slår forresten bunnen på din bil nedi? Uten at fjæringen bunner og hjulopphenget blir ødelagt først, mener jeg.

 

Det er heller ingen av de tre Tesla-brannene som skyldes kjøring på dårlig vei.

klart de tenker på slik , derimot så gir artikkelen en klar forståelse av at feste metoden ikke er nevn

altså man får ingen klar forståelse hvordan det i praksis skal fungere

 

Greit nok, jeg kjøper den at jeg alltids ønsker mer info, men det finnes da grenser.

 

Hvor mange biler, måtte det være off-road, rally, stridsvogner eller vanlig bil har et understell som har egen fjæring og/eller støtdempere? Jeg spør fordi jeg aldri har hørt ideen, eller sett bruken.

Jeg synes det er gøy med nytenkning, men ser ikke vitsen.

 

Hvis du ønsker at bilen skal takle å kjøre over steiner og andre ujevnheter i veien, så ønsker å du heve bilen, ikke senke understellet, som du vil gjøre om du setter på fjæring som tar opp en god del plass.

Senker du understellet så øker faren for at du treffer noe, og det du eventuelt treffer vil ha potensiale til å presse mye lengre. Høres derfor fortsatt ut som en dårlig ide.

 

Hadde de brukt støtdempere så tipper jeg det hadde fått overskriften og ikke understellet i seg selv. Så nei, vi trenger ikke vite slikt, for det er noe de ikke har brukt. Ellers er det faktisk bare å se på GIF-ene, hvor du ser at det ikke er noen egen fjæring av understellet.

Lenke til kommentar

men til gjengjeld flytter de bare på problemet . da andre deler av bilen får høyre belstning

 

jeg kan ikke se at det i det hele ta gir noe bedre beskyttelse av batteriet .

 

poenget med artikkelen er jo å fortelle oss at de har tenk å beskytte batteriene bedre.

Da bør en også fortelle hvordan det fungerer over det hele , ikke bare at denne platen skal funger som et panser uten at det over hode er fortalt hvordan det skal hinder at batteriene skal avlastes fra slagene.

 

å isåfall er artikkelen bare halvveis

Lenke til kommentar

 

De flytter problemet ja, fra ett potensielt brannfarlig batteri til en helt ufarlig plate :)

Det er mye vanskeligere å skade batteriet når det er en plate mellom batteriet og f.eks steinen.

spørmålet var hvor kreftene fordeles han når de ikke blir stoppet av plata.

 

 

Da stikker noen fingeren i været på et teknologiforum, mens andre leter etter svaret (og finner det nesten umiddelbart): http://www.teslamotors.com/no_NO/blog/tesla-adds-titanium-underbody-shield-and-aluminum-deflector-plates-model-s

Lenke til kommentar

 

 

De flytter problemet ja, fra ett potensielt brannfarlig batteri til en helt ufarlig plate :)

Det er mye vanskeligere å skade batteriet når det er en plate mellom batteriet og f.eks steinen.

spørmålet var hvor kreftene fordeles han når de ikke blir stoppet av plata.

 

 

Da stikker noen fingeren i været på et teknologiforum, mens andre leter etter svaret (og finner det nesten umiddelbart): http://www.teslamotors.com/no_NO/blog/tesla-adds-titanium-underbody-shield-and-aluminum-deflector-plates-model-s

 

 

 

haha, dette er så rått!

 

However, to improve things further, we provided an over-the-air software update a few months ago to increase the default ground clearance of the Model S at highway speeds, substantially reducing the odds of a severe underbody impact.

 

De har virkelig kjørt forbi resten av den konservative bilbransjen

Lenke til kommentar

Hvis bilen kjører over noe som støter oppi platen, men som ikke lar seg knuse så vil det enten ripe opp platen eller løfte bilen på opphenget.

 

Men hvor ofte kjører man over noe man setter seg fast på, egentlig?

i min omgangskrets skjer det vel 10 ganger per hælj (røfflig anslått), ikke snakk om original høyde på biler i disse tilfellene :ph34r: har skrapa nedi 2 ganger med orginal høyde på biler, aldri satt meg fast. (en gang Nissan Primera på hyttevei, en gang audi på fartshump.)

Lenke til kommentar

 

 

De flytter problemet ja, fra ett potensielt brannfarlig batteri til en helt ufarlig plate :)

Det er mye vanskeligere å skade batteriet når det er en plate mellom batteriet og f.eks steinen.

spørmålet var hvor kreftene fordeles han når de ikke blir stoppet av plata.

 

 

Da stikker noen fingeren i været på et teknologiforum, mens andre leter etter svaret (og finner det nesten umiddelbart): http://www.teslamotors.com/no_NO/blog/tesla-adds-titanium-underbody-shield-and-aluminum-deflector-plates-model-s

 

er det ikke hw sin jobb å komme med den informasjonen når de skriver en artikkel om dette ?

Lenke til kommentar

 

Hvis bilen kjører over noe som støter oppi platen, men som ikke lar seg knuse så vil det enten ripe opp platen eller løfte bilen på opphenget.

 

Men hvor ofte kjører man over noe man setter seg fast på, egentlig?

i min omgangskrets skjer det vel 10 ganger per hælj (røfflig anslått), ikke snakk om original høyde på biler i disse tilfellene :ph34r: har skrapa nedi 2 ganger med orginal høyde på biler, aldri satt meg fast. (en gang Nissan Primera på hyttevei, en gang audi på fartshump.)

 

 

Ja, når man må kjøre på skrå over fartshumper fordi man vil ha bilen senket til det absolutte så synes jeg de fortjener å sitte fast på de fra tid til annen :)

Lenke til kommentar

 

 

Hvis bilen kjører over noe som støter oppi platen, men som ikke lar seg knuse så vil det enten ripe opp platen eller løfte bilen på opphenget.

 

Men hvor ofte kjører man over noe man setter seg fast på, egentlig?

i min omgangskrets skjer det vel 10 ganger per hælj (røfflig anslått), ikke snakk om original høyde på biler i disse tilfellene :ph34r: har skrapa nedi 2 ganger med orginal høyde på biler, aldri satt meg fast. (en gang Nissan Primera på hyttevei, en gang audi på fartshump.)

 

 

Ja, når man må kjøre på skrå over fartshumper fordi man vil ha bilen senket til det absolutte så synes jeg de fortjener å sitte fast på de fra tid til annen :)

 

tjsk tjsk :*

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...