screenman Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 (endret) Kort sagt, så har jeg i forhold til min Sosiale Angst fått en liten kognitiv terapi- lekse av min ergoterapaut til Torsdag, som går ut på å skrive ned noen spørsmål eller/og tekster som jeg kan lese litt på fra tid til annen når f.eks. angsten er litt høy, for å klare å eksponere meg mye lettere. Noen som har noen ideer til nettsteder hvor jeg kan finne litt inspirasjon til spørsmål og tekster jeg kan skrive ned? Har nemlig en del skrivesperre idag, og vil derfor trenge litt inspirasjon. Endret 30. mars 2014 av screenman Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478 Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Sidetmedord.no sitt forum! Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Jeg skjønner hverken hva dette har med kognitiv terapi å gjøre eller hva du er ute etter. Men en måte å overkomme skrivesperre på er automatskrift, der man skriver automatisk, eller tankene man har, eller den siste setningen om igjen, og hvis man ikke får startet engang skriver man "jeg vet ikke hva jeg skal skrive" om igjen og om igjen helt man kommer i gang. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Hjemmelekse er helt vanlig i kognitiv terapi. Det er en del av opplegget, og det er et poeng at du ikke får andre til å gjøre leksene for deg. Hvis du synes oppgavene er for vanskelige, så ta det opp med behandleren din slik at dere kan finne oppgaver som har passe vanskegrad for der du er. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå