Gå til innhold

Aprilfest 2014 - Bykatt - Mat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ang matbilder så anbefaler jeg å ta en kikk på denne Flickr-kontoen, inspirasjon til tusen:
https://www.flickr.com/photos/leekcalvin/

Her brukes det naturlig lys på en del av bildene, og han går ikke så nærme maten, men får med litt av det rundt og plasserer tallerken/mat fint i bilderammen. Samt fin bruk av kontrast mellom tallerken og bordplate/bakgrunn osv. Verdt å notere seg litt av triksene her.

Endret av KristianJV
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den så mer fristende ut den fisketallerkenen.

Takk - på smak egentlig ikke vesentlig bedre, faktisk.

Artig tråd med "ærlig" utrykk. Potettertebildet likte jeg best av de siste, kanskje fordi det fristet mest.

Jeg synes også det er veldig stilig med så mange ærlige kommentarer. Og jeg er selv åpen på mine egne begrensninger. :)

Fiskemiddagen så fristende ut - fint bilde. Enig med Pybalto at jeg ville lagt fokus nærmere - men det er jo min smak :)

OK, takk!

ang matbilder så anbefaler jeg å ta en kikk på denne Flickr-kontoen, inspirasjon til tusen:

https://www.flickr.com/photos/leekcalvin/

Her brukes det naturlig lys på en del av bildene, og han går ikke så nærme maten, men får med litt av det rundt og plasserer tallerken/mat fint i bilderammen. Samt fin bruk av kontrast mellom tallerken og bordplate/bakgrunn osv. Verdt å notere seg litt av triksene her.

Skal sjekkes ut, takk for tipset.

Lenke til kommentar

lekkert farge på lakserullene

Takk, takk. Laksebitene så bra ut i utgangspunktet. Jeg har hjulpet litt til.

Det ble stilig - (Jeg våger meg heller ikke på sushi - men bildet var flott)

De fleste liker ikke sushi til å begynne med, og så plutselig er man hekta...

Fint komponert sushi-bilde. Ser fortsatt delikat ut med sushi :)

Anbefales. Virkelig. Men jeg forstår at det ikke er mat for alle.

Jeg syns det er flott bilde av laksesushien, veldig flott farge på den. Dem har truffet bra med foringen, de som matet den.

Takk. Det betyr liksom litt hvordan det ser ut...

Lenke til kommentar

Fint arrangert - kjenner jeg må til med et måltid her snart nå ja - skal bare klargjøre dagens bilde.

Takk - arrangementet er restaurantens. Vinkelen og etterbehandligen er dog mitt. :)

Nå måtte jeg gjøre om handlelisten til i morgen, førte opp svinenakke på listen.

Dette skal prøves :)

Det var veldig godt. Men tro meg, ble skikkelig mett. Har du googlet en lovende oppskrift? I så fall vil jeg gjerne ha linken... Jeg fikk coleslaw og pommes frites til. Meget riktig. Du får poste et bilde av resultatet her på forumet imorgen, da!

Lenke til kommentar

Fint arrangert - kjenner jeg må til med et måltid her snart nå ja - skal bare klargjøre dagens bilde.

Takk - arrangementet er restaurantens. Vinkelen og etterbehandligen er dog mitt. :)

Nå måtte jeg gjøre om handlelisten til i morgen, førte opp svinenakke på listen.

Dette skal prøves :)

Det var veldig godt. Men tro meg, ble skikkelig mett. Har du googlet en lovende oppskrift? I så fall vil jeg gjerne ha linken... Jeg fikk coleslaw og pommes frites til. Meget riktig. Du får poste et bilde av resultatet her på forumet imorgen, da!

Tror ikke jeg får det til i morgen, skal på harrytur og hamstre litt.

Må få i gang grillen først og grille grisen i ca. 5 timer, blir nok påskemat :)

Googler man pullet pork dukker det opp mange forslag, kan hende jeg tester med Römertopf leirgryte og ovn hvis været blir dårlig i påsken.

coleslaw er tradisjonelt med pullet pork, har laget det noen ganger men er ikke helt fornøyd med resultatet, så må nok eksperimentere noen ganger til før jeg er helt fornøyd.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må få i gang grillen først og grille grisen i ca. 5 timer, blir nok påskemat :)

Googler man pullet pork dukker det opp mange forslag, kan hende jeg tester med Römertopf leirgryte og ovn hvis været blir dårlig i påsken.

coleslaw er tradisjonelt med pullet pork, har laget det noen ganger men er ikke helt fornøyd med resultatet, så må nok eksperimentere noen ganger til før jeg er helt fornøyd.

Jeg venter i spenning. :) Jeg ser av oppskriftene at dette har jeg neppe tålmodighet og planmessighet til: 8 timers steketid...!

Syns dette sushibildet var mye mer delikat, selv om jeg fremdeles ikke får lyst på ;)

Den siste derimot!! Veldig fristende!!

Knallgodt! Vi får følge med Nauticas jakt på den perfekte tilberedning begge to... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...