Junemarie94 Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 hei alle sammen! eg er utrolig forvirret og finner ikke svarene eg trenger på nettet, så tenkte eg skulle høre her. eg gikk første videregående på resturant og matfag.. andre videregående gikk eg videre på kokk og servitør faget. (eg har alltid likt å lage mat og alltid hatt lyst å bli kokk.) derretter begynte eg som lærling. dette var da i august 2012. etter 2-3 måneder slet eg veldig med helsen og ble sykemeldt. nå snart to år senere sliter eg fortsatt med helsen og sitter nå uten jobb eller utdanning. det som skjedde var at etter eg hadde vært sykemeldt i 1 år, snakket eg og sjefen min om dette, og fant ut at det beste ble at eg sa opp, grunnen til dette var at det er magen eg sliter med(gidder ikke å gå innpå dette for da må eg forklare mye). kort sagt, når eg får ondt hjelper ingenting, det beste for meg er å sette meg ned litt, å prøve å slappe av. siden eg jobbet i en kantine med over 1000 personer, var det liten mulighet for å ta pauser. legene har enda ikke funnet ut hva eg har, og legen min råder meg til å finne en ny utdanning. eg går nå på arbeiddsavklaringpenger på nav. eg leier en leilighet og har faste utgifter. eg har ikke mulighet til å glemme alt å begynne en ny utdanning og få 1000 i månden i stipend. så HOVEDSAKELIG lurer eg på om noen har tips til kurs eller korte utdanninger som eg kan få meg en jobb litt fort der eg tjener greie penger. vær så snill å kom med ideer uansett hva. selvfølgelig har eg ikke mulighet til å jobbe i yrker som er veldig slitsomme og fysiske.. med andre ord, det må være mulighet for å sitte seg ned i 5 min uten at det ødelegger for alle andre.. hveeeer så snill, hjelp meg! ER RÅDVILL! Lenke til kommentar
Junemarie94 Skrevet 31. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2014 Jo, er ikke noe problem å få seg jobb, men vil jo aller helst ha en utdanning.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå