Gå til innhold

Aprilfest 2014 - Bykatt - Mat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lekker sushi, ser fristende ut, selv om vi får så mye god mat her at det er vanskelig å opparbeide appetitt mellom hvert måltid. Pulled pork ser også meget spiselig ut.

Takk, takk! Begge deler anbefales på det sterkeste. Sushien kommer fra en take-away-cafe rett ved der vi møttes på forrige Akam-treff. Billig og bra. Ofte kø der, og det med stor omsetning er jo bra med sushi.

Lenke til kommentar

Go' bit til Miko

IMG_0675-S.jpg

Canon EOS M med EF-M 22mm - f/2.8, 1/15s, ISO 3200.

I dag fikk jeg ikke dreis på bildene, og jeg ble lei av å forsøke å fremstille mest mulig fristende mat. Da kommer en av mine firbente venner til min redning. Ragdollen Miko stiller opp og poserer med en go'bit.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Såå søt.. kattemat ;)

Kattemat er også mat! Katter har (også) masse meninger om det de får servert.

Bildet ditt får frem det myke og fine i pusen din her...... :yes:

Takk - det var et nødbilde, men hun er jo alltid så søt, den pusen...

Lenke til kommentar

Laksesmørbrød og potetmos - frokost hjemme

IMG_0677-S.jpg

Canon EOS M med EF-M 22mm - f/5, 1/125s, ISO 100.

Rester fra gårsdagens middag til frokost. Mat ser vesentlig mer fristende ut i dagslys. Så synd at det ofte er mørkt når middagen er klar! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

sushibildet fristet mest .. sunnere og ikke minst mer fargerikt! Flott bilde!

Takk. Jeg tror det hjelper å synes at sushi er godt selv for å like bildet. :)

Katter er ålreite dyr, det ser vi helt tydelig ;)

Ellers så frokosten meget delikat ut! Hjemmebakt brød?

Katter er de mest alreite dyrene av alle! Brødet er kjøpt hos Baker Hansen og heter Havrespelt. Veldig godt. De skjærer opp brødet i butikken, så kan man legge det i fryseren og ta opp en og en skive etter behov. Alltid godt ferskt brød tilgjengelig!

Lenke til kommentar

En katt. :love:

Ellers syns jeg du leverer fint. På den pork-saken kan jeg tenke meg det var litt vanskelig å sette fokus, og også å vise maten som er så godt dekt av det brødet. Kanske to bilder kunne gjort seg.. at man hadde løfta av lokket og flyttet det litt kanskje.. vet ikke helt om jeg får frem det jeg tenker.

Den siste brødskiva syns jeg også er fin. På det tenker jeg litt på hvordan det ville bli om lyset traff annerledes, tenker da mer på skrå forfra istedenfor bakfra. Men det er jo vanskelig å sitte synse-- også skal man være litt forsiktig med det, kanskje, for det stiller jo større krav til en selv om man oppleves som pirkete på andre. Jeg mener altså ikke annet enn å skrive ned det jeg tenker når jeg studerer bildene. :blush:

Lenke til kommentar

En katt. :love:

Ellers syns jeg du leverer fint. På den pork-saken kan jeg tenke meg det var litt vanskelig å sette fokus, og også å vise maten som er så godt dekt av det brødet. Kanske to bilder kunne gjort seg.. at man hadde løfta av lokket og flyttet det litt kanskje.. vet ikke helt om jeg får frem det jeg tenker.

Den siste brødskiva syns jeg også er fin. På det tenker jeg litt på hvordan det ville bli om lyset traff annerledes, tenker da mer på skrå forfra istedenfor bakfra. Men det er jo vanskelig å sitte synse-- også skal man være litt forsiktig med det, kanskje, for det stiller jo større krav til en selv om man oppleves som pirkete på andre. Jeg mener altså ikke annet enn å skrive ned det jeg tenker når jeg studerer bildene. :blush:

Takk for gode tips. Å løfte av lokket på porken var en god idè, da kunne man virkelig sett hvor fristende det så ut. Jeg er ikke sikker på om jeg forsto det med lyset på laksesmørbrødet, du tenkte at jeg i stedet for at tallerkenen står i vinduskarmen, at jeg skulle sattden på et bord, og tatt bildet fra mellom vinduet og smørbrødet for å få det lyst opp forfra? Det kan jeg prøve på en annen lunsj nå en av dagene i påskeferien i så fall. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, akkurat. Sånn at man ikke får den skyggen på fremsiden, f.eks.

Du kan jo benytte anledninge til å ta par bilder der lyset treffer forskjellig når du først holder på. Så blir man kanskje mer bevisst på akkurat det med lys og skygger og vinklene de treffer med. Der har jeg selv også mye å tenke på, eller lære..

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

IMG_0677-S.jpg

Rester fra gårsdagens middag til frokost. Mat ser vesentlig mer fristende ut i dagslys. Så synd at det ofte er mørkt når middagen er klar! :)

ser knallgodt ut. sulten tar meg :)

Lenke til kommentar

Ja, akkurat. Sånn at man ikke får den skyggen på fremsiden, f.eks.

Du kan jo benytte anledninge til å ta par bilder der lyset treffer forskjellig når du først holder på. Så blir man kanskje mer bevisst på akkurat det med lys og skygger og vinklene de treffer med. Der har jeg selv også mye å tenke på, eller lære..

Bildene mine er som oftest veldig lite planlagt. Definitivt noe å lære der. Det er meldt sol i Oslo imorgen, så da kan jeg prøve.

ser knallgodt ut. sulten tar meg :)

Takk! Du får diske opp med noe fra fryseren... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...