Gå til innhold

Tilbudt narkotika 3 ganger på 1 time (Oslo) - hvorfor gjør ikke politiet noe?


Anbefalte innlegg

Hvis Gud er såpass dum at Han beskytter folket med å produsere masse politifolk i steden for å bare fjerne krimnaliteten helt og for alltid, synes jeg vi burde gi han sparken som Gud. Hadde jeg vært Gud hadde jeg skapt fred i verden og masse sånt, ikke skapt noe som muligens kan skape fred i verden. Det er bare ett steg for mye for min smak. :·)

 

Nå tar jeg forøvrig kvelden, så om denne samtalen skal forsette, må du i så fall bli i morgen. Cya!

 

 

Hahaha! Du skal få tommel opp for denne faktisk.

 

Drøm søtt om vakre piker. God natt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bodd i Oslo sentrum i 12 år men nok er nok. Har fått mine ufrivilligere doser med halliker, romfolk, knarkere og horer. Nå går jeg sammen med alle folk om sitter på sine høye hester og kritiserer ting de ikke har peiling på i det hele tatt: AKA, folk som ikke bor eller har bodd i Oslo sentrum. Digg å stikke hodet sitt i jorden så lenge man har ressurser til å gjøre det, ikke sant? :)

Lenke til kommentar

Har bodd i Oslo sentrum i 12 år men nok er nok. Har fått mine ufrivilligere doser med halliker, romfolk, knarkere og horer. Nå går jeg sammen med alle folk om sitter på sine høye hester og kritiserer ting de ikke har peiling på i det hele tatt: AKA, folk som ikke bor eller har bodd i Oslo sentrum. Digg å stikke hodet sitt i jorden så lenge man har ressurser til å gjøre det, ikke sant? :)

 

 

Hmm... Skal ærlig innrømme at jeg ikke helt skjønte hva du mente fra "Nå går jeg sammen...", men ting hørtes fornuftig ut.

 

Og enig, nok er nok! La oss slå hånden i bordflaten og få politikerne til å innse at Oslos borgere har sett seg lei på disse ulovlighetene som konstant skjer rundt oss, uten at det gjøres noe med.

Lenke til kommentar

Har bodd i Oslo sentrum i 12 år men nok er nok. Har fått mine ufrivilligere doser med halliker, romfolk, knarkere og horer. Nå går jeg sammen med alle folk om sitter på sine høye hester og kritiserer ting de ikke har peiling på i det hele tatt: AKA, folk som ikke bor eller har bodd i Oslo sentrum. Digg å stikke hodet sitt i jorden så lenge man har ressurser til å gjøre det, ikke sant? :)

 

Men hva er problemet egentlig? Det ville selvsagt vært ønskelig om vi kunne tilrettelagt gode utsalgsteder både for rusmidler og kvinner. Men frem til vi får slikt, så må de stå på gata. Gateselgere kan være slitsomme. Det opplever man overalt man ferdes, de skal selge. Alt fra magasiner til rusmidler. Men det er jo strengt talt ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Men de på gata..? Du er heldig der, for det er stort sett de eneste politiet klarer å ta, når de gjør noe ulovlig rett fremfor nesen på de. Dvs. ekstreme narkotikamisbrukere. Altså de svakeste du finner i samfunnet. De sterkeste sitter på toppen og smugler det de putter i seg uten engang å ta i verken penger eller dop. Jeg synes ikke det er noen løsning.

 

Det virker ikke som du følger med i media, men det er stadig vekk oppslag om at politiet oppklarer større saker.

 

 

Stemmer ikke, politiet er stort sett der for å tvinge befolkningen til å adlyde politikerne. Der er svært gode grunnet til å frykte en utviklingen mot en politistat.

 

På sin egen klossete måte prøver nok Skatteflyktning å påpeke at politiets oppgave blant annet er å håndheve lovene, som ganske riktig er laget av de folkevalgte.

 

Det Skatteflyktning tydeligvis ikke anerkjenner er at det finnes noe slikt som "riktige" lover. Alle lover er noe som andre prøver å påtvinge en, og da er visst alle lover gale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hmm, du ser muligens litt narkoman ut, for de med afrikansk opprinnelse. ;)

 

Haha, det håper jeg det virkelig ikke. Du kan spøke! ;)

 

Men, nei... Jeg kler meg veldig klassisk, ordentlig og går stort sett i ekslusive merkleklær. Trener, har et sunt kosthold og er opptatt av velvære og helse. Håret skal til enhver tid være velstelt, bortsett fra når man har vært gjennom en heftig one night stand, med en jente som er verdig en gentleman som meg.

 

Med andre ord, akkurat slik fest-hasjrøykere og fest-kokainbrukere som oftest ser ut (vestkantsosser ;) ).

 

Men hva er problemet? De bare står der og sier "hello man" når du går forbi. Hvis man ignorerer de, så verken sier eller gjør de noen ting.

Lenke til kommentar

 

 

 

Stemmer ikke, politiet er stort sett der for å tvinge befolkningen til å adlyde politikerne. Der er svært gode grunnet til å frykte en utviklingen mot en politistat.

På sin egen klossete måte prøver nok Skatteflyktning å påpeke at politiets oppgave blant annet er å håndheve lovene, som ganske riktig er laget av de folkevalgte.

Det stemmer

 

Det Skatteflyktning tydeligvis ikke anerkjenner er at det finnes noe slikt som "riktige" lover. Alle lover er noe som andre prøver å påtvinge en, og da er visst alle lover gale.

Og det stemmer ikke. ;)
Lenke til kommentar

Jeg var full en gang og gikk bort å tipsa politiet etter jeg ble tilbudt narkotika litt lenger bort i karl johan, fikk beskjed om å gå videre eller så ble jeg fengsla.

Hvorfor gikk du bort til politiet?

 

Så hva er vitsen med å anmelde når det ikke skjer noe?

Hva er vitsen med å anmelde noe sånt i det hele tatt?

Fordi du ikke liker det? Fordi du vil at noen skal få svi?

 

Vanligvis blir det mere styr for anmelder enn for de som blir anmeldt. + at du må leve i frykt etterpå.

Synd for deg det... Hvorfor i all verden skal du anmelde noen for å selge noe?

Det er da frivillig om du kjøper eller ikke? Du blir ikke tvunget til å kjøpe noe du ikke vil.... Eller? Eller liker du ikke se det, og derfor ønsker du at de som gjør det du ikke liker skal få bøter og bak lås og slå? Vel...

 

Hallikene som driver menneskehandel kjører jo også rundt å passer på offerne sine, men politiet er mest opptatt av å gi ut bøter til vanlige folk som kanskje ikke er så heldig i kjærlighetslivet.

Det er en ganske stor forskjell på menneskehandel, og salg av narkotika...

 

 

Nå sier jeg ikke at politiet gjør en dårlig jobb, men jeg ser bare ikke helt sammenhengen? Og lurer bare på hvordan de prioriterer.

Det er ganske mange som begynner å bli ganske lei av disse tåpelige narkolovene, og som helst skulle sett at narkotika ble legalisert. Lovene gjør bare ondt verre, og virker ikke. Uansett hvor mye politiet gjør når det gjelder narkotika, så vil det ikke forsvinne. I Portugal hvor man har avkriminalisert narkotika, så begynte bruken og rekruteringa til de kriminelle miljøene å avta. Det er nå mindre bruk der nede, enn det var da det var ulovlig. Samme trenden ser man i enkelte stater i USA hvor man har avkriminalisert: Det blir mindre kriminalitet, dvs. vinningskriminalitet osv.

 

Jeg er glad for at vi har politiet til å passe på oss, men mulig de blir begrensa av dårlig lovverk i Norge?

Man burde fjernet narkolovene, slik at politiet fokuserte på alvorlig kriminalitet i stedet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en skandale at dette ikke blir gjort noe med!

Hvorfor det?

 

Det går ikke an å gå ut i Oslo en eneste lørdag uten å opptil flere ganger bli tilbudt narkotika fra disse negerne!

Hva så? Hva prøver de å selge deg forresten? Hasj?

 

Noe må gjøres, for å få bukt med denne type kriminalitet.

Hva må gjøres? Hva slags "type" kriminalitet er dette?

Hvorfor skal dette være kriminelt i utgangspunktet?

Man kan jo loveliggjøre narkotika, og vips så er du kvitt "denne typen kriminalitet"...

Hvis du vil bli kvitt "plagsomme" selgere, vel, så er jo det beste å legalisere det...

Du ser vel ingen negere som går rundt på gata i oslo å selger brød? :p

 

 

Vi bor i et av verdens rikeste land, sender milliarder ut av landet til korrupte ledere, i land hvor de rike blir rikere, mens de fattige blir fattigere.

Hvilke land?

 

Da burde vi i det minste koste på oss noen kroner, som mer går til politi, og fengsling eller i beste fall en permanent utstengelse hva angår disse som selger narkotika på ulovlig vis.

Hvorfor det? Dette vil koste meg mer penger enn hva det ville gjort uten disse idiotiske lovene. Det koster meg mye nok ellers. Jeg har ikke noe som helst problemer med det, fordi jeg kan si nei til ting jeg ikke vil ha. Om du ikke liker narkotika, så gjør som meg og takk nei...

 

Opprett kontroll ved grensene og hold dem unna landet vårt, med mindre de ikke får innvilget oppholdstillatelse som følge av en søknad som asylsøker.

Hvem da? Negerene?

 

Jeg blir lei meg, sint, skuffet og oppgitt på en og og samme tid, over disse ugjerningene.

 

Få slutt på denne galskapen!

Ugjerninger? Du mener at dette er ugjerninger?

Jeg ville heller ha brukt mer penger på at politiet skal ta de virkelig kriminelle: Voldtektsmenn. Ranere. Innbruddstyver. Menneskesmuglere. Drapsmenn osv. Men du sitter å syter og klager over noen selgere? Som selger noe du ikke liker? Give me a break...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Legaliser det, så kan de heller åpne butikk i steden for å være en vandrende butikk.

 

Kondomeriet har aldri plaget meg, med tanke på at jeg aldri går inn der (av aldersmessige grunner). Hvis sexleketøy og slikt skulle selges på gata, og folk måtte ha gått bort til deg og spørre om jeg vil kjøpe en dildo, hadde det plaget meg. Å ha en fast butikk hvor det selges er ikke bare mer organisert og ryddig, men det gjør at de som ikke vil kjøpe det kan ignorere butikken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hovedproblemet er at politiet ikke har nok ressurser. Så lenge politet må henlegge voldtektsaker og ran med kjent gjerningsmann så har man ikke mulighet til å bekjempe salg av narkotika. Det vil være en ren fornærmelse mot voldtatte kvinner å fokusere ressursene vekk fra dem og mot narokotikabekjempelse.

 

Enkelt og greit så bruker vi for lite på politiet. Vi ligger på bunn i Europa av antall politi per innbygger og siden 2008 har vi falt fra 1.8 til 1.5 per 1000 innbyggere. Det er ikke rart når vi bare bruker 0.44% av BNP på politi, mens vi bruker 12.3% av bnp på folketrygden alene. Hadde Norge økt politibudsjettet til 1% av BNP så ville vi hatt råd til å kunne ha et mer effektiv politi. Da vil ikke viktige saker bli henlagt på grunn av mangel på bemanning og da hadde vi ikke hatt problemet med narkotika i Oslo.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Jeg har vært i en del av landene nevnt over, og det hadde ikke vært noe problem å få ta i rusmidler i noen av de - ikke at jeg holder på med sånt så klart. Spesielt Spania, selv med tre ganger så mange politifolk. Utvalget var bedre også.

Formålet er ikke å hindre deg i å få tak i narkotika. Det er helt umulig å hindre dopsalg, spesielt når vi ikke har grensekontroll.

 

Formålet er å få dop vekk fra hovedgatene. Å ha åpent salg av dop på Karl Johan er en skam. Et rikt land som Norge burde klare å fjerne slik kriminalitet.

Lenke til kommentar

 

Det Skatteflyktning tydeligvis ikke anerkjenner er at det finnes noe slikt som "riktige" lover. Alle lover er noe som andre prøver å påtvinge en, og da er visst alle lover gale.

Og det stemmer ikke. ;)

 

 

Med mindre du mener at det ikke skal finnes lover så er du tilhenger av å skape lover, noe som nettopp er noe som påtvinges andre.

 

 

Så lenge politet må henlegge voldtektsaker og ran med kjent gjerningsmann

 

Det hørtes pussig ut. Har du noen eksempler på at slike saker er henlagt på grunn av ressursmangel og ikke andre årsaker (som at det ikke var tilstrekkelig bevis for å etterforske videre el.l.)?

Endret av hekomo
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg har vært i en del av landene nevnt over, og det hadde ikke vært noe problem å få ta i rusmidler i noen av de - ikke at jeg holder på med sånt så klart. Spesielt Spania, selv med tre ganger så mange politifolk. Utvalget var bedre også.

 

Kanskje grunnen for at det går så smertefritt, er fordi politi gjerne er en del av den samme næringskjeden

Lenke til kommentar

 

Jeg har vært i en del av landene nevnt over, og det hadde ikke vært noe problem å få ta i rusmidler i noen av de - ikke at jeg holder på med sånt så klart. Spesielt Spania, selv med tre ganger så mange politifolk. Utvalget var bedre også.

 

Kanskje grunnen for at det går så smertefritt, er fordi politi gjerne er en del av den samme næringskjeden

 

Tenker du på politiet i Norge? For de er i samme næringskjede som smuglere og langere. Det er snart kun to grupper som er i mot legalisering. Politiet og langerne. De tjener begge på forbudet. Tenk deg alle de i politiet som har skaffet seg autoritet og et navn pga. forbudet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Jeg har vært i en del av landene nevnt over, og det hadde ikke vært noe problem å få ta i rusmidler i noen av de - ikke at jeg holder på med sånt så klart. Spesielt Spania, selv med tre ganger så mange politifolk. Utvalget var bedre også.

 

Kanskje grunnen for at det går så smertefritt, er fordi politi gjerne er en del av den samme næringskjeden

 

Tenker du på politiet i Norge? For de er i samme næringskjede som smuglere og langere. Det er snart kun to grupper som er i mot legalisering. Politiet og langerne. De tjener begge på forbudet. Tenk deg alle de i politiet som har skaffet seg autoritet og et navn pga. forbudet.

 

 

Nei, jeg tenkte på "Spania", og husker hvor korrupt det thailandske politiet var, mens jeg bodde der nede. Men, det lille jeg vet om det norske markedet og hvordan det fungerer, er å ha sett at distributørene er gjerne helproffe, og går hånd i hånd med den legale biten av den samme næringen. De få norske politifolk jeg har hatt sjansen til å spørre litt om sånt, har hatt ett ambivalent forhold til problemet, og hvem som egentlig tilrettelegger for hvem, men holdningen er likevel at det er ulovlig, foreløpig ..

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg har vært i en del av landene nevnt over, og det hadde ikke vært noe problem å få ta i rusmidler i noen av de - ikke at jeg holder på med sånt så klart. Spesielt Spania, selv med tre ganger så mange politifolk. Utvalget var bedre også.

 

Kanskje grunnen for at det går så smertefritt, er fordi politi gjerne er en del av den samme næringskjeden

 

Tenker du på politiet i Norge? For de er i samme næringskjede som smuglere og langere. Det er snart kun to grupper som er i mot legalisering. Politiet og langerne. De tjener begge på forbudet. Tenk deg alle de i politiet som har skaffet seg autoritet og et navn pga. forbudet.

 

 

Nei, jeg tenkte på "Spania", og husker hvor korrupt det thailandske politiet var, mens jeg bodde der nede. Men, det lille jeg vet om det norske markedet og hvordan det fungerer, er å ha sett at distributørene er gjerne helproffe, og går hånd i hånd med den legale biten av den samme næringen. De få norske politifolk jeg har hatt sjansen til å spørre litt om sånt, har hatt ett ambivalent forhold til problemet, og hvem som egentlig tilrettelegger for hvem, men holdningen er likevel at det er ulovlig, foreløpig ..

 

Den vanlige politimann ser og forstår at forbudet ikke fungerer på noen måte. Men de som har opparbeidet seg autoritet og kaller seg fagpersoner internt i politiet, de vil nok fortsatt ha forbudet. De reiser rundt og holder foredrag på skoler, til foreldre og fagpersoner i helse og sosialetater rundt omkring. De høster respekt og blir sett på som kunnskapsrike. Selv om de formidler den samme «søpla» som har blitt sagt i 40 år. Det sier egentlig mye om fagfolk og pårørende rundt om i det lange kunnskapsløse land. I dag ser vi en ekstra giv hos disse folka. I USA har som kjent flere stater valgt å legalisere cannabis. Da er ikke synserne seine om og komme med skremsler som for lengst er avvist i de tunge fagmiljøer rundt om i verden. Men folket som selv tyller i seg det mest skadelige rusmidlet vi har, de nikker og klager over de grusomme narkomane. Vi snakker virkelig om smarte folk her på berget.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Men du vet ikke hva de tre menn mente med "do you need anything" - det behøver jo ikke være knark det handler om i det hele tatt. Kanskje de så at du stod der ensom, og bare ville være hjelpsomme

 

Og det er noe av det verste ved hele greia, for etter hvert som jeg har skjønt at både "do you need anything?", "how are you doing", "hello mister!" og whatnot alle betyr "Har du lyst til å kjøpe hasj, kokain eller speed?" har jeg blitt utrolig kynisk, og det KAN jo være at én av de hundre som spør meg hver gang jeg går i Oslo sentrum på kveldstid faktisk bare prøver å være hyggelige, så jeg føler meg skikkelig råtten når jeg går opp Thorvald Meyers gate en lørdagskveld og glatt overser alle de "hyggelige" afrikanerne. Jeg har riktig nok stoppet opp og snakket med noen av dem, men da med klar beskjed om at jeg ikke ønsker å kjøpe noe. Møtte f.eks. en trivelig (men narkotikaselger) fra Tanzania som jeg ble stående og prate med helt til det kom noen somaliere og skulle begynne å slå hverandre ihjel med brostein rett utenfor Deli de Luca. Da var det litt for lenge etter stengetid til at det var folk i gatene, så jeg stakk hjem.

 

De fleste er imidlertid ikke diskrete nok til å pakke det inn engang, men spør bare rett ut "do you want hashish, cocaine, speed?" når jeg går forbi.

 

Det som gir meg dårlig samvittighet her er jo at det ER en teoretisk mulighet for at en av dem som spør meg hvordan det går faktisk bare vil slå av en prat, og da virker jeg jo skikkelig asshole om jeg bare ignorerer dem. Man kan si at å oppholde meg i Oslo sentrum på kveldstid har gjort meg en smule fordomsfull...

 

For noen uker siden skulle jeg møte en kompis på Grønland og da jeg kom opp fra T-banen (klokken var ca 18 på en fredag) så jeg ham ikke med en gang, og ble stående og se meg rundt, da han skulle møte meg der. I løpet av de tre minuttene det tok meg å finne ham ble jeg kontaktet av minst 5 forskjellige "mørkhudede" som skulle selge meg ymse. Enden på visa er jo at jeg blir "rasist" fordi jeg (med rette, 99% av gangene) antar at de skal prøve å selge med dårlig knark.

 

Nå tilhører jeg dem som mener at folk skal få gjøre stort sett som de vil så lenge de ikke plager andre, men dette er faktisk ganske plagsomt. Mange tar ikke et nei for et nei heller, men begynner med "why not?" og vil ikke gi seg...

 

Så ja, få det inn i regulerte former eller i det minste gjør noe med de som AKTIVT prøver å prakke på folk narkotika bare fordi de går forbi. Jeg er i ferd med å bli "rasist" på kveldstid i visse områder på grunn av dette...

 

Edit:

 

Woops, ufrivillig bumping av eldgammel tråd, aner ikke hvordan denne kom opp!

Endret av pifler
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...