Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Råd til kjøp av førstegangsbil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det snevrer seg inn grunnet populariteten diesel har dratt på seg de siste årene. Men selv ville jeg vært tålmodig, og lett etter bensinversjoner. Bedre lyd fra standard, går roligere på langturer, morsommere å leke med.

Det beste valget ditt ville jo vært å gjøre søket noe større. Ser du bare på BMW og Audi?

Lenke til kommentar

Er bare å smelle et par høl i eksospotta med noe spisst og bilen låter som en blodtrimma Toyota Supra med twin turbo. Jo flere høl i potta, jo fetere blir lyden.

Kjør gjerne med turtallet på grensa til rødt også, da blir det jo racerbil lyd!

Endret av Fjellgutt20
Lenke til kommentar

Er bare å smelle et par høl i eksospotta med noe spisst og bilen låter som en blodtrimma Toyota Supra med twin turbo. Jo flere høl i potta, jo fetere blir lyden.

Kjør gjerne med turtallet på grensa til rødt også, da blir det jo racerbil lyd!

 

Facepalm_facepalm.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke spesielt kjent med Audi, men jeg har både lest og hørt at TFSI-motorene skal være meget gode. Samtidig vil du ha muligheter for diverse modifiseringen om du ønsker det. Chipping, eksos, o.l. Dette har du jo så klart også på diesel, men bensin er mer "villig" og artigere å leke med.

Ettersom det i tillegg er en 1,8 bensin (som er en folkelig størrelse på motoren), vil den være lettere å selge igjen også.

Du må nok ut med betydelig mer for en 3,0TDI, så du har jo da muligheten til å få deg en pent brukt bil i 1,8-litersklassen mot hva du måtte gi for en 3-liters diesel som garantert er:

- Dyrere i innkjøp

- Vil bruke mer drivstoff

- Vil gi deg høyere forsikringspris

- Vil være vanskeligere å selge

- Vil nok mest sannsynlig også være mer vedlikehold.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

 

Du må nok ut med betydelig mer for en 3,0TDI, så du har jo da muligheten til å få deg en pent brukt bil i 1,8-litersklassen mot hva du måtte gi for en 3-liters diesel som garantert er:

- Dyrere i innkjøp

- Vil bruke mer drivstoff

- Vil gi deg høyere forsikringspris

- Vil være vanskeligere å selge

- Vil nok mest sannsynlig også være mer vedlikehold.

Hvor får du det fra at 3,0TDi er dyrere i form av drivstofforbruk enn 1,8 bensinmotor med turbo?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...