Gå til innhold

Tilbudt narkotika 3 ganger på 1 time (Oslo) - hvorfor gjør ikke politiet noe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hva skulle det ellers bety?

Tja,

 

an·y·thing

[en-ee-thing]

1.

any thing whatever; something, no matter what: Do you have anything for a toothache?

noun

2.

a thing of any kind.

adverb

3.

in any degree; to any extent; in any way; at all: Does it taste anything like chocolate?

Idioms

4.

anything but, in no degree or respect; not in the least: The plans were anything but definite.

5.

anything goes, any type of conduct, dress, speech, etc., is considered acceptable or valid or is likely to be encountered and tolerated: That resort is a place where anything goes!

Eventuellt kunne det muligens bety "something" ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det vel ganske vanlig for de å selge - det er deres tro og skikk, på lik linje med at man snitter i barnas kjønnsdeler. Her er det vel også på sin plass å gi de støtte og lag noen plasser der de kan få selge. Tak over hodet og fasiliteteter, slik at de slipper å risikere å bli syk ved å stå i regnet ++

 

Jeg vet ikke hvem du referer til, men om du snakker om afrikanere generelt, nei det er like lite en generell afrikansk tro og skikk å selge narkotika som det er like lite en generell afrikansk skikk å omskjære jenter, om det er det du mener. Ikke at man i det hele tatt kan generalisere mennesker fra ett helt kontinent.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er vell så enkelt som at politiet har bedre ting å bruke sine ressurser på. Situasjonen er så og si umulig å faktisk gjøre noe med.

 

Karl Johan er allerede en hovedfartsåre når det kommer til salg av narkotika. Nemlig alkohol. Jeg ville heller arrestert alle bartenderne inne på utestedene, enn alle narkotikalangerne utenfor. Det hadde vært mer samfunnsnyttig.

Endret av Skurupu
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Karl Johan er allerede en hovedfartsåre når det kommer til salg av narkotika. Nemlig alkohol. Jeg ville heller arrestert alle bartenderne inne på utestedene, enn alle narkotikalangerne utenfor. Det hadde vært mer samfunnsnyttig.

De påfører langt mer skade en de som selger mindre skadelige produkter utenfor i så fall.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvem du referer til, men om du snakker om afrikanere generelt, nei det er like lite en generell afrikansk tro og skikk å selge narkotika som det er like lite en generell afrikansk skikk å omskjære jenter, om det er det du mener. Ikke at man i det hele tatt kan generalisere mennesker fra ett helt kontinent.

Nei, snakket generelt, ikke bare Afrika. Generaliserer du ikke nå? (høres ut som du mener det kun er afrikanere som selger)

Jenter? (Forslaget var vel omskjæring på gutter skal bli tatt av det offentlige, ikke jenter)

Lenke til kommentar

 

Jeg vet ikke hvem du referer til, men om du snakker om afrikanere generelt, nei det er like lite en generell afrikansk tro og skikk å selge narkotika som det er like lite en generell afrikansk skikk å omskjære jenter, om det er det du mener. Ikke at man i det hele tatt kan generalisere mennesker fra ett helt kontinent.

Nei, snakket generelt, ikke bare Afrika. Generaliserer du ikke nå? (høres ut som du mener det kun er afrikanere som selger)

Jenter? (Forslaget var vel omskjæring på gutter skal bli tatt av det offentlige, ikke jenter)

 

 

Hva mener du med at du snakket generelt? Du skrev: det er deres tro og skikk. Hvem sin tro og skikk?

 

Nei, jeg mener ikke at det kun er afrikanere som selger. Noe jeg gjore veldig klart i innlegget mitt, jeg regnet med du refererte til afrikanere i ditt innlegg, fordi TS skrev afrikanere i sitt innlegg. Derfor svarte jeg på dette, mens jeg også påpekte at man egentlig ikke kan generalisere mennesker fra ett helt kontinent.

Endret av Andeith
Lenke til kommentar

Desto mer bekjempelse av dette i form av det vi kjenner som straffeforfølgelse desto mer dop vil flyte i gatene. War On Drugs har blitt et kjent navn som beskriver dette fenomenet som har pågått ganske heftige de siste tiårene. De landene som bruker mest politimakt og militære styrker i narkotikabekjempelsen er også de som har størst problemer med kriminalitet, sosial uro, drap og generell elendighet.

Og dette er basert på hva slags statistikk, USA?

 

Det landet som har strengest lover mot dop er trolig Singapore og der flyter ikke dop i gatene for å si det mildt. Selv i USA så kommer ikke folk opp til deg og tilbyr deg dop sånn som det blir gjort i Norge.

 

Dagens politikk fungerer ikke. Økt innsats fra politiet i form av straffeforfølgelse vil ikke gjøre ting bedre. Det vil bare øke prisene og gjøre det mer lønnsomt å selge stoff på gata.

 

Du burde nok lære litt mer økonomi før du uttaler deg om økonomi. Det blir ikke mer lønnsomt, fordi prisene går opp på grunn av økte kostnader, mer tid per salg og økt risiko.

 

Det er forresten en stor forskjell mellom å gå etter brukerene enn å gå etter dealere og smugglere. Hvis teorien din var korrekt så skulle det være land som Kina, Singapore, Japan som flyter med dop og ikke land som Kolombia og Afganistan. Grunnen til at det er lite dop i et ganske fattig land som Kina, er fordi det er vanskelig å importere dop inn i Kina og blir du tatt så får man dødstraff.

Lenke til kommentar

 

Hva skulle det ellers bety?

Tja,

 

an·y·thing

[en-ee-thing]

1.

any thing whatever; something, no matter what: Do you have anything for a toothache?

noun

2.

a thing of any kind.

adverb

3.

in any degree; to any extent; in any way; at all: Does it taste anything like chocolate?

Idioms

4.

anything but, in no degree or respect; not in the least: The plans were anything but definite.

5.

anything goes, any type of conduct, dress, speech, etc., is considered acceptable or valid or is likely to be encountered and tolerated: That resort is a place where anything goes!

Eventuellt kunne det muligens bety "something" ;)

 

 

Tror ikke han solgte turistartikler som vikinghjelmer og lusekofter :-) Uansett så kryr det av slike og i mindre mengder så har ikke politiet hverken ønske eller ressurser til å ta seg av alle.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ha politi i sivil late som om de vil kjope dop, dereter arrester dem nar transaksjonen er gjennomfort. Idag har ikke politiet lov til a gjore det, men det kan enkelt bli forandret. Grunnen til at det ikke blir gjort er fordi prinsipp ansees som viktigere enn a redusere kriminalitet.

 

De har allerede politi i sivilt som er i områder der det omsettes narkotika. Dersom de tilbys narkotika har de rett til å pågripe vedkommende. Her er det da snakk om at de bare oppholder seg et sted og så blir kontaktet av noen som vil selge. Jeg tror ikke de går aktivt og spør folk om de har noe å selge.

Lenke til kommentar

Akkurat i går ble jeg faktisk tilbudt salg av narkotika.
De var to, så jeg var litt redd for at de skulle dra fram en kniv og stikke meg.

De var rundt 1,65.70 og så veldig unge ut, og som en nordmann på 1,90 klarte jeg bare ikke å holde latteren min inne. Det var nesten hysterisk på grunn av at de så seriøst ut som noen ungdomsskoleelever.
Etter å ha takket nei så slengte de en kommentar og kalte meg "voldtatt".

Nesten skremmelig hvor utvidet deres vokabular er altså.

Lenke til kommentar

Du ville ikke ha narkotika, så du kjøpte derfor heller ikke narkotika. I tillegg fikk du føle deg litt overlegen i tillegg. Jeg ser ikke problemet.

"Litt" overlegen?

Det er en underdrivelse, aldri har jeg følt meg så heldig og lykkelig av å være norsk og velferdig samtidlig.

Lenke til kommentar

Har fått flere tilbud gjennom årene, både i Oslo og andre byer. Ofte er det dårlig kvalitet og dyrt og at man handler helst slike varer annet sted en gata.

Men jeg forstår egentlig ikke problemet. Gateselgere kan være innpåslitne, uansett vare de skal selge. Er det pga. at de selger en vare staten har sagt nei til som gjør dette så spesielt? De fleste som selger rusmidler akseptere et nei. De trekker ikke kniven og stikker deg ned, de har forretninger og ta vare på. Lite lønnsomt og drepe folk på gata, tiltrekker seg oppmerksomhet. Så hva er egentlig problemet, moralisme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...