knottsau Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Skal bo et sted i seks uker der det ikke er internett med. Skjønner ikke så mye av dette, så hvordan kan jeg kjøpe internett for de ukene? Hvordan funker mobilt bredbånd? Kan jeg da få nett på data, nettbrett og mobil? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Beste vil nok være enten en god deal på mobildata, eller mobilt bredbånd. mobildata vil kun fungere hvis mobilen din har mulighet for portabelt hotspot. Mobilt bredbånd vil du kunne koble til med mobil/nettbrett/pc som ved en vanlig ruter. Lenke til kommentar
knottsau Skrevet 31. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2014 Så hvis jeg kjøper mobilt bredbånd kan jeg bruke nettet på dataen, ipaden og mobilen? Hva koster dette sånn ca for 6 uker? Men er ikke mobilt bredbånd sånn usbbrikke man setter i dataen? Har jo ikke noen usbplass på mobilen og ipaden. Hvordan funker det da? Lenke til kommentar
Markusjs Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Du deler nettet fra datamaskinen til mobilen og iPaden. Guide: http://www.wikihow.com/Share-Internet-Connection Lykke til. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Du får små rutere du putter simkortet i, hadde mobilt bredbånd i militæret, koble ruteren til strøm er eneste som trengs. Fungerer bra så lenge du har grei dekning. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Eller så får du deg et bedre mobil abonnement.. med feks 5 GB inkludert pr måned, til ca 199 pr måned. Da kan du (om du har en moderne smarttelefon) bruke mobilen som hotspot feks.. Da er hastigheten avhengig av dekning og hvilken type mobil og abonnement du har. 3G/4G feks.. Jeg bruker alltid mobilen slik når jeg er på reise med jobben.. Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 bare husk at selv med en del gb så forsvinner de bokstavlig talt på timer om du sitter på youtube/netflix Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Man får kvoter på inntil 100GB uten binding. Men sjekk dekning før du bestiller. Lenke til kommentar
knottsau Skrevet 31. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2014 (endret) Hva koster dette for 6 uker ca? Ser de har månedspriser fra 79 kr og oppover. Men må man også betale en startpris eller betale noe i tillegg for den brikken? Kan man kjøpe et mobilabonnement med mye gb for kun to måneder, eller må man da binde seg for et år? Endret 31. mars 2014 av knottsau Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 (endret) Siden det står uten binding, så kan du selvsagt bruke det i to måneder og avbestille etter at du har begynt på den andre måneden. Du kan til og med velge forskjellig abonnement (kvote) for de to månedene. Ser ikke at de skal ha betalt ekstra for SIM. Endret 31. mars 2014 av Lars Dongeri Oppholdsnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå