smalasussi Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 (endret) . Endret 9. april 2014 av smalasussi Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Først og fremst så fikk jeg inntrykk av at det går bedre nå for tiden. Det er bra, jeg ville fokusert på det! Nå må jeg si at jeg virkelig ikke er kvalifisert til å gi noen fornuftige råd, men kan prøve allikevel; Jeg vil våge å påstå at det kan være vanskeligere å gi halvveis slipp på alkohol, enn å kutte fullstendig. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 (endret) Legg fortida bak deg. https://www.youtube.com/watch?v=mrxaIJN2LLk Endret 30. mars 2014 av medlem-124997 Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Jepp, langt innlegg. Du må selv bestemme når nok er nok, og dersom du er ung, er det kanskje bedre å gå nå. Jeg er enig i at du bør søke profesjonell hjelp til deg selv. Det kan være lurt å ha noen å snakke med, som kanskje kan hjelpe deg å få litt klarhet i tankene. Når det gjelder hans problemer; ja, jeg ville satt ned foten på drikkingen nå. At man vanligvis kan drikke i sosiale lag, betyr ikke at alle kan. Det fremstår som han har et alkoholproblem. Det må håndteres, og da er det å ta helt avstand som er den konvensjonelle løsningen. Så må han oppsøke profesjonell hjelp, han også. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Er enig med det som er sagt over her, det er enklere å kutte alkohol helt enn å drikke "litt". Men det høres ut som han trenger noe annet å støtte seg på hvis han skal klare å gi slipp på alkoholen. Det er relativt alvorlig å føle at man må være full for å klare å komme gjennom dagen fordi man er alene hjemme et par dager. Kan jo bare svare ut ifra hva jeg selv ville gjort om jeg var i samme situasjon (det høres vanskelig ut!). Er helt enig med deg i at han må få profesjonell hjelp. Det høres ikke ut som han har noen mekanismer for å takle dårlige perioder i det hele tatt - å drikke seg stupfull er hvertfall ikke en god måte å takle det på (det er jo mer en form for ignorering). Uansett om han har fått hjelp tidligere så høres det ut som mye henger igjen og må tas tak i, selv om det er BEDRE nå enn det var før . Det må jo være en fordel for ham selv også om han får hjelp til å gå enda et skritt videre i livet, slik at han f. eks takler å være alene hjemme. Lenke til kommentar
smalasussi Skrevet 30. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2014 (endret) . Endret 9. april 2014 av smalasussi 1 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 På sikt er absolutt totalavhold det beste. Men hvis han likevel er inne i en bedringsperiode, burde du kanskje gi ham litt mer tid med alkoholen. Som andre skriver over, det virker som han trenger en form for beroligende. Og hvis han ikke kan ty til alkoholen, er det naturlig å tenke på beroligende medisiner. Noe som igjen kan gjøre ham pilleavhengig. Det kan være han har en mistillit til helsevesenet (kanskje velbegrunnet). Han mener trolig det er bedre å drikke seg full av og til, enn å måtte gå på tabletter hver eneste dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå