Bykatt Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 (endret) Stemningsfull kveldsrapport fra "Syden". Støyfritt også. Endret 6. april 2014 av Bykatt Lenke til kommentar
D02 Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 (endret) Hvilken by er det der? Minner meg utrolig mye om en by jeg var i på Kreta for rundt 3 år siden. Enten det, eller så lingner det.Du har nok rett, er akkkurat nå i Chania, på Kreta, skal opp i fjellene i dag. Da var det der ja, av alle ting gjenskjenner jeg en parkeringsplass : P Veldig fin by slik jeg husker den. Mange muligheter for flotte bilder der Endret 6. april 2014 av D02 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 6. april 2014 Forfatter Del Skrevet 6. april 2014 Stemningsfull kveldsrapport fra "Syden". Støyfritt også. Takker, jeg fjernet litt støy i Lightroom, men kameraet så ut til å håndtere støyen brukbart bra. Da var det der ja, av alle ting gjenskjenner jeg en parkeringsplass : P Veldig fin by slik jeg husker den. Mange muligheter for flotte bilder der Enig, fin by, men oppholdet varte ikke lenge, bare en natt. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 6. april 2014 Forfatter Del Skrevet 6. april 2014 6. april - Ebenus cretica Hensikten med oppholdet her er å botaniser og fotografere planter. I dag dro vi fra Chania og tvers over øya til en liten by, Plakias, på sydsiden (mot Afrika), som er utgangspunktet for ekskursjoner de neste fem dagene. Akkurat nå blomstrer denne utrolig vakre busken, som er i erteblomstfamilien, blomster og blader minner litt om kløver, men med mye større blomster, buskene er ca meteren høye og brer seg ut over store flater i skråningene. Den er endemisk her. Her gjør nok Nikon D800 en bedre jobb. Nikon 60mm makro f/2.8, 1/125s, f/3,5, ISO 100 Buskene ser slik ut: 2 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Flotte greier - synes jeg har sett noe lignende, (som jeg kjøpte som inneplante en gang) Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Det var et veldig flott blomsterbilde. Blomsten var pen den og. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 7. april 2014 Forfatter Del Skrevet 7. april 2014 Takker så mye. 7. april – Asomatos-Kreta 8 timers vandring (minus 1 time lunsj), stadige regnbyger, klissvåte sko og sokker, flere gnagsår, og vanskelig å holde kameraet tørt, så det ble mest knipsing mellom skurene. Men vi hadde et kort stopp i et underlig privat myseum i en liten landsby, Asomatos. Det ble startet av en landsbylærer med samlemani, han samlet på alt mulig rart fra landbruksredskaper til kirkeinnredninger, tilslutt ble det for mye for kona, som dro sin vei, og så ble han prest. Det var mange fargesterke innslag, som denne døren. 1 Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Blomsten den 6. var helt nydelig, farger, skarphet, komp, meget flott! Ser ut som beskrivelsen du gir på det siste stemmer godt, mye gammelt og artig å se på Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Takker så mye. 7. april – Asomatos-Kreta 8 timers vandring (minus 1 time lunsj), stadige regnbyger, klissvåte sko og sokker, flere gnagsår, og vanskelig å holde kameraet tørt, så det ble mest knipsing mellom skurene. Men vi hadde et kort stopp i et underlig privat myseum i en liten landsby, Asomatos. Det ble startet av en landsbylærer med samlemani, han samlet på alt mulig rart fra landbruksredskaper til kirkeinnredninger, tilslutt ble det for mye for kona, som dro sin vei, og så ble han prest. Det var mange fargesterke innslag, som denne døren. Lekkert og fargerikt fra Kreta! Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 6.april ble meget pent. Døra var interessent. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Stemningsfull bilde av døren. Du tar sikkert maaange bilder på din vei! Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Døra gjorde at man må sitte å studere bildet og alle detaljene. Flott å få bilder man må dvele litt med. Thumbs-up. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 8. april 2014 Forfatter Del Skrevet 8. april 2014 Takk for alle kommentarene, ser ikke ut til at jeg får fulgt opp dere andre noe særlig resten av uken, hard program her. Har lagt et bilde på Flickr, men får ikke linket det opp og Flickr oppfører seg underlig. Ser bildene dobbelt, en uskarp og en skarp versjon, men ingen mulighet for å kopiere adressen. Så jeg får vente litt. Frustrerende! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Uppss...ja, jeg rakk å legge inn mitt før Flickr flippet ut - trodde det var min PC, gikk inn hos flere på Flickr, og så hvor rar den var blitt - sendte mail til et par venner og spurte om de opplevde det samme - men forstår nå at det ikke er min PC. (De har jo gjort mange rare ting der i det siste. Nå kan jeg f.eks ikke sende et sett til min Blogger lengre, Blogger symbolet er tatt bort fra sharing, og det er ingen å sende spørre mail til der.) Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 8. april 2014 Forfatter Del Skrevet 8. april 2014 Takk for den opplysningen, trodde jeg hadde gjort noe galt. Da er det kanskje håp i morgen Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 9. april 2014 Forfatter Del Skrevet 9. april 2014 Hurra, Flickr ser ut til å være friskmeldt igjen. 8. april - Tulipa doerfleri, Spili Bumps Fortsatt vått, jeg håper det ikke blir mer enn to dagers fotbløyte, nå skinner sola. Leggene verker etter mye bratte bakker, men fantastisk blomsterrikdom i Spili Bumps (fortsatt Kreta), ca 7-800 moh. Fant ut at ekstrabatteriet til D800 ligger godt forvart i Norge, så da var det kjekt å ha Olympusen også, selv jeg ikke hadde tenkt å bruke denne til blomsterfotografering her. Denne tulipanen er endemisk på Kreta (vokser vilt bare her), ligner på en vi har lenger nord, men uansett alltid flott å se store enger med små, ville tulipaner. Olympus 14-42 /3,5-5,6 EZ, 1/125s, f/6,3, ISO 200 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 7. april – Asomatos-Kreta Jeg syns det er veldig pent. På en måte litt deilig å se så fargerike fotoer som dette. Kanskje det har med å gjøre at man har levd i en sort/hvit verden noen måneder nå, og lengter etter sommer, sol og .. farger. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 9. april 2014 Forfatter Del Skrevet 9. april 2014 7. april – Asomatos-Kreta Jeg syns det er veldig pent. På en måte litt deilig å se så fargerike fotoer som dette. Kanskje det har med å gjøre at man har levd i en sort/hvit verden noen måneder nå, og lengter etter sommer, sol og .. farger. Bare hyggelig om jeg kan glede med litt farger, det er mye av det her 1 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 9. april 2014 Forfatter Del Skrevet 9. april 2014 9.april - Lupinus pilosus Valgene blir litt tilfeldige, det blir noen hundre å velge i mellom hver dag, så det blir i en fei. Denne lille lupinen vokser i veikanten i store mengder mange steder, tror den blir dyyrket som for og mat også (folk spiser frøene som erter/bønner). En fantastisk blåfarge på denne blomsten. PS. Tørre føtter i dag, men såre legger, mye bratte skråninger her og mange timers vandringer. Micro nikkor 60 mm f/2, 8, 1/50 s, f/11, ISO 100 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 Det var en veldig spesiell lupin. Lupinene langs veikanten her hjemme skal jo utryddes - selv om de er vakre. Hadde en sandlupin - Lupinus nootkatensis - en gang, men den er blitt borte. - Tulipanen var helt utsøkt i fargen, og komposisjonen var perfekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå