Gå til innhold

Aprilfest 2014 - Bykatt - Mat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye lekker mat hele måneden igjennom. Om ikke alt er fullt så lekkert så er det ikke din skyld. Samtidig er jeg temmelig skråsikker på at det er godt ;)

BLT'en på Politiker'n var virkelig fargerik. Går nok fint i lag med en utepils.

En av øyene i Oslofjorden er herved lagt inn som obligatorisk rute for et av fototreffene i løpet av sommeren (som faktisk har startet nå :))

Endret av Andreasfe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du fikk tydelig frem at det er gode skorper på det brødet.....

Du har rett i at det var et veldig godt brød tross alt! :)

Mye lekker mat hele måneden igjennom. Om ikke alt er fullt så lekkert så er det ikke din skyld. Samtidig er jeg temmelig skråsikker på at det er godt ;)

BLT'en på Politiker'n var virkelig fargerik. Går nok fint i lag med en utepils.

En av øyene i Oslofjorden er herved lagt inn som obligatorisk rute for et av fototreffene i løpet av sommeren (som faktisk har startet nå :))

Takk. Og det er virkelig paradis på jord der ute når det er pent vær.

Lenke til kommentar

Egg og bacon - lunsj

IMG_0886-S.jpg

Canon EOS M med EF-M 22mm - f/3.5, 1/30s, ISO 160.

Så rakk jeg å klemme inn et egg og bacon-måltid i påsken også.

Jeg er forøvrig ganske fantasiløs i matfotograferingen min nå. Kjedelig å bare prøve å fremstille mest mulig innbydende bilder av mat. Men det nærmer seg slutten av måneden. Og imorgen er det tilbake til hverdagen. Får se om jeg er i stand til å finne på litt kreative variasjoner på tolkningen av utfordringen min de gjenværende dagene.

Lenke til kommentar

Mange godbiter i denne tråden! Mest fristende hittil har vært "Saigon Lille Gingergrass 1"! ;)

Takk - Saigon Lille-måltidet var blant de mest velsmakende også.

Tur til Hovedøya er ingen dum ide, med uten brødmat, det brødet så forresten fristende ut. Da jeg så dagens bilde, lurte jeg på om du spiser så mye fargerik og god mat bestandig eller om det er til ære for aprilfesten.

Vi får vente til cafèen gjenåpner, den pusses for øyeblikket opp. :) Jeg spiser egentlig mye kjedelig mat, så noe av maten i aprilfesten er til ære for aprilfesten, noe fordi det har vært fri og tid til å lage festmat, og så noe fordi jeg har vært en del ute og spist i det siste tilfeldigvis.

Det er det lenge siden jeg har spist ja - så riktig fristende ut, fine farger.

Noen ganger smaker det helt fortreffelig. Spiser det kanskje en gang i året.

egg og bacon er godt! kanskje et snev av noe grønt hadde gjort retten mer fargefult..som en skive agurk eller et salatblad ;)

Jepp, det er sant. Jeg hadde ingen av delene i huset, men tomat var godt til på smak, selv om den bare plukket opp rødfargen i ketchupen uten å tilføre noe grønnfarge til bildet.

Mulig du begynner å bli lei av å dokumentere lekker mat, men jeg blir iallfall sulten av å se bildene dine! BLT'n var virkelig delikat! Og som brødelsker, de skivene fra Hovedøya!

Takk, takk. Jeg elsker alle karbohydrater, og kjøper brød på bakeriet skåret opp som jeg fryser ned, og tar ut en og en skive etter behov. Anbefales!

Lenke til kommentar

Pork crackling - Crowbar

IMG_0889-S.jpg

Canon EOS M med EF-M 22mm - f/2, 1/30s, ISO 640.

Tilbake til hverdagen, men jeg forsøker å klamre meg til #denfølelsen av ferie, cafè-liv og sånn... Lite av den bebudede kreative vrien å spore også. Vi får se hva morgendagen bringer.

Lenke til kommentar

Mulig du begynner å bli lei av å dokumentere lekker mat, men jeg blir iallfall sulten av å se bildene dine! BLT'n var virkelig delikat! Og som brødelsker, de skivene fra Hovedøya!

Takk, takk. Jeg elsker alle karbohydrater, og kjøper brød på bakeriet skåret opp som jeg fryser ned, og tar ut en og en skive etter behov. Anbefales!

Baker brød selv jeg, og bruker samme metode - skjærer opp og fryser. Veldig praktisk, og nesten like godt ;)

Lenke til kommentar

Dette så da spennende ut - noe søtt?

Nei, salt.

Ser sprøtt ut! Baconsvor?

Ja, det er sprøstekt/fritert svor. Er vel det som er baconsvor, tror jeg.

Litt mystisk den siste der, ser av navnet at det er noe svineri - ligner litt på bacon crisp, men er vel ikke det? Isåfall, hjemmelaget? Så godt ut!

Det er fritert svor - mer sprøstekt enn noen juleribbe jeg har spist.. "Hjemmelaget" på en pub i Oslo som heter Crowbar. Godt, men veldig mektig kan jeg si. Stor porsjon.

Lenke til kommentar

Crowbar var veldig bra. :) Fokus på maten. Softness rundt og fargetonen er lystbetont. Et riktig godt matbilde. :)

Takk, takk!

Svinesvoren din var er fint bilde, bra komponert og fine farger, og det ser dessuten farlig fristende ut. Dette bør nok ikke være noe som spises så altfor ofte, slankekost er det i alle fall ikke.

Takk. Neppe slankekost. Med mindre man sverger til lavkarbo. ;) Det gjør ikke jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...