Gå til innhold

Kjøpe MacBook Pro Retina

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg planlegger å kjøpe meg MacBook Pro med retinaskjerm, men er usikker på hvor mye jeg må ut med for å få ei maskin som duger til mitt bruk.

Jeg planlegger å bruke MacBooken til bilderedigering i Lightroom og Photoshop, og er avhengig av å kunne åpne større kataloger (rundt 50.000 bilder) i Lightroom uten av det tar lang tid. Macbooken må også takle at jeg jobber i Indesign, Photoshop og Lightroom parallelt.

Jeg tenker i utgangspunktet at det hadde vært mest ideelt med 13 tommer, for så å koble denne til ekstern skjerm når jeg er på kontoret.

Er det noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jS6upa

Om du skal ha ny maskin er det jo bare å gå på apple store på apple.no. Her kan du gå inn på de forskjellige maskinene og se spesifikasjoner osv.
Om du velger å kjøpe brukt, så er jo forsatt apple store en god pekepinn for å velge ut maskin.

Alternativt til å kjøpe en 13" med ekstern skjerm er jo å kjøpe en større maskin. Jeg har brukt min 4 år gammle macbook pro 17" til både Photoshop og Indesign, både direkte i OS X, men også gjennom Parallels og Windows. Ulempen ved å kjøpe en så stor maskin er at 17" må kjøpes brukt, da ikke denne selges lenger. Den har vel heller ikke retinaskjerm, (skal sies at jeg ikke ser helt verdien av retina skjerm, har sammenlignet min skjerm en en retina, og er virkelig ikke sååå stor forskjell. Da skal man isåfall se veldig godt etter :p ).

Skal sies at Mac er en fantastisk god maskin å bruke til den type arbeid.

Endret av Slettet-jS6upa
Lenke til kommentar

Om du skal ha ny maskin er det jo bare å gå på apple store på apple.no. Her kan du gå inn på de forskjellige maskinene og se spesifikasjoner osv.

Om du velger å kjøpe brukt, så er jo forsatt apple store en god pekepinn for å velge ut maskin.

Alternativt til å kjøpe en 13" med ekstern skjerm er jo å kjøpe en større maskin. Jeg har brukt min 4 år gammle macbook pro 17" til både Photoshop og Indesign, både direkte i OS X, men også gjennom Parallels og Windows. Ulempen ved å kjøpe en så stor maskin er at 17" må kjøpes brukt, da ikke denne selges lenger. Den har vel heller ikke retinaskjerm, (skal sies at jeg ikke ser helt verdien av retina skjerm, har sammenlignet min skjerm en en retina, og er virkelig ikke sååå stor forskjell. Da skal man isåfall se veldig godt etter :p ).

Skal sies at Mac er en fantastisk god maskin å bruke til den type arbeid.

Heisann, og takk for svar!

Jeg kommer noe til å kjøpe meg ny maskin, men utfordringene min er at spesifikasjonene ikke forteller meg så utrolig mye. Slike ting er virkelig ikke min store side.

Jeg vil jo helst slippe å bruke 17.000 kroner hvis jeg kan klare meg med en Macbook til 12.000.

17 tommer blir nok for øvrig litt for stort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...