RandiA Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 28.!!!! Det er så utrolig bra at jeg blir helt ord-løs - myke fine solfylte farger! Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 28. april 2014 Forfatter Del Skrevet 28. april 2014 Wow - 27 er kanonbra. Den likte jeg, virkelig, fordi den bare klamrer seg fast og står ikke i "modell-insekts-positur". Mange takk, det var en kvikk liten krabat som var høyt og lavt, foran og bak, så jeg måtte slite for å henge med i svingene. Det gikk hardt ut over blomsten. 27. - jeg visste ikke at en siriss kunne ha et så tydelig kroppsspråk. 28. - for en utrolig søt gammel dame! Et liv levd der, ja. Og det å holde hånden slik over hjertet, vet ikke om det var med hensikt, men jeg synes det var veldig rørende. I Norge har vi vel ikke så mye kultur for det, men lenger sør har det vel en symbolverdi? Takk, Bykatt. Det virket så nesten som om sirissen hadde øyekontakt med meg. Det stemmer at damen la hånden på hjertet for å takke. I det hele tatt er folk i landsbyene rundt oss utrolig åpne og varme, de er lette å komme i kontakt med. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 28. april 2014 Forfatter Del Skrevet 28. april 2014 28.!!!! Det er så utrolig bra at jeg blir helt ord-løs - myke fine solfylte farger! Tusen takk, Randi. Det var egentlig en litt grå dag, men lyset var fint. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 De bildene av den insekten på blomsten syns jeg er veldig fine. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 29. april 2014 Forfatter Del Skrevet 29. april 2014 De bildene av den insekten på blomsten syns jeg er veldig fine. Takk skal du ha. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 29. april 2014 Forfatter Del Skrevet 29. april 2014 29. april - Middag Det går mot slutten og jeg får holde meg til de nære ting. Mange utlendinger tror at grekere spiser to store, varme måltider, de fleste gjør ikke det til vanlig. Hovedmåltidet er midt på dagen, litt sen lunsjtid, med bare litt rester eller noe lett til kvelds. Middelhavet er ikke lenger så rikt på fisk, og fisk er ofte dyrere enn kjøtt, men i dag er det ganske mye fiskeoppdrett i regionen, og tilgangen på fersk fisk er bra. Dagens måltid var tsipoura, en typisk middelshavsfisk, og veldig god, den kalles visstnok dorade på norsk, om en skal tro Wikipedia. Olympus E-M10 m 14-42 mm. 1/320 s, f/10, ISO 200 P4290747-Edit Mesimeri.jpg by JorunT, on Flickr Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Ser veldig godt ut. Grekere spiser sunt tror jeg. Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Flott matbilde. De potetene fikk jeg veldig lyst på. PS: Terra Rossa og skoa ("Catchy") skulle du hatt på festen. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Så veldig godt ut, særlig fordi jeg vet hvor smakfulle de tomatene (sannsynligvis) er... Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Mange fine bilder her på slutten av festen. Liker spesielt godt gresshoppen. Dagens middag ser fristende ut. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 30. april 2014 Forfatter Del Skrevet 30. april 2014 Ser veldig godt ut. Grekere spiser sunt tror jeg. Det var godt også. Mye er sunt her, særlig alle grønnsakene, men grekere er veldig glad i søtsake, og forbausende mange har diabetes. Flott matbilde. De potetene fikk jeg veldig lyst på. PS: Terra Rossa og skoa ("Catchy") skulle du hatt på festen. Takker så mye for kommentarene. 'Catchy' er litt vanskelig å få tatt bilde av nå, var en engangsopplevelse, 'Terra Rossa' tenkte jeg å ta om igjen i dag, men så dukket opp noe annet.. Så veldig godt ut, særlig fordi jeg vet hvor smakfulle de tomatene (sannsynligvis) er... Nå begynner tomatene å smake godt her, om vinteren er de omtrent som hos oss Mange fine bilder her på slutten av festen. Liker spesielt godt gresshoppen. Dagens middag ser fristende ut. Mange takk! Som sagt, maten var god, den ja. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 30. april 2014 Forfatter Del Skrevet 30. april 2014 30. april - Fritt etter Æsop Jeg hadde andre bilder jeg hadde tenkt som avslutning på en lang fest, men plutselig dukket dette motivet opp, og jeg kunne ikke la være å ta det med. Jeg har en gang sett både hare og skilpadde samtidig utenfor huset her, men én katt er bedre enn ingen hare. Pusen var mektig interessert og prøvde å jakte på skilpadden, men måtte nok gi seg. Skilpadden var merkelig uredd, vanligvis trekker de seg fort inn i skallet, men denne knasket uberørt i vei på noen vikker. Olympus E-M10 m 14-42 mm, 1/100s, f/5, ISO 200 P4300794-Edit The tortoise and the cat.jpg by JorunT, on Flickr Takk for trivelig følge alle sammen, jeg beklager at jeg ikke fikk kommentert alle, men tiden strakk ikke til. Et siste bildet fra der jeg er for tiden, med utsikt fra en liten høyde bak huset mot Agion Oros, det hellige fjellet (også kalt Athos). I dag var det kjølig og klart, så vi kunne nesten se toppenogså (2033 m.o.h.). P4300771. Agion Orosjpg by JorunT, on Flickr Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Flott avslutning på en fotfest av meget høy kvalitet. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Vis meg et bilde med en katt, og jeg er automatisk helt med. Supersjarmerende sistebilde! Ellers enig med RandiA at festen din har holdt gjennomgående meget høy kvalitet, det har vært spennende å åpne tråden din hver dag og se hva du nå har fanget på minnebrikken! Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Meget fint siste-bilde i festen også, liker uttrykket til katten Flott fest. Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 olala.. middag bildet ser delikat ut. takk for følget og en fin aprilfest Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Mange fine stemninger fra Hellas. Morsomt og fint komp på det siste der. Gresshoppa ble tøff! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Fine bilder til slutt her. Har vært gøy å følge med gjennom måneden. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Mange flotte bilder gjennom hele festen, av de siste var det av damen og det aller siste de som slo best an hos meg. Uten forkleinelse for de andre! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 (endret) syns du valgte fine bilder i galleriet. Den fullmånen husker jeg ikke å ha sett, så må pløye gjennom tråden for å se om "jeg har kommentert det".. Pent iallefall. Så flaut.. ser jeg har kommentert noe par poster under det, uten å ha lagt merke til bildet. Jeg liker det godt, iallefall nå. Endret 2. mai 2014 av pybalto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå