Gå til innhold

Tilbudt narkotika 3 ganger på 1 time (Oslo) - hvorfor gjør ikke politiet noe?


Anbefalte innlegg

Det som gir meg dårlig samvittighet her er jo at det ER en teoretisk mulighet for at en av dem som spør meg hvordan det går faktisk bare vil slå av en prat, og da virker jeg jo skikkelig asshole om jeg bare ignorerer dem. Man kan si at å oppholde meg i Oslo sentrum på kveldstid har gjort meg en smule fordomsfull...

Ingen grunn til å få dårlig samvittighet. Det er 100% sikkert at dette avskummet ikke bryr seg om annet enn lettjente penger.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

Men du vet ikke hva de tre menn mente med "do you need anything" - det behøver jo ikke være knark det handler om i det hele tatt. Kanskje de så at du stod der ensom, og bare ville være hjelpsomme

 

Og det er noe av det verste ved hele greia, for etter hvert som jeg har skjønt at både "do you need anything?", "how are you doing", "hello mister!" og whatnot alle betyr "Har du lyst til å kjøpe hasj, kokain eller speed?" har jeg blitt utrolig kynisk, og det KAN jo være at én av de hundre som spør meg hver gang jeg går i Oslo sentrum på kveldstid faktisk bare prøver å være hyggelige, så jeg føler meg skikkelig råtten når jeg går opp Thorvald Meyers gate en lørdagskveld og glatt overser alle de "hyggelige" afrikanerne. Jeg har riktig nok stoppet opp og snakket med noen av dem, men da med klar beskjed om at jeg ikke ønsker å kjøpe noe. Møtte f.eks. en trivelig (men narkotikaselger) fra Tanzania som jeg ble stående og prate med helt til det kom noen somaliere og skulle begynne å slå hverandre ihjel med brostein rett utenfor Deli de Luca. Da var det litt for lenge etter stengetid til at det var folk i gatene, så jeg stakk hjem.

 

De fleste er imidlertid ikke diskrete nok til å pakke det inn engang, men spør bare rett ut "do you want hashish, cocaine, speed?" når jeg går forbi.

 

Det som gir meg dårlig samvittighet her er jo at det ER en teoretisk mulighet for at en av dem som spør meg hvordan det går faktisk bare vil slå av en prat, og da virker jeg jo skikkelig asshole om jeg bare ignorerer dem. Man kan si at å oppholde meg i Oslo sentrum på kveldstid har gjort meg en smule fordomsfull...

 

For noen uker siden skulle jeg møte en kompis på Grønland og da jeg kom opp fra T-banen (klokken var ca 18 på en fredag) så jeg ham ikke med en gang, og ble stående og se meg rundt, da han skulle møte meg der. I løpet av de tre minuttene det tok meg å finne ham ble jeg kontaktet av minst 5 forskjellige "mørkhudede" som skulle selge meg ymse. Enden på visa er jo at jeg blir "rasist" fordi jeg (med rette, 99% av gangene) antar at de skal prøve å selge med dårlig knark.

 

Nå tilhører jeg dem som mener at folk skal få gjøre stort sett som de vil så lenge de ikke plager andre, men dette er faktisk ganske plagsomt. Mange tar ikke et nei for et nei heller, men begynner med "why not?" og vil ikke gi seg...

 

Så ja, få det inn i regulerte former eller i det minste gjør noe med de som AKTIVT prøver å prakke på folk narkotika bare fordi de går forbi. Jeg er i ferd med å bli "rasist" på kveldstid i visse områder på grunn av dette...

 

Edit:

 

Woops, ufrivillig bumping av eldgammel tråd, aner ikke hvordan denne kom opp!

 

 

 

 

Det som gir meg dårlig samvittighet her er jo at det ER en teoretisk mulighet for at en av dem som spør meg hvordan det går faktisk bare vil slå av en prat, og da virker jeg jo skikkelig asshole om jeg bare ignorerer dem. Man kan si at å oppholde meg i Oslo sentrum på kveldstid har gjort meg en smule fordomsfull...

Ingen grunn til å få dårlig samvittighet. Det er 100% sikkert at dette avskummet ikke bryr seg om annet enn lettjente penger.

 

 

Det er stor sjanse for at de er ute etter tjenester, men om det er så farlig, er jeg usikker på - det kommer liksom an på de forutsetningene som er der og da, så får man bruke hodet så godt man klarer.

 

Jeg for min del bruker bestandig å stikke innom den delen av byen når jeg er på tur innover, og synes den passer min type fint, men så er jeg jo litt av en type .. :p

 

Mer alvorlig, så har jeg lært å ta vare på meg selv i litt vanskelige miljøer, og synes disse som kan kalles "street wise", stort sett er reale og oppegående folk. Har truffet mange smarte typer ute på gata, uten at jeg anbefaler det for noen. De er litt som ett friskt pust i hverdagen, hvor man ellers er omgitt av de mer konforme typene som beveger seg i samme retningen.

 

Så for min del så gjør det byen mer interessant

Lenke til kommentar

Det er stor sjanse for at de er ute etter tjenester, men om det er så farlig, er jeg usikker på - det kommer liksom an på de forutsetningene som er der og da, så får man bruke hodet så godt man klarer.

 

Jeg for min del bruker bestandig å stikke innom den delen av byen når jeg er på tur innover, og synes den passer min type fint, men så er jeg jo litt av en type .. :p

 

Mer alvorlig, så har jeg lært å ta vare på meg selv i litt vanskelige miljøer, og synes disse som kan kalles "street wise", stort sett er reale og oppegående folk. Har truffet mange smarte typer ute på gata, uten at jeg anbefaler det for noen. De er litt som ett friskt pust i hverdagen, hvor man ellers er omgitt av de mer konforme typene som beveger seg i samme retningen.

 

Så for min del så gjør det byen mer interessant

Jo, tross alt. Den gangen jeg merket at noen rappet til seg lommeboka mi ut fra baklomma, så spurte jeg pent om jeg kunne få tilbake det som rettmessig var mitt. Fikk tilbake lommeboka og ingenting manglet. (Hvertfall ikke som jeg merket under omstendighetene ...)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...