Gå til innhold

Gode konsertfilmer/album

FrankZito

Anbefalte innlegg

xo0i.jpg

I denne tråden tenkte jeg å høre om hva folket på musikkforumet anser for å være solide "må-ha" utgivelser innenfor konsertfilmer/album.

Har erfart gang på gang at det er ofte langt mellom de virkelige godbitene.

De som får det til å rykke i godfoten og en skulle nærmest tru at Miles Davis eller Eric Clapton har slått seg til rette i stua di.

Dessverre er det mye lureri ute å går og er en skikkelig uheldig sitter en igjen med et unødvendig og dyrt kjøp dominert av komprimert blekkboks lyd, samt et bedritent bilde der en så vidt kan skimte musikerne eller artistene på scenen.

Kom gjerne med noen smakebiter eller skriv litt om deres favoritt konsertfilmer/album.

Van Morrison - It's Too Late to Stop Now (1973)

"Ain`t Nothing You Can Do"

http://www.youtube.com/watch?v=6y-O7RCs1CQ

Det er nok mang en musikkelsker som skulle ønske at skiva øverst var å få tak i på DVD/Blu-Ray format, men ser en utenom noen sjeldne klipp på Youtube, får man nok bare leve videre med at Van the Man likevel ga fansen noe å hygge seg med da han i 1973 sto for en av de absolutte kolossene innen konsertutgivelser siden fant sin vei på CD og 2008 remasteren er et must.

Van Morrison - Live at Montreux (1980)

"Wavelength"

http://www.youtube.com/watch?v=N4wwytI-Jx4

Først i 2006 dukket den første offisielle DVD utgivelsen av ei Van Morrison opptreden og her fikk man servert en dobbel dose med Morrison og hans fantastiske og altfor kortvarige backing band i Live at Montreux (1974) med spilletid på ca: 50 min og hovedretten Live at Montreux (1980) er ca: 100 min med musikalsk nytelse.

Endret av FrankZito
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...