Gå til innhold

Aprilfest 2014 - Bykatt - Mat

Anbefalte innlegg

Det ser utrolig godt ut..

Takk! Dette må nok være en slags lapskaus fra Middelhavet... :)

Så ble det rester da - utrolig godt ser det ut, MÅ ha mat snart nå.

Og enda er det mer igjen...!

Syns det var pent dette også. Så litt mer på brødskiva for jeg tenkte på det bildet da jeg gikk ute tidligere. Skjønner ikke helt de doble skyggene, og den harde kanten på den ene. Står sola rett på den?

Et alternativ er å leke med å reflektere lyset, f.eks. med et hvitt ark. Altså sette den i vinduskarmen, og da blir det motlys, også reflektere litt lys på den. Men er vel også best lys i overskyet, eller ikke direkte sol inn.

Ja.. jeg håper jeg ser feil, eller jeg håper du så det. Men jeg tror du har et kattehår på den brødskiva.Ikke at det er så farlig å spise ett da..

Solen kom fra vinduet som kom inn bakenfra tallerkenen. Dette var ikke en brødskive, det var oppvarmet mat på en tallerken, med pidebrød ved siden av.

Kattehår i maten? Ikke umulig, og ikke første eller siste gang. Ser det dog ikke, men det kan bare være meg som har blitt immum. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kylling og risnudler - Saigon Lille Gingergrass 1

IMG_0747-S.jpg

Canon EOS M med EF-S 60mm - f/3.2, 1/80s, ISO 1250.

Saigon Lille har åpnet filial på Grünerløkka. Godt og billig. Ser godt ut gjør det også, synes nå jeg. Greit med en avveksling fra lam også...

• Liker 1
Lenke til kommentar

her er det mange godbiter og mattips å få. siste retten ser knallgod ut. er ofte innom saigon lille når jeg er i oslo. masse gode mat :)

Ja, og nå har de altså fått en avdeling på Grünerløkka også. :)

Det var en stor posjon, ser godt ut - tok en Hellstrøm igjen i dag jeg, den som jeg likte best av de tre - tidlig middag, men fortsatt mett.

Det er enorme porsjoner. Godt, masse mat og billig. Et av mine favorittspisesteder.

Det siste syns jeg er veldig bra tatt. Og veldig pent bilde. Syns du valgte fokus helt perfekt her, og komposisjonen er nydelig.

Takk, takk!

Lenke til kommentar

Pølse er det mange år siden jeg har spist - men den kalrot- (potet)-stappen så god ut.

Det er stor forskjell på pølser - vanlig pølser synes jeg er ganske kjedelig, men denne var blant de mer smakfulle jeg har spist.

Synes nok at Saigon Lille så mer fristende ut enn pølsematen, som sikkert var god den også. Det gjør seg jo med litt mer farge.

Saigon Lille lager nok penere mat, ja - men om den egentlig er bedre? Alt til sin tid, vil jeg si.

pølse er heller ikke min greie, men tilbehøret ser jami ut :)

Måltidet var overraskende godt. Pølser er kanskje ikke så fotogene i sin form... :D

Lenke til kommentar

BLT-sandwich - Politiker'n

IMG_0783-S.jpg

Canon EOS M med EF-S 60mm - f/5, 1/320s, ISO 100.

En enkel cafè-lunsj nytes med årets første utepils i strålende sol og i le. Vanskelig å se skjermen på kameraet i sollyset, men sånn er det når man insisterer på å ha et lite kamera uten søker.

Lenke til kommentar

BLT er en av mine favorittsmørbrød, bildet ditt minner meg om at det er lenge siden jeg har laget det, jammen på tide å gjøre det igjen. Det kunne bli en bra lunsj her også.

Jeg føler meg hjelpeløs uten søker, kan vanskelig tenke meg et kamera uten, klarer ikke å venne meg til å se på den lille skjermen. Heldigvis har det nye kameraet mitt søker, litt uvant at det er elektronisk, men absolutt brukbart.

Endret av JorunT
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var da til å bli riktig mett av.....fargerikt også.

Absolutt! :)

BLT er en av mine favorittsmørbrød, bildet ditt minner meg om at det er lenge siden jeg har laget det, jammen på tide å gjøre det igjen. Det kunne bli en bra lunsj her også.

Jeg føler meg hjelpeløs uten søker, kan vanskelig tenke meg et kamera uten, klarer ikke å venne meg til å se på den lille skjermen. Heldigvis har det nye kameraet mitt søker, litt uvant at det er elektronisk, men absolutt brukbart.

Jeg bruker "The Force" for å få noe ut av bilder der jeg egentlig burde hatt søker... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...