Gå til innhold

Tilbudt narkotika 3 ganger på 1 time (Oslo) - hvorfor gjør ikke politiet noe?


Anbefalte innlegg

Det er en skandale at dette ikke blir gjort noe med!

 

Det går ikke an å gå ut i Oslo en eneste lørdag uten å opptil flere ganger bli tilbudt narkotika fra disse negerne!

 

Noe må gjøres, for å få bukt med denne type kriminalitet. Vi bor i et av verdens rikeste land, sender milliarder ut av landet til korrupte ledere, i land hvor de rike blir rikere, mens de fattige blir fattigere. Da burde vi i det minste koste på oss noen kroner, som mer går til politi, og fengsling eller i beste fall en permanent utstengelse hva angår disse som selger narkotika på ulovlig vis. Opprett kontroll ved grensene og hold dem unna landet vårt, med mindre de ikke får innvilget oppholdstillatelse som følge av en søknad som asylsøker.

 

Jeg blir lei meg, sint, skuffet og oppgitt på en og og samme tid, over disse ugjerningene.

 

Få slutt på denne galskapen!

Endret av SilvioBerlusconi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

For å være anonym så måtte jeg legge ut i denne tråden. Kan noen hjelpe meg å forklare hvorfor politiet ikke gjør noe med dette?

 

 

Jeg sto i Karl johan mellom slottet og stortinget i ca 1 time og venta på en venn. 3 ganger ble jeg spurt "do you need anything?" av 3 forskjellige afrikanske menn.

 

 

Er det ikke bare å stå å vente er i sivil, å få kasta faenskapet ut av Norge?

 

 

 

Anonymous poster hash: e1205...d5b

 

 

Tror du ikke de har gjort det tusen ganger minst? Det er nettopp derfor de står der fortsatt. "En afrikansk narkodealer" er ikke èn person. Det er en generalisering av den. Desverre, eller heldigvis, er ikke staten allmektig.

Lenke til kommentar

Vil du heller kjøpe narkotika av hvite? Det er fullt mulig det også, men gjerne ikke så åpenlyst. Hvis du spør noen venner kan de sikkert hjelpe deg.

 

Jeg regner med du ikke tror narkotikasalget stopper om man arresterer selgerne.

 

 

Jeg vil ikke kjøpe narkotika av noen. Har jeg noensinne antydet det? Hvite eller svarte - selger man narkotika i Norge, er man en kriminell. Det er ikke lov i dette landet. Det spiller ingen rolle hvilken hudfarge, religion, nasjonalitet eller yrke man måtte ha - å selge narkotika er forbudt!

 

Når det er sagt, har jeg aldri opplevd å bli tilbudt narkotika av andre enn de som tilsynelatende har afrikansk opprinnelse.

 

 

Og, for å svare på det siste du skrev, så tror jeg ikke det nei, men at antall narkotikaselgere ville blitt redusert hvis man slo hardere ned på det (eller slo ned på det i hele tatt), er jeg ikke i tvil om. Kriminalitet er dessverre kommet til verden for å bli, men det går an å ta grep for å forebygge, forhindre og redusere at kriminalitet forekommer.

Endret av SilvioBerlusconi
Lenke til kommentar

Politiet burde ikke legge inn tid og ressurser på å stoppe folk fra å selge. Det vil være en umulighet, siden det hele tiden spawner nye selgere opp i gatene hele tiden.

 

De burde heller legge inn tid og ressurser på å stoppe folk fra i det hele tatt å begynne. Ikke bare er det mindre tidskrevende og ressurskrevende, men du tar det fra roten i steden for å fjerne litt og litt av et problem som regenererer og skaper en flom av nye hver gang du tar den første flommen.

 

Mindre forbrukere = mindre selgere. Det skjønner til og med jeg. Du kan ikke selge et produkt, uansett hva det er for noe, om du ikke har kunder nok til at du kan forsette å produsere det med stor nok fortjeneste.


Politiet burde ikke legge inn tid og ressurser på å stoppe folk fra å selge. Det vil være en umulighet, siden det hele tiden spawner nye selgere opp i gatene hele tiden.

 

De burde heller legge inn tid og ressurser på å stoppe folk fra i det hele tatt å begynne. Ikke bare er det mindre tidskrevende og ressurskrevende, men du tar det fra roten i steden for å fjerne litt og litt av et problem som regenererer og skaper en flom av nye hver gang du tar den første flommen.

 

Mindre forbrukere = mindre selgere. Det skjønner til og med jeg. Du kan ikke selge et produkt, uansett hva det er for noe, om du ikke har kunder nok til at du kan forsette å produsere det med stor nok fortjeneste.

Lenke til kommentar

Hmm, du ser muligens litt narkoman ut, for de med afrikansk opprinnelse. ;)

 

Haha, det håper jeg det virkelig ikke. Du kan spøke! ;)

 

Men, nei... Jeg kler meg veldig klassisk, ordentlig og går stort sett i ekslusive merkleklær. Trener, har et sunt kosthold og er opptatt av velvære og helse. Håret skal til enhver tid være velstelt, bortsett fra når man har vært gjennom en heftig one night stand, med en jente som er verdig en gentleman som meg.

Endret av SilvioBerlusconi
Lenke til kommentar

Det er ytterst få som har kontakter til å i det heletatt ha muligheten til å selge stort. La oss si at du har 1 kg cannabis(bare som et lite eksempel), som kan deles opp i 1000 brukerdoser. Er det enklere å ta 1000 personer(eller la oss være generøse og si 500) eller 1 person som selger 1 kg? Det er derfor det slås opp på førstesiden i VG omtrent hver gang tollerne gjør et gjennombrudd. Men det er media. Politiet skal ha noe å leve av de også. Det samme gjelder advokater, aktorer, dommere, psykologer, leger, sykepleiere, NAV-konsulenter og hele bunten. Det er et komplekst bilde. Det er bare topp-politikerne som vet hva de driver med i denne saken.

Endret av 00005
Lenke til kommentar

Men de på gata..? Du er heldig der, for det er stort sett de eneste politiet klarer å ta, når de gjør noe ulovlig rett fremfor nesen på de. Dvs. ekstreme narkotikamisbrukere. Altså de svakeste du finner i samfunnet. De sterkeste sitter på toppen og smugler det de putter i seg uten engang å ta i verken penger eller dop. Jeg synes ikke det er noen løsning.

Endret av 00005
Lenke til kommentar

 

Politiet hadde skremt vettet av meg om de var i hvert gatehjørne.

 

 

Noen må jo være lettskremte, også, men ta det med ro - politiet er der for å ta vare på oss og samfunnet for øvrig, samt gjøre oss borgere trygge. Politiet skal være der for oss, for å sikre at lover og regler blir tatt til følge.

 

Det handler om å skape et samfunn og miljø som det er trygt å ferdes i.

 

Så med mindre du ikke er en kriminell kjeltring politiet gjerne skulle hatt tak i, har du nok ikke noe å frykte.

Endret av SilvioBerlusconi
Lenke til kommentar

Å ha et politi ved hvert gatehjørne ville ikke bare vært utrolig ressurskrevende, men også en utrolig stor krenkelse av privatliv. Ja, jeg anser det som brudd på privatlivet om noen sto i hvert eneste gategjørne, selv om dette er et offentlig sted.

 

Politiet bestemmer ikke lovene, de bare passer på at folk følger dem. Hvis ikke, blir de straffet. Mange av lovene og reglene er helt absurde. Hadde det fantes en perfekt lovbok hadde alle brukt den, men det gjør det ikke, og det er grunnen til at alle land har sine egne lover og regler, som i at på til stadig endres.

Lenke til kommentar

Hvis Gud er såpass dum at Han beskytter folket med å produsere masse politifolk i steden for å bare fjerne krimnaliteten helt og for alltid, synes jeg vi burde gi han sparken som Gud. Hadde jeg vært Gud hadde jeg skapt fred i verden og masse sånt, ikke skapt noe som muligens kan skape fred i verden. Det er bare ett steg for mye for min smak. :·)

 

Nå tar jeg forøvrig kvelden, så om denne samtalen skal forsette, må du i så fall bli i morgen. Cya!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...