^fmj Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 (endret) Lang historie kort: Gammel HDD viser sviktende helse. Samsung EVO 840 blir innkjøpt. Samsungs kloning-software klarer ikke å klone disken, "bad sectors". Får laget et image som SSDen godtar og pcen booter. AS SSD viser 31 K bad. http://www.bankfotek.pl/image/767504.jpeg Har tidligere fikset dette uten problemer med Paragon alignment tool, men denne gangen kom det opp at det ville være meget farlig å fortsette så jeg trykket høflig nei på spørsmålet om fortsettelse. Partisjonen dukker nå opp som ok inne på diskbehandling, men det er ikke mulig å klikke seg inn på den. Check disk opplyste meg om at den ikke kunne gjøre noe. Alle filene ligger der, recovery-program finner dem. Endret 1. april 2014 av ^fmj Lenke til kommentar
Karamell Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Lang historie kort: Gammel HDD viser sviktende helse. Samsung EVO 840 blir innkjøpt. Samsungs kloning-software klarer ikke å klone disken, "bad sectors". Får laget et image som SSDen godtar og pcen booter. AS SSD viser 31 K bad. http://www.bankfotek.pl/image/767504.jpeg Har tidligere fikset dette uten problemer med Paragon alignment tool, men denne gangen kom det opp at det ville være meget farlig å fortsette så jeg trykket høflig på nei om spørsmålet om fortsettelse. Partisjonen dukker opp som ok inne på diskbehandling, men det er ikke mulig å komme inn på den. Check disk opplyste meg om at den ikke kunne gjøre noe. Alle filene ligger der, recovery-program finner dem. Google *Paragon advarsel tekst nøyaktig* Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 31. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2014 Ga opp, laget nytt image med Acronis true image, da ble det rett alignment. Macrium reflect free var for øvrig det programmet jeg prøvde først. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Har også paragon alignment tool , og sett det der en gang tidligere. Kan jo nevne med det samme at med Windows 7/8 sin image backup/restore kommer man rundt alignment problemet. Image backupen er i tillegg kun en std microsoft vhd diskfile som man bare kan mounte opp i diskbehandling uten noe dill dall om man skal ha noe filer derfra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå