Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Chevrolet Lacetti, nærlys sluttet å fungere.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Da har det seg slik at begge nærlysa på min Chevrolet Lacetti bestemte seg for å ikke lenger funke, jeg har per dags dato koblet nærlys som fjærnlys for å få lys i nærlysa(så pærene er det altså ikke).

Jeg har skjekket alt av sikringer, og problemet ligger ikke der, jeg har også prøvd å bypasse batty saveren, så den er det heller ikke.

Noen som har noe formening om hva problemet kan være?

Legger ved noen sjemaer om hvordan jævelskapet er(ihvertfall skal være, vet aldri mtp at det har vert xenon på bilen en gang i tiden) koblet.

Hoved lyskrets:

j7b15139.png

Battery saver:

J5B15001.png

Illumination krets:

j7b15143.png
På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres litt ut som det er lysbryteren som er defekt.

Jeg fikk samme problemet kvelden før EU-kontrollen (selvsagt).

Det kan også være releet som ikke slår inn, eller har brente kontakter.

Du kan jo låne et likt rele fra noe annet og prøve først.

 

Ellers kan du måle strøm inn på releet, samt styrestrøm og jording.

Lenke til kommentar

Bryteren er testet, glemte å skrive dette istad, og denne ser ut til å fungere, det samme virker det som tenningslåsen gjør også.

 

Har også skjekket releet merket "head lamp relay" på tegningen, og det klikker i et rele under dashborddet, som jeg antar er et av DRL releene.

Når jeg ser over tegningen nå, og tenker tilbake, så er det første som slår meg at, ikke alle releene klikker.

Endret av Frufsa
Lenke til kommentar

Har nå målt litt og feilsøkt litt uten, å helt finne feilen, men har funnet ut at den må være mellom enten c102 og baksiden av sikringene, eller c102 og punktet hvor hovedlys releèt og c202 bli koblet sammen.

Problemet nå er at jeg sliter med å finne pungtet hvor c202 og headlamp relay blir koblet sammen, for så å gå inn i c102.

Lenke til kommentar

På en amerikaner er det ofte ettermonert kjørelysrele. Her har det vrt noen å fiklet før og der vil du sikkert finne feilen.

 

Se etter uorginale monteringer. Riv å røsk i lendiger. Spark i hjulet. Jump rett over 30-87 kontakta på de relene du mistenker. Er det uklare betegnleser jump over de groveste utgang/lendingene på releet.

 

Er det en slik vanskelig en må man sikkert bytte en "lys-styrenhet" på mistanke, men da skal du kunne tvangskjøre disse relene å få lys.

Endret av Mekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...