RandiA Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Fantastisk flott, den der, fikk noen frøplanter av sibiricum jeg, men det tar vel noen år...støvdragerne fikk du sylskarpe, hva for et objektiv var det da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Morsom for svingende sak og den 3. april-blomsten ble pen Så synes jeg grafittien er interessant, kult at man ser plankene etter murer-arbeidet. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Fantastiske blomster, både i dag og går. Er det bare på Torshov det ikke er full blomstring? Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 4. april 2014 Forfatter Del Skrevet 4. april 2014 En sjelden blomst - billedlig talt. Artig eksponering av støvbærerne. Spent på om du klarar å toppe 1.4 - for svingende. Tja, det kommer an på hva jeg treffer på, er vel litt tilfeldig. Pene blomster, og fine bilder av dem. Gleder meg til vi også ser blomster her oppe i nord. Takker, du har sikkert noe å glede deg til også, selv om det kan ta litt tid. Ifjor gikk vi rundt her i hele april og ventet på våren, som aldri så ut til å ville komme, i år er det veldig spesielt. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 4. april 2014 Forfatter Del Skrevet 4. april 2014 Fantastisk flott, den der, fikk noen frøplanter av sibiricum jeg, men det tar vel noen år...støvdragerne fikk du sylskarpe, hva for et objektiv var det da? Disse har klart seg bra, har til og med økt litt i omfang. Objektivet er fra 1976, kjøpt sammen med et Olympus OM 2, en 50 mm f/1,4, jeg er gledelig overrasket over dette. Morsom for svingende sak og den 3. april-blomsten ble pen Så synes jeg grafittien er interessant, kult at man ser plankene etter murer-arbeidet. Takk, jeg anbefaler en liten fotovandring i området rundt Vulkan, masse fine veggdekorasjoner der. Fantastiske blomster, både i dag og går. Er det bare på Torshov det ikke er full blomstring? Takk for det, det er nok blomster på Torshov også, det er ikke langt fra der jeg bor. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Ja, 50mm er bra, macro det der da.....jeg hadde 50 macro til min Canon, men kjøpte 60mm litt senere, det passet meg enda bedre......man har vel mer utstyr enn man rekker å bruke. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 4. april 2014 Forfatter Del Skrevet 4. april 2014 Neida, det er ikke et makroobjektiv, så derfor er jeg også overrasket over at det er såpass bra også til blomster, selv om det er ganske så manuelt. Dvs jeg stiller blenderåpning og fokuserer manuelt. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Du er flink fotograf da, tenkte det var macro jeg. Det er lettere å macro-fotografere manuelt med min Canon enn det er med Panasonic som jeg bruker nå - burde bruke mer stativ til macro, men det er litt lettvint uten. Du har kanskje brukt stativ til det der. Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 hundetannen var knall! fint lys og støvbærerne var fremtredende. jeg liker spesielt bakgrunnen, ulike nyanser av grønnfargen som står i kontrast til fargen på blomsten Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 ... Pene blomster, og fine bilder av dem. Gleder meg til vi også ser blomster her oppe i nord. Takker, du har sikkert noe å glede deg til også, selv om det kan ta litt tid. Ifjor gikk vi rundt her i hele april og ventet på våren, som aldri så ut til å ville komme, i år er det veldig spesielt. Kommer våren i April, altså her, ja da er det noe merkelig som skjer. Vi bruker å håpe at elveisen har løsnet før 20.mai.. når laksesesongen starter i elva for oss fastboende. Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 (endret) Du som er en flink fotograf, tviler jeg lever etter hva du selv sa "Tja, det kommer an på hva jeg treffer på, er vel litt tilfeldig." Jeg tror ikke dine er tuftet på tilfeldigheter... Endret 4. april 2014 av Mr. Sanders Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 5. april 2014 Forfatter Del Skrevet 5. april 2014 Du som er en flink fotograf, tviler jeg lever etter hva du selv sa "Tja, det kommer an på hva jeg treffer på, er vel litt tilfeldig." Jeg tror ikke dine er tuftet på tilfeldigheter... Hm, farlig med så mye forventninger. I dag kan det hende jeg ikke finner noe, flyet drar til Hellas om 2 1/2 time, neppe så mye motiver på flyet (er litt feig, tør ikke gå for tett innpå folk i slike situasjoner). Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Hellas? Herlig. God tur. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Blomsterbildene dine er av høy klasse. Perfekt dybdeskarphet. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 5. april 2014 Forfatter Del Skrevet 5. april 2014 Blomsterbildene dine er av høy klasse. Perfekt dybdeskarphet. Tusen takk, setter pris på kommentarene. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 5. april 2014 Forfatter Del Skrevet 5. april 2014 5. april - Ankomst Chania Det er treg forbindelse her, og det tar evigheter å laste opp bilder, men jeg får prøve å få med et bilde fra i dag også. Rakk akkurat å få tatt ett i det jeg kom til hotellet før det ble bekmørkt. Ikke det flotteste motivet, men den blå himmelen like før alt ble svart var i alle fall fin. Olympus m 14-42, 1/10 s, f/3,5 ISO 1600 Tok noen bilder mens jeg sto i en evig lang kø for å komme inn i flyet, som var smekkfullt. 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Wow - fantastisk. Rakk ikke å ønske deg god tur, men du er nå fremme i hvert fall - det går raskt å reise i dag. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Flotte blomster, men har faktisk det første bildet som favoritt! Gode farger på det siste også. Gratulerer med nytt kamera, er nok bedre å dra rundt med enn en D800... Lenke til kommentar
D02 Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Hvilken by er det der? Minner meg utrolig mye om en by jeg var i på Kreta for rundt 3 år siden. Enten det, eller så lingner det. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 6. april 2014 Forfatter Del Skrevet 6. april 2014 Wow - fantastisk. Rakk ikke å ønske deg god tur, men du er nå fremme i hvert fall - det går raskt å reise i dag.Takker. Joda, reisen gikk greit den, fire timer i luften er ikke allverden, men lenge nok. Flotte blomster, men har faktisk det første bildet som favoritt! Gode farger på det siste også. Gratulerer med nytt kamera, er nok bedre å dra rundt med enn en D800... Enig i at det første er best, vet ikke om det var noen fordel. Og jeg har med meg D800 også, er nok det som blir brukt mest denne første uken. Hvilken by er det der? Minner meg utrolig mye om en by jeg var i på Kreta for rundt 3 år siden. Enten det, eller så lingner det.Du har nok rett, er akkkurat nå i Chania, på Kreta, skal opp i fjellene i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå