Avean Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Jeg har lest flere artikler på nettet der det sies at mye dpi på mus er bare tull og det eneste det gjør er å øke sensitivity, noe jeg ikke helt klarer å være enig i. Optimalt sier dem at man bør sitte med 400/800 dpi men gjør man det så merker man at musen hakker ekstremt ved trege bevegelser, skipper flere pixler på skjermen mens det ikke gjør det på 7000 dpi. Utifra det jeg har lest så mener folk at mus med høy dpi er laget for folk med utrolig store oppløsninger, høres veldig vagt ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 800-1200 DPI er nyttig. Høyere er mer eller mindre en salgsgimmick, lavere kan bli unøyaktig. I tillegg er det mer eller mindre gode drivere som fører til at folk mener litt av hvert. F.eks. blir noen høyoppløselige (2400 DPI +) mus direkte dårlige ved lavere oppløsning fordi driveren ikke håndterer annen oppløsning særlig bra. Du må nesten teste en (god) mus som er laget for f.eks 1200 dpi og en annen med 6000 DPI eller noe sånt for å sammenligne. Tror neppe du merker stor forsjell. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 31. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2014 (endret) 800-1200 DPI er nyttig. Høyere er mer eller mindre en salgsgimmick, lavere kan bli unøyaktig. I tillegg er det mer eller mindre gode drivere som fører til at folk mener litt av hvert. F.eks. blir noen høyoppløselige (2400 DPI +) mus direkte dårlige ved lavere oppløsning fordi driveren ikke håndterer annen oppløsning særlig bra. Du må nesten teste en (god) mus som er laget for f.eks 1200 dpi og en annen med 6000 DPI eller noe sånt for å sammenligne. Tror neppe du merker stor forsjell. Jeg merker forskjell fra 7000 dpi og 800 dpi i hvert fall. 800 dpi så ser jeg musen skipper flere pixler ved veldig sakte bevegelser. Jeg kan ikke skjønne at høy dpi er en salgsgimmick. Noe grunn må det jo være at de pusher for mer og mer dpi. Er bare interessert om noen vet noe mer ren fakta rundt dette da nesten alt på nettet er basert på meninger hit og dit. Endret 31. mars 2014 av Avean Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Kommer da bare an på hvor høy sensitivity du vil samtidig som du ikke hopper over piksler på skjermen. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Jeg merker forskjell fra 7000 dpi og 800 dpi i hvert fall. 800 dpi så ser jeg musen skipper flere pixler ved veldig sakte bevegelser. Jeg kan ikke skjønne at høy dpi er en salgsgimmick. Noe grunn må det jo være at de pusher for mer og mer dpi. Er bare interessert om noen vet noe mer ren fakta rundt dette da nesten alt på nettet er basert på meninger hit og dit. At de pusher noe betyr jo ikke automatisk at det er noe å ha, bare at det selger. Tall er enkle å markedsføre. 1000 må jo være mye bedre enn 800. Hvis de ikke pushet for noe målbart og salgbart hadde de ikke klart å selge nye mus spesielt ofte, og den bransjen vil jo som alle andre at du skal bytte ut produktene du kjøper så ofte som mulig. 1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Hvilken mus har du da? Kjører selv deathadder på 600DPI og den er silky smooth. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 31. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2014 Jeg merker forskjell fra 7000 dpi og 800 dpi i hvert fall. 800 dpi så ser jeg musen skipper flere pixler ved veldig sakte bevegelser. Jeg kan ikke skjønne at høy dpi er en salgsgimmick. Noe grunn må det jo være at de pusher for mer og mer dpi. Er bare interessert om noen vet noe mer ren fakta rundt dette da nesten alt på nettet er basert på meninger hit og dit. At de pusher noe betyr jo ikke automatisk at det er noe å ha, bare at det selger. Tall er enkle å markedsføre. 1000 må jo være mye bedre enn 800. Hvis de ikke pushet for noe målbart og salgbart hadde de ikke klart å selge nye mus spesielt ofte, og den bransjen vil jo som alle andre at du skal bytte ut produktene du kjøper så ofte som mulig. Jojo men jeg nekter å tro at de setter 8200dpi for at de skal selge bedre. En grunn må det jo være for at de prøver å få mer og mer dpi. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 (endret) Jojo men jeg nekter å tro at de setter 8200dpi for at de skal selge bedre. En grunn må det jo være for at de prøver å få mer og mer dpi.Eh, ja... høyere DPI selger jo bedre. Når en fjott med 2400 DPI hører om 8200 DPI blir det jo kjøp. Kommersialismen går ikke ut på å lage ting som virker bedre, det er om å gjøre å selge mer. Av og til går de to hånd i hånd, av og til ikke. Når det utvikles ting uten mening kalles det en gimmick. Som med kameraer med mer enn 6 megapixler eller buede TV'er. Så bruker man markedsføring slik at alle tror dette er bedre enn det gamle. Så selger man mer og alle er fornøyd. Endret 31. mars 2014 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Dots per inch (1 inch (2.54 cm)) så 800 dots per 2.5 cm, og du mener du ser forskjell på det og 7000. Da vil jeg gjerne se så godt som det du gjør, eller så kjapt. For tror nok ikke folk med normale øyer ser det, er vel mere at du tror du ser mer. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 31. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2014 Hopper flere millimeter så skal godt gjøres å IKKE se dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Det er antagelig fordi driveren til musa di fuc*er opp andre settinger enn hva det er ment du skal benytte. Prøv ei mus som er laget for f.eks. 800 DPI isteden. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Hopper flere millimeter så skal godt gjøres å IKKE se dette. Det er ikke normalt, må være noe feil Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 (endret) Høy DPI er en gimmick MAX,dersom musen din skipper piksler vil jeg anbefale at du bruker en mousefix som MarkC eller Rinput,disse er helt gratis. Jeg bruker 400DPI på min G400S og den er pinpoint på hver piksel med MarkC,jeg spiller CS:GO kompetitivt hver dag og er avhengig av en treffsikker mus,som også reagerer på raske twitch reflekser. http://donewmouseaccel.blogspot.no/2010/03/markc-windows-7-mouse-acceleration-fix.html Er ingen CS:GO pros som bruker høyere DPI enn 500,fordi det har _ingenting_ for seg. Spillere som Get_Right,JW,F0rest osv bruker alle 500DPI eller 400 DPI. Endret 31. mars 2014 av Stian V.H 1 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Høy DPI er en gimmick MAX,dersom musen din skipper piksler vil jeg anbefale at du bruker en mousefix som MarkC eller Rinput,disse er helt gratis. Jeg bruker 400DPI på min G400S og den er pinpoint på hver piksel med MarkC,jeg spiller CS:GO kompetitivt hver dag og er avhengig av en treffsikker mus,som også reagerer på raske twitch reflekser. http://donewmouseaccel.blogspot.no/2010/03/markc-windows-7-mouse-acceleration-fix.html Er ingen CS:GO pros som bruker høyere DPI enn 500,fordi det har _ingenting_ for seg. Spillere som Get_Right,JW,F0rest osv bruker alle 500DPI eller 400 DPI. Syntes du den mousefixen fungerer eller? Jeg har prøvd den, men satt meg aldri helt inn i det så om det hjalp eller ikke kan jeg ikke merke Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Hjalp hos meg ja,godt at _alt_ av mus accel er totalt borte,muskelminnet sitter som et skudd.:-) 1piksel off på aim kan bety et hs bommet.;-) Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Gikk du inn i det programmet for å sjekke at det fungerte? Jeg gjorde dette, også trykket jeg "+" tegnet til rød/grønne områder forsvant, så det skal være 1 - 1 på min mus nå. DA2013, kjører 400dpi/1.8in game CSGO Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 (endret) Ja kjørte recorderen ja,også i CS:GO for å sjekke at mus accel var avslått i spillet og trykket +,med enhanched pointer precision off,skal være 1-1 på min G400S. Jeg brukte denne fiksen da jeg fikk vite at CS:GO sin rawinput visstnok er litt bugget og samtidig forårsaker input lag også,spesielt på low end PC-er,men også litt bedre maskiner. Jeg bruker Logitech G400S med 400DPI og 2.36 ingame sens i CS:GO. Endret 31. mars 2014 av Stian V.H Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Jeg merker helt ærlig ikke noe forskjell. Men jeg har raw input disabled. Raw input off er føles mer smooth & responsiv, mer raw rett og slett Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 (endret) Er enig at det er vanskelig å merke om 1 piksel eller 2 er off aim,men at mus accel er off er helt klart noe man merker,muskelminnet er noe man bygger over tid med samme sens og med samme oppløsning og aspect ratio på bildet. Å bygge opp muskelminnet med mus og aim går ikke med noen form for mus accel og det er vel nettopp her MarkC er veldig god å ha. Endret 31. mars 2014 av Stian V.H Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 (endret) Nå har vel de fleste optiske mus ikke accel, ergo er i brunn & grunn ikke MarkC nødvendig. Shox, som meget mulig er den beste spilleren fortiden, benytter ikke MarkC eller noen form for mod. Jeg vet ikke om MarkC mod eliminerer såkalt "smoothing" som følger av interpolation på optiske mus, få å få høyere Dpi. Men "smoothing" merker jeg ikke til selv. Add meg? Steam navn: Snusmeriken Er ikke veldig god enda, begynte å spille CS for 5 månder siden Rank master guardian elite! Endret 31. mars 2014 av BMWcoupeftw 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå