Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Diffsperre på Landcruiser 2003 model....

Nor74

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg trenger hjelp og håper at noen har noe kunnskap om dette.

Har en 2003 mod Landcruiser, automat osv. Det er diffsperre på bilen og for tre dager slo den seg på av seg selv og jeg får ikke slått den av igjen..... ikke så lett å kjøre vanlig kjøring med sperren aktivert osv ( og ja, jeg har trykket på av knappen :-)

Noen som vet om det går an å deaktivere hele funksjonen med et enkelt inngrep? Har aldri hatt behov for denne funksjonen, og ønsker ikke å bruke mye penger på dette.... Gode tips mottas med stor takk....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At den har slått seg på helt av seg selv tviler jeg litt på. Denne actuatoren som styrer diff sperrene ligger i hvilestilling når det er deaktivert.

Likevel så har jeg vrt borti at hele actuatoren, eller motoren som styrer diffen er bare en grønn irr klump. Hvis du først skrur dette her på står det fast og du vil ikke få skrudd det av igjen.

Er egentlig kke noen store kjente problemer rundt dette her. Du oppgir eller ikke hvilken type Land Cruiser du kjører. At det har irri i filler tviler jeg litt på da det var et engangstilfelle og på en mye eldre landcruiser. Som regel når dette her ikke virker så er diff sperren slått av og du får ikke skrudd det på. Altså omvendt av det du opplever.

Du må uansett VITE at for å få koblet ut disse sperrene må du kjøre bilen litt fremvoer med hjulene rett frem. Det vil ikke koble seg ut hvis du sitter der helt stille å trykker på knappen. Det kan vre litt "tricky" å få dem ut av sperra. Prøv å kjør litt!

Lenke til kommentar

Hvis du merker i svingene at sperren virkelig er koblet inn bør du ikke bruke bilen før du har løst problemet. Drivverket har ikke godt av å kjøre med sperren inne på fast underlag og du kan fort få noen dyre reparasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...