Gå til innhold

[Løst] Hjelp til å tolke SMART harddisk data

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en harddisk som jeg sjekket med CrystalDiskInfo og jeg fikk dette opp:

post-193753-0-19296400-1396128155_thumb.jpg

Hva vil det si? Betyr det at harddisken ikke burde brukes og den hvert øyeblikk kan dø?

Hadde vært meget takknemlig for hjelp til å tolke disse dataene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reallokerte sektorer er ikke så veldig kritisk, men kritisk nok til at du bør bytte disken asap. I og med at harddisken har puttet i 1,25 år så er det trolig bare vanlig slitasje.

Resultatet er en tregere disk og muligens full svik. Aldri stol på harddisker, ta backup. :)

Edit: Vil også hinte om Print Screen knappen du har på tastaturet.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Reallokerte sektorer er ikke så veldig kritisk, men kritisk nok til at du bør bytte disken asap. I og med at harddisken har puttet i 1,25 år så er det trolig bare vanlig slitasje.

Resultatet er en tregere disk og muligens full svik. Aldri stol på harddisker, ta backup. :)

Edit: Vil også hinte om Print Screen knappen du har på tastaturet.

Hvordan skal man tolke current, worst, threshold og raw value verdien under reallocated sectous count? Under denne så er 134/134/200/555, men for en annen harddisk så er det 200/200/140/0 og der er status god.

Grunnen til at jeg tok bilde er for at akkurat den maskinen ikke er tilkoblet nettet og jeg orket ikke å begynne å styre med minnepenner for å overføre bildet. Var så mye lettere med telefonen med automatisk opplasting til dropbox.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...