Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf 3

Anbefalte innlegg

Hallo er det noen som kan hjelpe meg med en golf BS motor :hmm: .

Har skiftet motoren til en golf 3 fra en 1,4 l til 1,8 ABS motor. Skiftet hjernen og hele lednings nettet. Første gang vi startet den opp virket den helt ok. Dette er en bilcross bil som vi har nylig bygd. Etter en stund begynte den å skyter i forgasseren og i potta. Da ville den ikke være med når vi ga gasspådrag, det virket som den ville kveles. For å få start må vi bruke startgass etter det går den normalt på tomgang. Prøvde å kjøre med den men den tåler ikke motstand da får jeg også samme symptomene. Det jeg har gjort så langt er å kjekke teningen og pluggledninger den har sluttet med å skyte i forgasseren og potta., Mistenkte falsk luft skiftet gummipakningen mellom innsug og forgasser det var det ikke sjekket alle vakuum slanger som virker dem er ok.

Er det noen der ute som har noen gode tips til meg? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At det smeller å skyter er uten unntak feil tenningen. Ser du har fått justert inn det, men er du sikker på at det er bra?

Disse har vel et eget reimhjul på registeret som går til tenningsfordeleren. Ta av registeredekselet og sett motor på merkene. Dobbeltsjekk at tennings-reimhjulet også står på merkene.

Vipp av fordelerlokket å se at rotor står rett over det lille hakket som er meislet inn i fordelerhuset.

Jeg har sett folk gjøre dette feil SÅ mange ganger at det er ikkenoe vits å synse mer før jeg vet det er i orden.

Kanskje en tann eller 2. Da vil det smelle i forgasseren og du får bare "boooooop booooop" når du prøver å dra på.

Nå står vel kanskje fordeleren justert i max retning en eller annen vei? Sånn at motoren går akkurat. Det skal den ikke gjøre.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei :)

Det har tatt litt tid :confused: siden jeg fikk gode råd fra deg. Jeg har ti ungdommer som er med meg å skrur på biler. dette er et ungdomsprosjekt jeg holder på med og vi begynte rett før jul. Vi har flere biler som dem skrur på derfor tok det litt tid med Golfen. Du hadde rett teningen sto nesten helt til høyre. Nå har jeg fått stilt teningen riktig. Husker ikke helt hva fortenningen står på. Men han har ennå noe av symptomene vil ikke være med når en trår gassen fort inn da sier den fortsatt boooop. har du noen flere råd til meg. Kan det være lurt å bygge den om til en ren forgasser motor? Har en 32 36 Weber som jeg kan få tak i. For en billig penge. Eller vil det være lurest å bruke den originale innsprut. :hmm:

Håper du kan komme med innspill på hva som vil lønne seg :)

Endret av Team Il Tempo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...