Gå til innhold

Aprilfest 2014 – JorunT – Noe gammelt og noe nytt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-U8ZiojSR

Mange fine her, Påskemorgen synes jeg ble særdeles fint (bildet vises bare i lenke). Kabelkrøll med stær også flott.

Foretrekker nok også spoilerbildet 23. april.

Lenke til kommentar

Det var veldig rødt ja - høres ut som dere har det skikkelig hyggelig sammen :yes:

Hva er de grønne "rullene" der? Kålruletter? De så veldig gode ut.....

PS. Fikk ikke til å kommentere på Flickr-bilde hos deg.

De grønne rullene er dolmades/dolmadakia, kokt risblanding med løk og urter pakket inn i vinblader og dampet til de er møre, typisk gresk 'mezedes', småretter som du småspiser før hovedrettene kommer, eller som tiltugg ved siden av øl, tsiipouro eller annen styrkedrikk.

Flick tuller fælt om dagen, først ble alle sets gjort om til album, og info jeg hadde skrevet om Aprilfesten forsvant. Så la jeg inn dette på nytt, borte er det nok en gang (selvsagt ble det lagret). Hver gang jeg legger inn nye bilder, må jeg endre tillatelser, men disse må igjen oppdateres hele tiden.

Lenke til kommentar

Syns du rett og slett bomma på hovedbilde 23., spoilerbildet av alle de herlige rettene falt mye mer i smak hos meg! Skulle gjerne vært der ;)

Du har vel antagelig rett i det, det hadde sikkert vært nok mat til deg også!

23.April: Har det noe med Saint George's Day, som de feirer i England på 23. ?

Stemmer, samme Georg med dragen

Mange fine her, Påskemorgen synes jeg ble særdeles fint (bildet vises bare i lenke). Kabelkrøll med stær også flott.

Foretrekker nok også spoilerbildet 23. april.

Takk for kommentarene. Vet dessverre ikke hvorfor ikke Påskemorgen vises korrekt hos deg, hos meg ser det helt ut som det skal, er det andre som har samme problemet?

22. ser ut som osteparadis for en som er veldig glad i ost.

Det og nybakt brød kan du leve lenge på her, med tomater på si'.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg satt og så lenge på det bildet av maten på bordet. "så underlig bilde" tenkte jeg først. Det er verken matbilde, eller bilde av selskapet.. som jeg ser det. Men det er stilig allikevel. Og det er nok her alle faller ut.. og syns jeg er litt rar.. For meg så viser det et bilde av hva hendene gjør i selskapet. Skulle bare ønske de tre stedene det er kuttet hadde vært mere med, gjerne litt kuttet men ikke så mye som nå. Og spesielt de nede i høyre hjørne.

---

jeg mener altså ikke noe annet enn positivt, ser at det kan virke som negativ. Men det er jeg ikke. :)

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Hm, takk for at du gidder å se så nøye bildene, pybalto, jeg tar det absolutt som et positivt tegn fra deg. Det var kanskje derfor jeg valgte ikke å bruke dette som dagens bilde, jeg tenkte mest på selve bordet, og alle hodene var halvveis kappet, dessuten ville jeg ikke ha med gjestene på bildet, så derfor kuttet jeg mest mulig av disse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

24. april - Litt sliten utstilling

Bytur til Thessaloniki i dag, og et besøk innom det store markedet i sentrum er et must. Her selges alt mellom himmel og jord, fra boder, små butikker og fra fortauskanten. Ikke alle har fulgt helt med i tiden, noe en del av utstillingene er preget av, denne utstillingsdukken var lappet med tape og ikke av helt ny dato.

Olympus EM-10 m. 14-42 mm

1/80s, f/5,6, ISO 200

14019126003_5602b9dac2.jpg

P4240570 Slightly tired exhibit.jpg by JorunT, on Flickr

Kunne ikke dy meg og måtte bare ta bilde av disse skoene mens vi sto og ventet på grønt lys for å krysse gaten i Thessaloniki
13996006711_6eb5d88535.jpg

P4240586 Catchy.jpg by JorunT, on Flickr

Og nå er de greske jordbærene modne, like gode som norske
14019086633_39ff542d43.jpg

P4240562.jpg by JorunT, on Flickr

Endret av JorunT
Lenke til kommentar

Man er nok litt for opphengt i foto når man tar seg i å studere øynene til den dukka.. mener istedenfor klærne. Syns det er et godt bilde.

Da har jeg vel oppnådd det jeg ville, det var jo ikke akkurat klesplaggene i seg selv som var det vesentlige her, så takk skal du ha.

Fine farger og fint utsnitt - skoene ville jeg ikke gått i, holder meg til joggesko jeg - men fr.ukt-boden var innbydende.

Takk igjen, ikke sko for meg heller, men de lyste jo godt opp i gatebildet

Lenke til kommentar

For meg funker spoilerbildet den 23. best, og det var virkelig fristende. Minner meg om et lammemåltid på en takterrasse på Kreta - gode minner!

Utstillingsdukken var sliten, ja! jeg ville kanskje ha skåret bort litt av den blå buksen(?) med hvite prikker til venstre? Motivet er jo så flott, til tross for slitent utseende!

Endret av Linepusle
Lenke til kommentar

25. april - The Beauty and the Beast?

Eller kanskje bustehue hadde vært en bedre tittel?. Jeg har i alle fall aldri sett en så langhåret bille før, den satt lenge på en krysantemum (nå kalt Glebionis coronaria).

Prøvde meg først med EM-10, men det blåste så mye at jeg ikke syntes ble noe særlig skarpt, og gikk over til D800 med makrolinse pluss stativ, Camranger og iPad; det var litt lettere å følge med vindkastene da. Jeg vet sannelig ikke hva som ble best, velger det tatt med D800/60 mm makro her, men legger alternativ fra EM-10 i spoiler. Det blir veldig forskjellig utrykk med disse to kameraene

1/25s, f/5,6, ISO 100

14009814535_05750dfdcf.jpg

_DSC9066 The beauty and the beast.jpg by JorunT, on Flickr

Tatt med EM-10 og 14-42mm,
1/80s, f/6,3, ISO 400
14030319473_53e04e7393.jpg

P4250611 Hairy beetle.jpg by JorunT, on Flickr

og utsnitt av det samme
14006775202_10924d7648.jpg

P4250611-Edit-2 Hairy beetle.jpg by JorunT, on Flickr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...