Gå til innhold

Aprilfest 2014 - Bykatt - Mat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skinke og potetmos - frokost

IMG_0707-S.jpg

Canon EOS M med EF-S 60mm - f/2.8, 1/80s, ISO 125.

Har forsøkt å få et annet dagslys på, baklyst som pybalto har foreslått. For å ikke skygge for mitt eget bilde, måtte jeg over på en trangere brennvidde. Synes forsåvidt lyset ble ganske pent.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Her er det kommet mange godbiter siden jeg sist var innom, både for deg og pus. Ble sulten nå, må lage lunsj snarest.

Takk. "Lage"? "Serveres"! :)

Delikate brødskiver :)

Takk! Jeg er på kronisk høykarbo-diett. :D Poteter, ris, pasta, brød - et hvert måltid må ha minst en av dem.

Lenke til kommentar

Her er det kommet mange godbiter siden jeg sist var innom, både for deg og pus. Ble sulten nå, må lage lunsj snarest.

Takk. "Lage"? "Serveres"! :)

Takk! Jeg er på kronisk høykarbo-diett. :D Poteter, ris, pasta, brød - et hvert måltid må ha minst en av dem.

da forstår jeg potetmosen til frokost.. var litt fremmedartet !

Lenke til kommentar

Sulten trimmes i denne tråden. :)

Tips: Ta et par bakepapir (hvite) foran naturlige lyskilder fra siden - eller benytt alufolie som reflektor ved siden av maten. Det vil gi fresht liv til matbildene dine. Prøv da vel. :)

Gode tips, takk. Ser overkommelig ut også for en amatør, og nå i påsken har jeg fri og god tid til å ta bilder også.

da forstår jeg potetmosen til frokost.. var litt fremmedartet !

Det har jeg ikke tenkt på at det kanskje er før, men ja, jeg tar gjerne poteter på brødskive. :)

He,he - second breakfast er søt....

Jeg siterer det hele tiden jeg, om jeg går og småspiser. :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR

Rester eller ikke, fikk lyst på lammelår. Røkt variant kan jo være en grei variasjon smaksmessig, bildemessig synes jeg det er en stor fordel, gir en mer delikat farge på kjøttet. :thumbup:

Lenke til kommentar

Lammelåret så snasent ut! I sesong også har jeg hørt ;)

Takk. "Alle" spiser lam i påsken.

Lammelår er godt, :)

Syns lyset på brødskiva blir mye bedre når det er sånn fremfra, syns liksom skyggene spiller på lag med deg her istedenfor å være forstyrrende. Flott bilde igjen. :)

Takk, og takk for tipset.

Rester eller ikke, fikk lyst på lammelår. Røkt variant kan jo være en grei variasjon smaksmessig, bildemessig synes jeg det er en stor fordel, gir en mer delikat farge på kjøttet. :thumbup:

Røkt smakte fortreffelig, jeg tror ikke jeg har spist det før faktisk. Anbefales. Smaker litt som pinnekjøtt.

Lenke til kommentar

Røkt lammekjøtt - rester til middag

IMG_0741-S.jpg

Canon EOS M med EF-S 60mm - f/2.8, 1/100s, ISO 2500.

Vært i innvandrerbutikk i dag, og kjøpt tzatziki, oliven, fetaost og soltørkede tomater i løsvekt, samt pidebrød. Veldig god utnyttelse av restene av lammelåret, etter min ikke helt nøytrale mening.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Syns det var pent dette også. Så litt mer på brødskiva for jeg tenkte på det bildet da jeg gikk ute tidligere. Skjønner ikke helt de doble skyggene, og den harde kanten på den ene. Står sola rett på den?

Et alternativ er å leke med å reflektere lyset, f.eks. med et hvitt ark. Altså sette den i vinduskarmen, og da blir det motlys, også reflektere litt lys på den. Men er vel også best lys i overskyet, eller ikke direkte sol inn.

Ja.. jeg håper jeg ser feil, eller jeg håper du så det. Men jeg tror du har et kattehår på den brødskiva.Ikke at det er så farlig å spise ett da..

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...