Gå til innhold

Fordeler med lav dpi på mus?

Anbefalte innlegg

Er ikke alle pros som bruker mus fix nei,Rubino fra H2K bruker heller ikke,men veldig mange PROs bruker det,kommer vel mye ann på hardware,OS og slike ting.

MX518 og G400 er optisk og skal visstnok ha et snev av innebygget accel.

Adder deg.:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjalp hos meg ja,godt at _alt_ av mus accel er totalt borte,muskelminnet sitter som et skudd.:-)

1piksel off på aim kan bety et hs bommet.;-)

Du er helt sikker på det? Jeg sjekket hva registriendringen faktisk gjør og den gjør ingenting. Verdiene den setter er default i Windows 8. Var kanskje et problem i betaversjonen og tidligere utgaver før retail men mus akselerasjon er et ikke tema i Windows 8.

Det er altfor mye pseudo knowledge rundt dette teamet, både når det kommer til DPI og musakselerasjon.

Lenke til kommentar

Jeg har Windows 7,du har Windows 8,så dette er nok som sagt OS avhengig og hardware/mus avhengig hvor mye nytte man har av det.

Fant et godt sitat på det med DPI: Theres no such thing as a "more accurate" mouse due to DPI. All you need is the right minimum DPI for your monitor resolution and sensitivity. Beyond that you get no benefit and actually can create negative acceleration or multiply any other accel that might exist (even with it off you can have some). Mice tend to have sweet spots were they work best, and its usually 400 DPI but depends on the mouse. The lower the DPI the faster you can move the mouse before it starts getting less accurate (or skip), but it all depends on the player for whether you would hit its max speed or not. Theres a formula to work out how much DPI you need, its like (resolution width x 4) / (360 degree rotation in inches) = usable DPI so you don't skip pixels.

Endret av Stian V.H
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...