nebrewfoz Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Selv om du skulle være hele 16 år og derfor regner deg som moden i forhold til en 14-åring, så tror jeg nok vi må begynne å plukke verdensbildet ditt litt fra hverandre. Men i dag skal vi nøye oss med å nevne to ord: Shia og Sunni - not the same ideology. (Og så blir det bare flere og flere splittelser etter det. Den muslimske verden er jo ikke akkurat preget av enighet.) Man kan faktisk plukke ut det man liker i en religion. (Det er ikke alle som vil drepe deg på grunn av det.) Hvis det å være muslim ikke påvirker politikken når man er kulturminister, så antar jeg at det samme gjelder for de andre departementene? Dermed dekker man jo stort sett alt som staten har ansvaret for. Hva blir da igjen som er så fali dersom statsministeren skulle være muslim? Flaue episoder med servering av skinkestek under offisielle middager? 1 Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Var det noe nytt for deg at muslimer deler lik ideologi? Eller er du en naiv 14 åring som tror at man bare kan plukke ut det man liker i en religion? Men det gjør jo folk, er jo derfor man ikke kan felle alle som tilhører én religion under én kam. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Selv om du skulle være hele 16 år og derfor regner deg som moden i forhold til en 14-åring, så tror jeg nok vi må begynne å plukke verdensbildet ditt litt fra hverandre. Men i dag skal vi nøye oss med å nevne to ord: Shia og Sunni - not the same ideology. (Og så blir det bare flere og flere splittelser etter det. Den muslimske verden er jo ikke akkurat preget av enighet.) Man kan faktisk plukke ut det man liker i en religion. (Det er ikke alle som vil drepe deg på grunn av det.) Hvis det å være muslim ikke påvirker politikken når man er kulturminister, så antar jeg at det samme gjelder for de andre departementene? Dermed dekker man jo stort sett alt som staten har ansvaret for. Hva blir da igjen som er så fali dersom statsministeren skulle være muslim? Flaue episoder med servering av skinkestek under offisielle middager? Kan ikke du plukke mitt verdensbilde i fra hverandre da. Jeg ser frem til hvordan du skal rive koranen i fra hverandre og fortelle meg det som ikke står der. Dette blir spennende, selv for en på 16. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Var det noe nytt for deg at muslimer deler lik ideologi? Eller er du en naiv 14 åring som tror at man bare kan plukke ut det man liker i en religion? Men det gjør jo folk, er jo derfor man ikke kan felle alle som tilhører én religion under én kam. Var det noe nytt for deg at muslimer deler lik ideologi? Eller er du en naiv 14 åring som tror at man bare kan plukke ut det man liker i en religion? Men det gjør jo folk, er jo derfor man ikke kan felle alle som tilhører én religion under én kam. Var det noe nytt for deg at muslimer deler lik ideologi? Eller er du en naiv 14 åring som tror at man bare kan plukke ut det man liker i en religion? Men det gjør jo folk, er jo derfor man ikke kan felle alle som tilhører én religion under én kam. Den moderne kristendommen gjør det. Men ikke islam. Det burde faktisk folk her i Norge snart vite. Lenke til kommentar
liealot Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Så og si all religion er bygget på å plukke ut det man liker, og ignorere resten. Ganske tett mellom motsigelsene i relgiøse skrifter, slik jeg oppfatter det. 2 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Både Stoltenberg og Støre er av byråkratisk materiale. Trauste og forsiktige uten spesielt visjonære tanker. Stoltenberg er i tillegg en flink administrator og flink med mennesker. Han har vært en god frontfigur for AP og for Norge. Men han har altså ikke overøst Norge med begeistrende tanker om fremtiden, og har da heller ikke store resultater i praktisk politikk. Støre er en solid og intelligent fyr. Ingen typisk ledertype, men det er ikke nødvendig. Men jeg har aldri hørt eller lest noen visjonære ideer fra ham heller. Han ser ikke ut til å ha Stoltenbergs varme og medmenneskelighet. Han har det sikkert, som de fleste av oss, men utstråler det ikke. Et større problem er at han ikke springer ut av arbeiderbevegelsen slik Stoltenberg har gjort. Hvis Støre blir leder, så er det som om noen utenfra blir plassert på toppen av bevegelsen. Jeg tror Støre kan falle i en av to grøfter: På den ene siden kan han bli for ydmyk og la seg styre av arbeiderbevegelsen. På den andre siden kan hans personlige styrke og ønske om å gjøre noe, føre til at han legger seg ut med arbeiderbevegelsen. I begge tilfeller blir hans eventuelle lederskap kortvarig. Hvis han ikke viser seg å være så sterk at bevegelsens innflytelse blir svekket, samtidig som han er så dyktig som leder at AP beholder oppslutningen. Giske har materiale i seg til å være en småpartileder. Men ikke AP. Med Giske som leder ville oppslutningen om AP blitt rasert. Tajik er spennende, karismatisk og dyktig. En leder for fremtiden, men ikke i dag. Faren med å ha henne som nestleder under Støre, er at persongalleriet blir som da Jagland var leder og Stoltenberg nestleder: Alle visste at Jagland satt på lånt tid, og bare ventet på at Stoltenberg skulle overta. Støre må unngå å bli en parentes. Det er ikke sikkert Støre ønsker å bli leder. Kanskje AP velger å hoppe over en generasjon, og lar Tajik bli leder allerede nå, med Støre som nestleder. De kunne blitt et radarpar i de rollene de kler best. Tajik har da flere år på seg til å vokse med oppgaven. Slik Siw Jensen til dels har gjort. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Kan dette være Norges neste statsminister fra AP? Kan vi leve med en statsminister som ikke tar klart avstand til ekstremistiske grupper? http://www.dagbladet.no/2014/04/03/nyheter/samfunn/politikk/krig_og_konflikter/innenriks/32632460/ Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 4. april 2014 Forfatter Del Skrevet 4. april 2014 Kan dette være Norges neste statsminister fra AP? Kan vi leve med en statsminister som ikke tar klart avstand til ekstremistiske grupper? http://www.dagbladet.no/2014/04/03/nyheter/samfunn/politikk/krig_og_konflikter/innenriks/32632460/ Tror det blir Støre som tar over posten. Tajik er for kontroversiell. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Håper på Giske. AP i nærheten av sperregrensa kunne gitt mange spennende variasjoner blant andre parti. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Kan dette være Norges neste statsminister fra AP? Kan vi leve med en statsminister som ikke tar klart avstand til ekstremistiske grupper? http://www.dagbladet.no/2014/04/03/nyheter/samfunn/politikk/krig_og_konflikter/innenriks/32632460/ Tror det blir Støre som tar over posten. Tajik er for kontroversiell. Det blir nok Støre. AP mangler andre gode kandidater, spesielt med tanke på statsminister posten. Lenke til kommentar
liealot Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Støtter at det blir Støre. Ikke spesielt spennende, men veldig AP. Et mer interessant spørsmål jeg derimot stiller meg selv etter å ha lest tråder som dette er:Er Norge klar for en statsminister med minioritetsbaksgrunn? Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Er Norge klar for en statsminister med minioritetsbaksgrunn? Det handler ikke om å være klar, noe vi sikkert ikke er. En statsminister må være samlende, det vil ikke en med minoritetsbakgrunn være i dag. Hvorfor da ikke velge en bedre kandidat? Støre er klart den beste i AP til og ta på seg både leder rolle og statsminister posten. Lenke til kommentar
Spitfire396 Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Håper Stoltenberg vil kunne stille opp i debattene når valget nærmer seg til tross for en krevende jobb! Støre er en fantastisk mann, det er ikke det, men jeg synes han fremstår som en teknokrat, og dermed skremmer bort utålmodige velgere (men de beveger jo seg som regel mot FrP uansett). For å være ærlig skulle jeg gjerne sett Tajik som leder, men som Priim sier er hun for kontroversiell, og kan umulig skaffe nok stemmer til valgseier. Giske ser jeg selv på som en veldig kapabel kandidat, men imaget han har skaffet seg gjennom media vil nok skremme bort mange velgere. Slik jeg ser det er Støre den som vil sørge for mest stemmer, og han vil definitvt også gjøre en meget god jobb, spørsmålet er vel om det er godt nok... Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 (endret) Back to the future: http://no.wikipedia.org/wiki/Gerd_Kristiansen Det er vel ikke utenkelig at den virkelige maktfaktoren i AP overtar. AP og LO er jo tilnærmet EN organisasjon, som hovedsaklig er opptatt av å tjene de offentlig ansatte. Endret 4. april 2014 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Det eneste jeg har vært uenig (av det lille jeg har hørt)med Tajika er hennes utallelser om digitale rettigheter. Jeg ble ekstra forskrekket at hun mente at disse nye overvåkningslovene forsterket personlige rettigheter. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Det eneste jeg har vært uenig (av det lille jeg har hørt)med Tajika er hennes utallelser om digitale rettigheter. Jeg ble ekstra forskrekket at hun mente at disse nye overvåkningslovene forsterket personlige rettigheter. De styrker politikernes rettigheter til å gjøre som de vil, med hjelp fra PST (Politikernes Sikkerhets-Tjeneste) Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Med og uten Stoltenberg.... Som en Appelsin med en sten mindre - kanskje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå