Gå til innhold

Aprilfest 2014 – JorunT – Noe gammelt og noe nytt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns denne siste blå også er veldig pen. :)

--

også kikka jeg litt på de siste bilden på flickren din.

P4070381.jpg og _DSC8702.jpg er også flotte som bare det.

Takk, er enig i at den er pen, ja.

oi, den siste blomsten var spesiell og nydelig. likte godt lyset og blåfargen, og veldig skarpt tatt.

Takk, ikke så lett å få alt så skarpts som jeg ønsker, det blåser hele tiden her (mange vindmøller).

Ååå, så deilige bilder fra Kreta. Døra til museet er flott, med nydelige farger.

Takk, Linepusle, hele det rare museet var ekstra fargerikt.

Flotte blomsterbilder :thumbup:

Takker så mye, er redd det blir flere blomster herfra, det er derfor jeg er her. Spent på om vi finner en spesiell peon i dag i høyden, det er en drøy time å gå fra veien.

Lenke til kommentar

10. april – Vi fant – vi fant

Vi var ikke alene om å finne denne ville peonen (Peaonia clusii), en bie hadde funnet veien også og lot seg ikke forstyrre av et skarve kamera. Denne peonen er sjelden og vokser bare på Kreta og Rhodos. Blomstene dufter og er opptil 12 cm store. Det var vel verdt turen, som tok oss tre timer fram og tilbake, i dag har vi gått fra 9.30 til nesten kl. 18 i ettermiddag.

En skrue på det ene stativbenet forsvant i buskaset, men bussjåføren fikset det, han hadde både passende skrue og verktøy.

Tatt med Olympusen på frihånd, 14-42 mm,

1/125s, f/10, ISO 200

13764967583_1d60dc6292.jpg

For de som måtte lure på hvordan resten av blomsten ser ut, så ser dere en her:
1/80s, f/9,0, ISO 200
13765249043_5ff2e51276.jpg

Lenke til kommentar

For en vakker, perfekt blomst. Heldig både bien og dere. Jeg tror jeg foretrekker spoileren, blomsten i all sin prakt.

Er det bare synet mitt, eller ser det skarpere/klarere ut på Flickr?

Takker. Det ser kanskje skarpere ut på Flickr fordi det er større bilde, detaljene kommer bedre fram?

Gratulerer med fangsten - både til bien og deg. Bildet ble også flott :)

Takk, det var verdt strevet, ja.

Lenke til kommentar

Takk, er enig i at den er pen, ja.

Jeg mente selvsagt at bildet av den pene blå blomsten var pent. Det er jo det alt dreier seg om her, er det ikke.

Det siste av blomsten og bien er bare fantastisk flott. Både bildet, blomsten og bien..

Tusen takk, Pybalto, jeg setter stor pris på kommentarene dine. jeg har lagt merke til at du også sier i fra om du mener at noe kunne gjøres annerledes, og det er flott.

Flott, passer godt med den turen din for April-festen....

Takk, på mange måter passer det, på andre ikke. Jeg har en overflod å velge blant, men forferdelig liten tid til å klargjøre dem, så det blir lite nattesøvn. I dag drar vi til et nytt sted, mye høyere, og kaldere. Har på mange lag ull.

Lenke til kommentar

Tusen takk, hyggelig.

Er på et lite sted med elendig internettforbindelse, 1041 moh, bebyggelsen besstår av ett hotell. Tilgang bare på iPaden, ikke PC-en, så jeg får ikke sendt noen bilder de første to-tre dagene. Kommer sterkere igjen senere, håper jeg

Lenke til kommentar

11. april - Ophrys episcopalis m. flere

Har klart å få tilgang til internett, og til med fått lastet opp til Frickr fra gårsdagen vandring i Imbroskløften. Den var tøff, 800 m fall få 8 km, og stien dekket med små rullestein, så det var utfordrende, vanskelig å se opp fra stien, så det ble ikke så mye fotografering.

Denne lille insektorkideen er knøtt liten, under 10 cm høy, men blomstene er fine om du ser nøye etter (ta en titt på spoileren om du har lyst). Denne her hadde fått besøk av i alle fall to kryp.

D800 + 60mm micronikkor

1/15 s, f/11, ISO 100

13799528195_e35dbbabc4.jpg_DSC8922 Ophrys episcopalis and friends.jpg by JorunT, on Flickr

1/60s, f/11, ISO 100

13799824234_8ef9166311.jpg_DSC8919 Ophrys episcopalis.jpg by JorunT, on Flickr

Endret av JorunT
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gleden var kortvarig, har nytt bilde klart, men får ikke lastet det opp. Nå prøver jeg å få skrevet ut boardingcard til morgendagens flytur nordover til Thessaloniki, men det ser ikke så lovende ut. Mulig det blir pausedag i morgen.

Lenke til kommentar

12. april - Omalos

Vi befinner oss på en høyslette i Leuka Ori (White Mountains= Kvitfjell), ca 1040 moh. Vi har i dag klatret ned nok en kløft, like tøff som i går, men nifsere. Vi måtte passere et skreområde i fryktelig bratt skråning, nokså ekkelt når du ikke vet hvor stien hadde vært pga ras, et under at alle 20 kom helskinnet ned. Belønningen var et lengre stopp på noen enger etterpå fylt av ville, rosa tulipaner og store anemoner i blått, rødt, rosa og lilla.

Bildet er nokså rett ut av kamera (D800/60 mm Mikronikkor)

1/80s, f/7,1, ISO 100

13804250453_0cd6375162.jpg_DSC8991 Anemone coronaria and Tulipa saxatilis.jpg by JorunT, on Flickr

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...