PaperMario Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Hei, jeg lagret en systemgjennoppretting i Windows 7 for ca 1 måned siden. Mennå vises den ikke på listen lengere. Hva har skjedd? Og hvis jeg bruker systemgjennoppretting, vil det være HELT likt fra det tidspunktet eller vil noen programmer og lignende fortsatt være der? Og hvis den ikke sletter alt som ikke var fra det tidspunktet, er det en måte å gjøre det på, for eksempel hver gang Pcen slås på at den starter fra samme tidspunkt? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Den systemgjenopprettingen (på Norsk) som du snakker om må ikke forveksles med backup. På eng. Win Systemrestore. Den ble hovedsaklig laget for å få deg ut av en knipe ( rulle tilbake til forrige status) F.eks dårlig driver installert. Program installasjon/oppgradering som har feil , eller røret til Windows registeret. Windows update problem som skal rulles tilbake. m.m System restore har i hovedsak skygge kopier av ditt Windows register, .exe ,.sys, .com, .dll filer. Med noe mere. Hvor mange restore punkter man har spørs på hvor mye wasted gigabytes du avsetter med vssadmin pr partisjon. http://msdn.microsoft.com/en-us/library/dd408121(v=vs.85).aspx Purpose System Restore automatically monitors and records key system changes on a user's computer. It is designed to reduce support costs and increase customer satisfaction by enabling a user to undo a change that may have caused a problem with the system, or revert to a day when the system was performing optimally. Lenke til kommentar
PaperMario Skrevet 30. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2014 Okey, så det er altså "backup" jeg trenger. Hvordan lager jeg en backup og vil den gjøre det jeg trenger? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Og ja rollback tilbake stiller programmer du har installert i mellomtiden. Dvs. Installert et spill på c: onsdag , system restore tilbake til mandag - ditt spill på onsdag vil delvis bli fjernet da hele c: sitt status av exe,com,sys,dll,register oppføringer etc. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 (endret) Backup er ulike teknologier , komplett image av en partisjon eller fil basert backup. Det er innebygget backup muligheter windows 7 , så man må ikke kjøpte noe fra 3'de part om man ikke trenger noe utover det Windows tilbyr. Les om systemavbilding (engelsk Windows backup og Windows image) http://windows.microsoft.com/nb-no/windows7/what-is-a-system-image Endret 30. mars 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
PaperMario Skrevet 30. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2014 Du sa at den vil delvis bli fjernet? Jeg har to hardisker på PCen + en ekstern. Hvis jeg lager en systemavbilding hvor bør jeg legge den? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 (endret) 1) Ja det eksempelet gjaldt system restore funksjonen (bivirkning). 2) Systemavbilding og backup legges selvfølgelig eksternt fra den interne harddisken. Edit: Backup opplegget du legger opp til blir jo opp til deg og din preferanser og velge. Jeg fortalte kun om noen av mulighetene. Og når/hvordan/hvorfor system restore brukes , samt at det ikke er å betrakte som backup. Endret 30. mars 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
PaperMario Skrevet 30. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2014 Jeg la til backup som det sto, men jeg klarer ikke å gjennopprette. Jeg går inn på system og gjennoppretting, og trykker gjennopprett mine filer, men den finner ingen sikkerhetskopi. Hva gjør jeg feil? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Nå er det du som sitter foran PCen da. Litt vanskelig å se/vite hva det er du gjør eller ikke gjør herfra. En sikkerhetskopi må jo utføres først. Følg denne siden ? http://windows.microsoft.com/nb-no/windows/back-up-files Lenke til kommentar
PaperMario Skrevet 30. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2014 (endret) Jeg laget en systemavbilding, og nå ser det sånn ut. Endret 30. mars 2014 av PaperMario Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Ser jo riktig ut det. Hva er problemet .... Lenke til kommentar
PaperMario Skrevet 30. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2014 (endret) Så jeg trykker gjennoprett mine filer, så kommer dette opp: Men den fjerner ikke filer som ble lagt til etter backup tidspunkt. Endret 30. mars 2014 av PaperMario Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 (endret) 1) Ja. 2) Nei. Det skal jo ikke skje heller. Dette da du velger å gjenoppretting av en eller flere fil(er) Nå har du iallefall image/backup av installasjonen din. Gjenopprette hele maskinen fra systemavbildingen (image) er et annet valg. Men jeg har aldri norsk Windows. Man kan også bytte hdd , boote fra Windows 7 DVD og gjenopprette hele fra det image du har laget. Endret 30. mars 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
PaperMario Skrevet 31. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2014 1) Ja. 2) Nei. Det skal jo ikke skje heller. Dette da du velger å gjenoppretting av en eller flere fil(er) Nå har du iallefall image/backup av installasjonen din. Gjenopprette hele maskinen fra systemavbildingen (image) er et annet valg. Men jeg har aldri norsk Windows. Man kan også bytte hdd , boote fra Windows 7 DVD og gjenopprette hele fra det image du har laget. Et annet valg altså.. Poenget her er ikke å ta vare på filene mine, men å fjerne filer som ble lagt til etter backupen. Vet det kanskje ikke er det folk flest vil med backup, men det er det jeg trenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå