Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Bayern München

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Urettferdig?

Eg har ikke ord. Det er ikke urettferdig før dommerfeil eller juks er inni bildet.

Den med flest mål (evt bortemål som er irriterende regel og ødelegger mange potensielt gode fotballkamper) går videre. Fortjent? Det er noe helt annet. Urettferdig? Er vi 14 år nå?

Man kan vinne fotballkamper uten å egentlig gjøre seg fortjent til det. Det er jo litt av gleden med fotball. Men i mange tilfeller er det definitivt noe av det kjedelige også.

Slik bayern spiller i dag i kombinasjon med united's udugelighet er noe av det verste som finnes.

Edit: Kvelden her nå. Jobb i morgen før 4 deilige uker!!

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Ja. Eg skriver jo dette i innlegget over?

Edit: Nå håper eg ikke du finner et innlegg med ordet urettferdig i. Da skal eg bøye meg i støvet og beklage. Men kom ikke her og si at eg har skrytt av måten united har spilt på i kveld.

Nå er 2012 lenge siden. Men hadde motstanderen til Chelsea like få sjanser som Bayern i kveld?

Endret av Jotun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser bare ikke hvordan Chelsea sin seier var så fryktelig ufortjent og det United gjorde idag var greit fordi de måtte. Blir enda merkeligere når du drar i dommerfeil etter diven til Rooney.

Blandet litt med ordene ja, men er da ikke så stor forskjell på ufortjent og urettferdig.

Endret av Aleks
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser forresten at jeg virker veldig sta og krass nå med 2 år gamle sitater å hele pakka. Vil ikke starte noen krig eller noe sånt, men jeg synes bare det blir rart å angripe den ene kampen og forsvare den andre når akkurat samme taktikk brukes. Sånn jeg ser det gjorde United en flott innsats idag, akkurat som Chelsea gjorde i 2012.

Lenke til kommentar

Vi får nå se etter kamp nummer to. Men at Bayern var et vesentlig bedre lag enn united i dag er det liten tvil om. Og kun dagens kamp? 1-1 og united videre (hvis det hadde vært på bortemål) hadde ikke eg løpt rundt og ropt at var fortjent nei. Men glad? Selvsagt. Eg er jo ikke idiot.

Nå hadde ikke Bayern noe særlig mye større sjanser enn united i kveld, heller motsatt vil eg si, samt at det som gjør de bedre i dag er balltrilling innad i laget. De produserer overraskende lite mot tidenes svakeste united lag.. Og 1-1 vil eg si Bayern hadde fortjent bedre i finalen i 2012 ja. Helt soleklart. De hadde vel både spillet og sjansene men røyk på straffer? Rett meg gjerne om eg husker feil. Er jo ikke objektiv i den kampen.

Lenke til kommentar

men jeg synes bare det blir rart å angripe den ene kampen og forsvare den andre når akkurat samme taktikk brukes.

Men kjære deg Aleks. Da gjentar eg: Du diskuterer med feil person. Eg har da ikke forsvart noe som helst med måten united spiller på i dag? Istedet for å lete etter disse hauggamle sitatene så bør du begynne å lese de siste innleggene.

DA går det an å diskutere.

Ingen som lager krig her. Man må da tåle litt. Elsker når folk drar fram gamla uttalelser (selv om de er i affekt under en kamp eg heiet p åBayern og dermed uansett burde vært strøket fra alle diskusjoner :p Men de må brukes nøyaktig.

Edit: Det virker som du automatisk tolker lykke over et fantastisk overraskende resultat som at alle her inne forsvarer drittfotballen united spiller for tiden.

Eg kan ikke se veldig mange som gjør akkurat det du snakker om..... I tillegg skal ikke eg holdes ansvarlig for noe andre skriver. Det kalles nemlig generalisering og er litt trist. Du vet jo hvem som gjør slikt.....

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Eg mener vel egentlig litt at united ikke har dette noe mer som taktikk mot Bayern enn mot Hull slik de spiller for tiden, men i dag blir de i tillegg spilt slik fordi de suger balle. Men det får nå være en annen sak ja :)

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Noen med film fra taklingen til Schweini? Såg ut som kontakt fra en vinkel, men det såg ut som en dive når man såg bakfra. Var uansett for sent ute, Schweini.

Så ut som en dive fra andre vinkler og.

Har desverre ingen videoer.

Uansett, artig å se Pep klage på utvisning etter dive.

Lenke til kommentar

Mye positivt å ta ut av kampen i dag. Forsvaret var godt i dag, alle sammen. Og Büttner må jo ha spilt sin beste kamp i United-trøya i dag.

Kjipt at det første målet ikke ble godkjent, klar dommerfeil det der.

Både Martinez og Schweinsteiger ute i andre kamp får jo sies å være positivt. Likevel vil jo den midtbanen som kommer inn være sterkere enn vår, i tillegg er vel Dante tilbake.

En av få oppturer denne sesongen, og det må vi ta med oss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...