Gå til innhold

Tilbudt narkotika 3 ganger på 1 time (Oslo) - hvorfor gjør ikke politiet noe?


Anbefalte innlegg

For å være anonym så måtte jeg legge ut i denne tråden. Kan noen hjelpe meg å forklare hvorfor politiet ikke gjør noe med dette?

 

 

Jeg sto i Karl johan mellom slottet og stortinget i ca 1 time og venta på en venn. 3 ganger ble jeg spurt "do you need anything?" av 3 forskjellige afrikanske menn.

 

 

Er det ikke bare å stå å vente er i sivil, å få kasta faenskapet ut av Norge?

 

 



Anonymous poster hash: e1205...d5b
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De prioriterer vel andre ting vil jeg tro. Selgerne er som regel enkle å få øye på midt på Karl Johan, og politiet kunne enkelt tatt disse om de ville.

 

Heldigvis går det flere år mellom hver gang jeg blir tilbudt noe, ettersom jeg velger å se morsk ut og gå fort. Funker som juling.

Lenke til kommentar

Gikk gjennom Karl Johan på kvelden her om dagen. Kom både menn og kvinner som enten gikk mot meg, eller var på vei til det. Begge deler av afrikansk opprinnelse. Mistenker at det var litt forskjellige varer de skulle tilby.

 

Det er helt absurd. Noen har peiling på rasjonaliseringen til at det ikke blir gjort noe med det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

[...] Noen har peiling på rasjonaliseringen til at det ikke blir gjort noe med det?

Mange grunner:

  • de er ikke idioter, disse selgerene. Har de ikke varene på seg, men gjemt i en busk/hos en kompis/ett annet sted, er det særs lite politiet kan gjøre.
  • Har selgeren bare en brukerdose eller to på seg blir det ikke stort annet enn en bot på noen 100-lapper og selgeren er tilbake igjen samme ettermiddag. Altså mye ressurser brukt uten særlig nytte
  • setter politiet hard innsats inn mot dette så flytter de seg bare.
  • at du/noen/alle plages av litt relativt uskyldig kriminalitet gjør at det blir synlig at politiet er nødvendig. Dermed får politiet mer ressurser av å la slikt holde på.
  • om politiet skulle fått knekkt dette salget måtte de som er involvert i dette finne inntekten sin ett annet sted. Siden dette (antakelig) er folk som ikke har fast jobb, men er ulovlige innvandrere/uten arbeidstillatelse/etc hadde tydd til annen kriminalitet i steden.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg var full en gang og gikk bort å tipsa politiet etter jeg ble tilbudt narkotika litt lenger bort i karl johan, fikk beskjed om å gå videre eller så ble jeg fengsla.

 

Så hva er vitsen med å anmelde når det ikke skjer noe? Vanligvis blir det mere styr for anmelder enn for de som blir anmeldt. + at du må leve i frykt etterpå.

 

Hallikene som driver menneskehandel kjører jo også rundt å passer på offerne sine, men politiet er mest opptatt av å gi ut bøter til vanlige folk som kanskje ikke er så heldig i kjærlighetslivet.

 

 

 

Nå sier jeg ikke at politiet gjør en dårlig jobb, men jeg ser bare ikke helt sammenhengen? Og lurer bare på hvordan de prioriterer.

Jeg er glad for at vi har politiet til å passe på oss, men mulig de blir begrensa av dårlig lovverk i Norge?

 

 



Anonymous poster hash: e1205...d5b
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

[...] Noen har peiling på rasjonaliseringen til at det ikke blir gjort noe med det?

Mange grunner:
  • de er ikke idioter, disse selgerene. Har de ikke varene på seg, men gjemt i en busk/hos en kompis/ett annet sted, er det særs lite politiet kan gjøre.
  • Har selgeren bare en brukerdose eller to på seg blir det ikke stort annet enn en bot på noen 100-lapper og selgeren er tilbake igjen samme ettermiddag. Altså mye ressurser brukt uten særlig nytte
  • setter politiet hard innsats inn mot dette så flytter de seg bare.
  • at du/noen/alle plages av litt relativt uskyldig kriminalitet gjør at det blir synlig at politiet er nødvendig. Dermed får politiet mer ressurser av å la slikt holde på.
  • om politiet skulle fått knekkt dette salget måtte de som er involvert i dette finne inntekten sin ett annet sted. Siden dette (antakelig) er folk som ikke har fast jobb, men er ulovlige innvandrere/uten arbeidstillatelse/etc hadde tydd til annen kriminalitet i steden.

...når du sier det sånn, så er det kanskje ikke så teit allikevel. Takker for grundig og gjennomført svar.

Lenke til kommentar

 

Jeg var full en gang og gikk bort å tipsa politiet etter jeg ble tilbudt narkotika litt lenger bort i karl johan, fikk beskjed om å gå videre eller så ble jeg fengsla.

 

Så hva er vitsen med å anmelde når det ikke skjer noe? Vanligvis blir det mere styr for anmelder enn for de som blir anmeldt. + at du må leve i frykt etterpå.

 

Hallikene som driver menneskehandel kjører jo også rundt å passer på offerne sine, men politiet er mest opptatt av å gi ut bøter til vanlige folk som kanskje ikke er så heldig i kjærlighetslivet.

 

 

 

Nå sier jeg ikke at politiet gjør en dårlig jobb, men jeg ser bare ikke helt sammenhengen? Og lurer bare på hvordan de prioriterer.

Jeg er glad for at vi har politiet til å passe på oss, men mulig de blir begrensa av dårlig lovverk i Norge?

 

 

 

Anonymous poster hash: e1205...d5b

 

Synes politiet gjør en riktig jobb ved og ignorere salg av rusmidler mest mulig. De bør i langt større grad være oppmerksomme på fulle folk og den hensynsløse rusadferden alkohol ofte fører til.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det beste er jo at disse selgerne, både de som selger narkotika og de som selger sex, er så jævlig hyggelige... Not! Hvis man sier at man ikke er interessert, så hagler skjellsordene mot deg.

 

Gikk fra Majorstua til Jernbanetorget en kveld og jeg tror jeg telte fem selgere av ymse slag på veien ned. Den første møtte jeg på vei igjennom slottsparken av alle ting (!!!).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg sto i Karl johan mellom slottet og stortinget i ca 1 time og venta på en venn. 3 ganger ble jeg spurt "do you need anything?" av 3 forskjellige afrikanske menn.

Anonymous poster hash: e1205...d5b

 

 

Men du vet ikke hva de tre menn mente med "do you need anything" - det behøver jo ikke være knark det handler om i det hele tatt. Kanskje de så at du stod der ensom, og bare ville være hjelpsomme

Lenke til kommentar

Nå er det vel ganske vanlig for de å selge - det er deres tro og skikk, på lik linje med at man snitter i barnas kjønnsdeler. Her er det vel også på sin plass å gi de støtte og lag noen plasser der de kan få selge. Tak over hodet og fasiliteteter, slik at de slipper å risikere å bli syk ved å stå i regnet ++

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Lot han deg vente i 1 time? dårlig gjort ass..

 

 

 

Jeg var full en gang og gikk bort å tipsa politiet etter jeg ble tilbudt narkotika litt lenger bort i karl johan, fikk beskjed om å gå videre eller så ble jeg fengsla.

 

Så hva er vitsen med å anmelde når det ikke skjer noe? Vanligvis blir det mere styr for anmelder enn for de som blir anmeldt. + at du må leve i frykt etterpå.

 

Hallikene som driver menneskehandel kjører jo også rundt å passer på offerne sine, men politiet er mest opptatt av å gi ut bøter til vanlige folk som kanskje ikke er så heldig i kjærlighetslivet.

 

 

 

Nå sier jeg ikke at politiet gjør en dårlig jobb, men jeg ser bare ikke helt sammenhengen? Og lurer bare på hvordan de prioriterer.

Jeg er glad for at vi har politiet til å passe på oss, men mulig de blir begrensa av dårlig lovverk i Norge?

 

 



Anonymous poster hash: e1205...d5b

 

Synes politiet gjør en riktig jobb ved og ignorere salg av rusmidler mest mulig. De bør i langt større grad være oppmerksomme på fulle folk og den hensynsløse rusadferden alkohol ofte fører til.

 

 

Slik oppførsel kommer vell som regel fra alkohol + narkotika..

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Nå sier jeg ikke at politiet gjør en dårlig jobb, men jeg ser bare ikke helt sammenhengen? Og lurer bare på hvordan de prioriterer.

Jeg er glad for at vi har politiet til å passe på oss, men mulig de blir begrensa av dårlig lovverk i Norge?

 

 

 

Anonymous poster hash: e1205...d5b

 

 

Slik oppførsel kommer vell som regel fra alkohol + narkotika..

Det avhenger av hva man putter i seg. De fleste sentralstimulerende brukere tar ikke alkohol, det gjelder også opiater. Fyrer man seg en rev i fylla, da vil man på ingen måter være i stand til noe utagerende oppførsel. Men piller og alkohol, det kan medføre en natt eller fler i arresten.

Lenke til kommentar

Hovedarsaken er at nordmenn er elendige til a takle kriminalitet. Om det var umulig a sla ned pa det sa ville andre land hatt det samme problemene. Nordmenn mangler erfaring med kriminalitet siden vi bodde i sma bygder hvor gruppepress hindret kriminalitet.

 

Det er ikke vanskelig. Ha politi i sivil late som om de vil kjope dop, dereter arrester dem nar transaksjonen er gjennomfort. Idag har ikke politiet lov til a gjore det, men det kan enkelt bli forandret. Grunnen til at det ikke blir gjort er fordi prinsipp ansees som viktigere enn a redusere kriminalitet.

Lenke til kommentar

Desto mer bekjempelse av dette i form av det vi kjenner som straffeforfølgelse desto mer dop vil flyte i gatene. War On Drugs har blitt et kjent navn som beskriver dette fenomenet som har pågått ganske heftige de siste tiårene. De landene som bruker mest politimakt og militære styrker i narkotikabekjempelsen er også de som har størst problemer med kriminalitet, sosial uro, drap og generell elendighet.

Dagens politikk fungerer ikke. Økt innsats fra politiet i form av straffeforfølgelse vil ikke gjøre ting bedre. Det vil bare øke prisene og gjøre det mer lønnsomt å selge stoff på gata.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...