BjørnÅgeS Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Begge er fine, men jeg likte nok Olympusbildet mest. Morsom bille. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 26. april 2014 Forfatter Del Skrevet 26. april 2014 Takk for innspill alle sammen. 26. april - Nok en veikant Å feriere her betyr ikke alltid at det er mye tid til fotoaktivitet, i dag har det mest vært snekring, så jeg måtte løpe ut og se om det var noe å finne i nærheten. Akkurat nå har de ville gladiolene begynt å springe ut, de vokser vilt her, denne var rett utenfor gjerdet. Arten er antagelig Gladiolus communis, stam'far/mor' til noen av de som dyrkes i hagene våre. Ikke helt fornøyd, men alternativet er å droppe denne dagen. Olympus E-M10 m 14.42 mm, 1/80s, f/ P4260628-Edit Wild Gladiolus.jpg by JorunT, on Flickr5,6, ISO 200 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Nydelig komponert - synes den minner litt om Tradescantia, den har også tre hovedkronblader. (T. Red Grape f.eks.) Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Likte bildet av utstillingsdukken jeg, liker faktisk selv å fotografere slike! Ellers kul bille, likte Nikon-bildet best jeg da.. Nydelige farger på det siste blomsterbildet også. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Jeg har vært på Kreta noen ganger. Men det slår meg når jeg ser bildene dine at jeg aldri har tenkt på å lete etter blomster for å ta bilde a dem, det må jeg gjøre neste gang. Nyyyydelige og, i hvert fall for meg, spesielle. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 27. april 2014 Forfatter Del Skrevet 27. april 2014 Nydelig komponert - synes den minner litt om Tradescantia, den har også tre hovedkronblader. (T. Red Grape f.eks.) Det er nok en enfrøbladet, som Tradescantia, men helt annen orden (tilhører liljene). Likte bildet av utstillingsdukken jeg, liker faktisk selv å fotografere slike! Ellers kul bille, likte Nikon-bildet best jeg da.. Nydelige farger på det siste blomsterbildet også. Takk, jeg likte vel også Nikon-varianten av billebildet best, derfor valgte jeg dette, men resultatene blir så forskjellige med disse to kameraene at det er vanskelig å sammenligne. Likte bildet av utstillingsdukken jeg, liker faktisk selv å fotografere slike! Ellers kul bille, likte Nikon-bildet best jeg da.. Nydelige farger på det siste blomsterbildet også. Tusen takk, jeg syntes først ikke at jeg hadde noe jeg kunne være bekjent av i går, men litt beskjæring hjalp mye, Jeg har vært på Kreta noen ganger. Men det slår meg når jeg ser bildene dine at jeg aldri har tenkt på å lete etter blomster for å ta bilde a dem, det må jeg gjøre neste gang. Nyyyydelige og, i hvert fall for meg, spesielle. Jeg er nok ikke lenger på Kreta, det var bare første uken, siden 13 april har jeg vært her i nord-Hellas, ca en drøy time øst for Thessaloniki. Men mange av plantene er de samme, bare at alt er et par uker senere her, minst. Det er masser av blomster i hele Hellas, også på Kreta, men midt på sommeren ser du ikke så mye til dem, det gjør du derimot vår og høst (og også om vinteren). Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Pen nødløsning. Fin bokhe - men tendenser til løkringer i høylysene. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 27. april 2014 Forfatter Del Skrevet 27. april 2014 Pen nødløsning. Fin bokhe - men tendenser til løkringer i høylysene. Takk for det, var ikke så godt å bli helt kvitt dem (for lat til å fjerne dem), det var verre før det ble beskåret. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Det var et fantastisk bilde du nettopp har lagt på Flickr - (men det går ikke an å kommentere på din Flickr...) Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 27. april 2014 Forfatter Del Skrevet 27. april 2014 27. april - Sirissattakk! Jeg så noen finne små vikker jeg skulle ta bilde av, men som vanlig dukket det opp et insekt, så da ble det litt annen vinkling. Disse sirissene er små, under centimeteren lang, når du ikke regner med de lange antennene. Olympus E-M10 m 14-42 mm, 1/640 s, f/5,6, ISO 200 P4270654 Cricket attack.jpg by JorunT, on Flickr En variant: P4270653-Edit Cricket on a vetch.jpg by JorunT, on Flickr 2 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 27. april 2014 Forfatter Del Skrevet 27. april 2014 Det var et fantastisk bilde du nettopp har lagt på Flickr - (men det går ikke an å kommentere på din Flickr...) Flickr tuller, jeg må endre tillatelser for hele albumet hver gang jeg har lagt inn bilde, så du har nok vært innom og tittet før jeg fikk endret. Prøv gjerne igjen. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Utrolig flott den der....... (PS. Synes det er greiest å bestemme det ved opplastingen jeg, sette på Public der, så slipper man å styre med noe etterpå. - jeg har bare ett album som er "sperret", det med familiebilder) Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 27. april 2014 Forfatter Del Skrevet 27. april 2014 Takker så mye, Randi. Jeg bruker Lightroom for opplastingen, har ikke sett at jeg kan sette slike innstillnger der, men får vel se om de finnes. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Det er i opplasteren til Flickr (Upload) den settes......(se bilder): Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 27. april 2014 Forfatter Del Skrevet 27. april 2014 Det er i opplasteren til Flickr (Upload) den settes......(se bilder): Flickr-upload-1.JPG Flickr-upload-2.JPG Supert, takk, Randi. Har aldri tenkt over at det kunne velges der. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Har aldri brukt annen opplasting jeg, reduserer litt (3000p lengste side), og samler de i mappen "Sendebilder" før jeg laster opp. I Flickr opplastings-side bestemmer jeg også hvilket Set/Album det skal ligge i, legger til beskrivelse, tagger etc. Egentlig veldig fin ordning: Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 28. april 2014 Forfatter Del Skrevet 28. april 2014 Takk for tips, men disse innstillingene hadde jeg allerede satt i Lightroom, ser jeg. Det hjelper ikke, nå de er kommet over i Flickr, er de tilbakestilt til at bare jeg kan se, ingenandre kommentere osv, ganske irriterende, for jeg synes det er mye enklere å laste opp via Lightroom, slipper å lagre først. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 28. april 2014 Forfatter Del Skrevet 28. april 2014 28. april - Kårstue? Dette lille huset i Agios Nikoloas (Hlakidiki) kunne jeg ikke stå for. Jeg spurte den gamle damen pent om jeg kunne få ta bilde av det, det var greit, hun takket meg veldig for at jeg ville fotografere det. Antagelig er det en 'kårstua'; så mange institusjoner for eldre finnes knapt her, de bor som regel på nåde hos familien. Olympus E-M10 m 14-42 mm, 1/200s, f/6,3, ISO 200 P4280727 Court yeard in Agios Nikolaos.jpg by JorunT, on Flickr 1 Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Wow - 27 er kanonbra. Den likte jeg, virkelig, fordi den bare klamrer seg fast og står ikke i "modell-insekts-positur". Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 27. - jeg visste ikke at en siriss kunne ha et så tydelig kroppsspråk. 28. - for en utrolig søt gammel dame! Et liv levd der, ja. Og det å holde hånden slik over hjertet, vet ikke om det var med hensikt, men jeg synes det var veldig rørende. I Norge har vi vel ikke så mye kultur for det, men lenger sør har det vel en symbolverdi? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå