Andrull Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Vel hvis det er for å beskytte batteriene så må det være en tanks ,ihvertfall rund batteriene Og så er det nå slik at den beste beskyttelsen få man hvis man har noe som bremser slagene , ikke stopper dem kontant Så, enten skal den være bombesikker, eller så kan den like gjerne være helt ubeskyttet? Nå må du ikke misforstå meg Det jeg mener er at hvis noe står helt fast så er det lett å å ødelegges bl.a hvis en slik bil kjøre på menge av de norske veien så vil denne platen ristes løs eter en tids bruk av bilen hvis derimot konstruksjonen fjærer så tåler dem li mer før den løsner Hvorfor i all verden skal plata løsne? Det er da bare å feste den på en slik måte at den ikke kan løse eller bruke kraftige nok bolter. Hele bilen din er da på fjæring og støtdemping fra før av. Så å feste den rett i ramme vil medføre at hele skjiten er dempet. Å sette på ekstra fjæring er HELT meningsløst. Ellers kunne du like så godt være redd for at den originale stålplata som sitter under, batteriene, eller bensintanken osv.. falle av. Alt er da skrudd fast i ramma. Også fjæringen må sitte fast. De støtdemperene dine må uansett være festet i ramma. Hva skulle forhindret de i å dette av. Det ville blitt flere deler som kan løse, og flere ting som kan gå galt... Så ideen din er ikke noe særlig, misforstått eller ei. 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 (endret) det er jo det det due er i ferd med å gjøer nå , å misforstå hva jeg vil frem til. Støtdempere er konstruer for å få juling uten gå i stykker selv om de slites ut hadde det ikke vær demping så hadde de gått i stykker timelig fort Denne plate vil jo bli utsatt for slag hvis man kjører på en dårlig vei , når støtdemperne og fjerningen ikke klarer å ta unna alle slagene. nå kan det høres sut som jeg mer at denne bilen skal være en terrengbil , men det er ikke det som er hovedpoenget , likevel så er det mange som utsetter sine vanlige biler for slikt ( for det meste ufrivillig ). Det er også da man risikerer å skadde noe som er under bilen. Hvis det da ikke er noe som gir lit etter , altså bremser slaget så gir det mye større belastning på festene da vil de bli hard belastet hver gan bunne av bilen slå nedi. slagene vil jo også fordeles seg vider til resten av det som sitter fast i samme del da vil jo batteriene likevel få juling. Hvis så denne platen i stedet funger som en slag støtdemper , som tar i mot slaget uten å videreformidlere det så beskytter man batteriene god jeg snakker altså om platen som skal tai mot alle slagen når bilen tar nedi eller treffer andre høye ting Det hjelper jo ikke hvor hard denne platen er hvis slaget bli fordelt videre til batteriene Er man skikkelig uheldig så slå man i stykker platen eller ting den er feste til slik at den løsner jeg har nemlig forstått det slik at hvis man bruker en type metall så bør også skruene være av samme type. det er jo også derfor man skal ha egne skruer til lettmetall felgene bør ikke da hele chassiset da være av samme type metall ? Endret 1. april 2014 av den andre elgen Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 (endret) Jeg tror faktisk ikke at du er den første som har tenkt på alt dette. Som i at det faktisk jobber en del ingeniører hos Tesla. Hvor ofte slår forresten bunnen på din bil nedi? Uten at fjæringen bunner og hjulopphenget blir ødelagt først, mener jeg. Det er heller ingen av de tre Tesla-brannene som skyldes kjøring på dårlig vei. Endret 1. april 2014 av Ar`Kritz 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 jeg har nemlig forstått det slik at hvis man bruker en type metall så bør også skruene være av samme type. det er jo også derfor man skal ha egne skruer til lettmetall felgene bør ikke da hele chassiset da være av samme type metall ? Vet ikke helt hva du tenker på, men når du kombinerer flere metaller så kan det påvirke hvor raskt noe ruster. Har du f.eks rustfritt stål sammen med vanlig karbon-stål (ruster), så vil sistnevnte ruste enda kjappere. Går ut fra at det også gjelder Aluminium, og felger i alu, vil kanskje få bolter av karbonstål til å ruste raskere. Å blande Titan og Alu for eksempel tror jeg ikke vil ha så mye å si, da begge to vil være beskyttet av rust grunnet et oksidasjonslag. Det beveger seg litt ut av min viten, men det går nok fint i og med at de som lager slikt garantert vet dette godt. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Jeg tror faktisk ikke at du er den første som har tenkt på alt dette. Som i at det faktisk jobber en del ingeniører hos Tesla. Hvor ofte slår forresten bunnen på din bil nedi? Uten at fjæringen bunner og hjulopphenget blir ødelagt først, mener jeg. Det er heller ingen av de tre Tesla-brannene som skyldes kjøring på dårlig vei. klart de tenker på slik , derimot så gir artikkelen en klar forståelse av at feste metoden ikke er nevn altså man får ingen klar forståelse hvordan det i praksis skal fungere Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Jeg tror faktisk ikke at du er den første som har tenkt på alt dette. Som i at det faktisk jobber en del ingeniører hos Tesla. Hvor ofte slår forresten bunnen på din bil nedi? Uten at fjæringen bunner og hjulopphenget blir ødelagt først, mener jeg. Det er heller ingen av de tre Tesla-brannene som skyldes kjøring på dårlig vei. klart de tenker på slik , derimot så gir artikkelen en klar forståelse av at feste metoden ikke er nevn altså man får ingen klar forståelse hvordan det i praksis skal fungere Greit nok, jeg kjøper den at jeg alltids ønsker mer info, men det finnes da grenser. Hvor mange biler, måtte det være off-road, rally, stridsvogner eller vanlig bil har et understell som har egen fjæring og/eller støtdempere? Jeg spør fordi jeg aldri har hørt ideen, eller sett bruken. Jeg synes det er gøy med nytenkning, men ser ikke vitsen. Hvis du ønsker at bilen skal takle å kjøre over steiner og andre ujevnheter i veien, så ønsker å du heve bilen, ikke senke understellet, som du vil gjøre om du setter på fjæring som tar opp en god del plass. Senker du understellet så øker faren for at du treffer noe, og det du eventuelt treffer vil ha potensiale til å presse mye lengre. Høres derfor fortsatt ut som en dårlig ide. Hadde de brukt støtdempere så tipper jeg det hadde fått overskriften og ikke understellet i seg selv. Så nei, vi trenger ikke vite slikt, for det er noe de ikke har brukt. Ellers er det faktisk bare å se på GIF-ene, hvor du ser at det ikke er noen egen fjæring av understellet. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 men til gjengjeld flytter de bare på problemet . da andre deler av bilen får høyre belstning jeg kan ikke se at det i det hele ta gir noe bedre beskyttelse av batteriet . poenget med artikkelen er jo å fortelle oss at de har tenk å beskytte batteriene bedre. Da bør en også fortelle hvordan det fungerer over det hele , ikke bare at denne platen skal funger som et panser uten at det over hode er fortalt hvordan det skal hinder at batteriene skal avlastes fra slagene. å isåfall er artikkelen bare halvveis Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Du er en vanskelig mann å overbevise om det meste, elgen... 3 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 De flytter problemet ja, fra ett potensielt brannfarlig batteri til en helt ufarlig plate Det er mye vanskeligere å skade batteriet når det er en plate mellom batteriet og f.eks steinen. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Du er en vanskelig mann å overbevise om det meste, elgen... Nå ønsker jeg da noe mere en overfladisk artikkel Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Du er en vanskelig mann å overbevise om det meste, elgen... Nå ønsker jeg da noe mere en overfladisk artikkel Det er jo greit. Nå tenkte jeg mer på når andre forummedlemmer prøver å forklare ting du spør om, og du aldri helt blir fornøyd med forklaringene du får. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 De flytter problemet ja, fra ett potensielt brannfarlig batteri til en helt ufarlig plate Det er mye vanskeligere å skade batteriet når det er en plate mellom batteriet og f.eks steinen. spørmålet var hvor kreftene fordeles han når de ikke blir stoppet av plata. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Hvis bilen kjører over noe som støter oppi platen, men som ikke lar seg knuse så vil det enten ripe opp platen eller løfte bilen på opphenget.Men hvor ofte kjører man over noe man setter seg fast på, egentlig? Lenke til kommentar
settings Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 http://www.teslamotors.com/no_NO/blog/tesla-adds-titanium-underbody-shield-and-aluminum-deflector-plates-model-skreftene - om de går igjennom første alu skjoldet går i titanplata, og den ikke holder vil kreftene bevege seg til det siste alu skjoldet.dette er et ikke-problem, da det oppstår i mindre en 1/8000 biler, og hittil har skjedd tre ganger. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 De flytter problemet ja, fra ett potensielt brannfarlig batteri til en helt ufarlig plate Det er mye vanskeligere å skade batteriet når det er en plate mellom batteriet og f.eks steinen. spørmålet var hvor kreftene fordeles han når de ikke blir stoppet av plata. Da stikker noen fingeren i været på et teknologiforum, mens andre leter etter svaret (og finner det nesten umiddelbart): http://www.teslamotors.com/no_NO/blog/tesla-adds-titanium-underbody-shield-and-aluminum-deflector-plates-model-s Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 De flytter problemet ja, fra ett potensielt brannfarlig batteri til en helt ufarlig plate Det er mye vanskeligere å skade batteriet når det er en plate mellom batteriet og f.eks steinen. spørmålet var hvor kreftene fordeles han når de ikke blir stoppet av plata. Da stikker noen fingeren i været på et teknologiforum, mens andre leter etter svaret (og finner det nesten umiddelbart): http://www.teslamotors.com/no_NO/blog/tesla-adds-titanium-underbody-shield-and-aluminum-deflector-plates-model-s haha, dette er så rått! However, to improve things further, we provided an over-the-air software update a few months ago to increase the default ground clearance of the Model S at highway speeds, substantially reducing the odds of a severe underbody impact. De har virkelig kjørt forbi resten av den konservative bilbransjen Lenke til kommentar
settings Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Hvis bilen kjører over noe som støter oppi platen, men som ikke lar seg knuse så vil det enten ripe opp platen eller løfte bilen på opphenget. Men hvor ofte kjører man over noe man setter seg fast på, egentlig? i min omgangskrets skjer det vel 10 ganger per hælj (røfflig anslått), ikke snakk om original høyde på biler i disse tilfellene har skrapa nedi 2 ganger med orginal høyde på biler, aldri satt meg fast. (en gang Nissan Primera på hyttevei, en gang audi på fartshump.) Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 De flytter problemet ja, fra ett potensielt brannfarlig batteri til en helt ufarlig plate Det er mye vanskeligere å skade batteriet når det er en plate mellom batteriet og f.eks steinen. spørmålet var hvor kreftene fordeles han når de ikke blir stoppet av plata. Da stikker noen fingeren i været på et teknologiforum, mens andre leter etter svaret (og finner det nesten umiddelbart): http://www.teslamotors.com/no_NO/blog/tesla-adds-titanium-underbody-shield-and-aluminum-deflector-plates-model-s er det ikke hw sin jobb å komme med den informasjonen når de skriver en artikkel om dette ? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Hvis bilen kjører over noe som støter oppi platen, men som ikke lar seg knuse så vil det enten ripe opp platen eller løfte bilen på opphenget. Men hvor ofte kjører man over noe man setter seg fast på, egentlig? i min omgangskrets skjer det vel 10 ganger per hælj (røfflig anslått), ikke snakk om original høyde på biler i disse tilfellene har skrapa nedi 2 ganger med orginal høyde på biler, aldri satt meg fast. (en gang Nissan Primera på hyttevei, en gang audi på fartshump.) Ja, når man må kjøre på skrå over fartshumper fordi man vil ha bilen senket til det absolutte så synes jeg de fortjener å sitte fast på de fra tid til annen Lenke til kommentar
settings Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Hvis bilen kjører over noe som støter oppi platen, men som ikke lar seg knuse så vil det enten ripe opp platen eller løfte bilen på opphenget. Men hvor ofte kjører man over noe man setter seg fast på, egentlig? i min omgangskrets skjer det vel 10 ganger per hælj (røfflig anslått), ikke snakk om original høyde på biler i disse tilfellene har skrapa nedi 2 ganger med orginal høyde på biler, aldri satt meg fast. (en gang Nissan Primera på hyttevei, en gang audi på fartshump.) Ja, når man må kjøre på skrå over fartshumper fordi man vil ha bilen senket til det absolutte så synes jeg de fortjener å sitte fast på de fra tid til annen tjsk tjsk :* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg