Gå til innhold

Aprilfest 2014 - Bykatt - Mat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sushien er det lekreste du har presentert her.

Tilbøyelig til å være enig. :D

Sushien er det lekreste du har presentert her.

Jeg synes egg- og potetrestene så enda mer fristende ut, flott og delikat! Men så liker jeg ikke sushi da ;) (ikke noe i veien med bildet forøvrig)

Ja, det har nok med saken å gjøre. Jeg er avhengig av sushi. Bare må ha det noen ganger. Synes det ser veldig delikat ut også.

Jeg er helt enig med Jan R. Og jeg er heller ikke en sushi-person. Bildet er pent, men for meg like fristende som rått kjøtt.

Mange liker biff tartar/rått kjøtt, men det liker derimot ikke jeg. Så jeg forstår hva du mener! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR

Klarer å spise det, men er ikke noe stor fan av sushi, men bildet derimot ble meget bra! Fikk nesten lyst på sushi :wee:

Lenke til kommentar

Klarer å spise det, men er ikke noe stor fan av sushi, men bildet derimot ble meget bra! Fikk nesten lyst på sushi :wee:

:) Jeg forstår at ikke alle er like glade i sushi som meg, men mener at sushi ser dekorativt ut i all sin enkelhet, uavhengig av hvor godt jeg synes det smaker.

Lenke til kommentar

Da kom jo fotoene til nytte da, når maten spises etterpå - og sannelig fikk jeg ikke lyst på grøt av bildet ditt også. Det er det lenge siden jeg har spist ja. Denne så da deikig ut, selv om den hadde fått et uvanlig rosa skjær....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Grøt er godt. Men jeg spiser det ikke. (Skal spare dere for detaljer.) Men jeg ser ikke grøten her. Bare en hvit "ettellerannet" med noe ettellerannetannet på. Håper ikke jeg tråkker på noe nå, for jeg mener ikke noe stygt, mener ikke annet enn å si hva jeg ser. Hadde jeg ikke lest at det var grøt så hadde jeg nok ikke skjønt at det var det heller.

Huff.. nå føler jeg meg litt slem. :hm:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så utrolig gøy med masse kommentarer!

Grøt med sukker, kanel og smørøye er godt. Kan formelig kjenne den søte lukte av grøt gjennom skjermen. :) Hva er det røde?

Det røde er spekeskinke. Veldig godt til grøt. Skulle hatt flatbrød også, men det glemte jeg i butikken.

Da kom jo fotoene til nytte da, når maten spises etterpå - og sannelig fikk jeg ikke lyst på grøt av bildet ditt også. Det er det lenge siden jeg har spist ja. Denne så da deikig ut, selv om den hadde fått et uvanlig rosa skjær....

Slet med både fargene og hvitbalansen denne gangen. Men for meg er det et mål å ta bilder, ikke nødvendigvis prestere "gode" bilder.

En del mer delikate bilder i det siste her ;)

Personlig syns jeg skiva med egg og potetrester var knall. Flotte farger og kontraster.

Takk-takk. Ikke akkurat kantina på jobben... ;)

Grøt med sukker, kanel og smørøye er godt. Kan formelig kjenne den søte lukte av grøt gjennom skjermen. :) Hva er det røde?

For meg så ser det ut som bacon. I såfall en interessant kombinasjon.

Spekeskinke. Det er fordi jeg er på jordet med fargene på bildet denne gangen at det er vanskelig å identifisere, tror jeg.

Grøt er godt. Men jeg spiser det ikke. (Skal spare dere for detaljer.) Men jeg ser ikke grøten her. Bare en hvit "ettellerannet" med noe ettellerannetannet på. Håper ikke jeg tråkker på noe nå, for jeg mener ikke noe stygt, mener ikke annet enn å si hva jeg ser. Hadde jeg ikke lest at det var grøt så hadde jeg nok ikke skjønt at det var det heller.

Huff.. nå føler jeg meg litt slem. :hm:

HELT i orden! Jeg har ikke som mål å produsere bare dekorative greier. Det kan lett bli likt og kjedelig, spør du meg. Her skal mat dokumenteres gjennom måneden, og jeg skal komme i gang med bildetaking. Her slet jeg litt, men den slags skal ikke stikkes under en stol. Hvis noen har lyst å gjøre et forsøkt på å få bedre dreis på bildet, er det bare å prøve seg - den slags mottas med takk av undertegnede!

Den grøten var litt mystisk ja ;)

:D

Jeg er ikke grøtmenneske, kan godt spise det, men bare i mangel av noe annet. Det rosa så litt suspekt ut.

Ehm, ja - det er nok dessverre bare min dårlige etterbehandling som var suspekt... ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enkel fiskemiddag

IMG_0638-S.jpg

Canon EOS M med EF-M 22mm f/2, 1/30s, ISO 1000

Kapteinens fyllte rødspette med rosenkål, potetmos og rømme. Kjør på med salt og pepper, så blir det ganske godt. Fortsatt litt dagslys - heldigvis.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Her ja.. mye bedre enn grøt. Jeg ville hatt tallerkenkanten i fremkant uklar, det næreste av fiskegreia og de grønne greiene klart, også like uklart bakover i bildet som du har. Altså mer med fremme, fokus på det nærmeste av motivet og .. ja som jeg skrev det nettopp.

--

Akkurat som om jeg er en matekspert.. sannheten er at jeg nok aldri har fotografert mat, som jeg husker iallefall.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Her ja.. mye bedre enn grøt. Jeg ville hatt tallerkenkanten i fremkant uklar, det næreste av fiskegreia og de grønne greiene klart, også like uklart bakover i bildet som du har. Altså mer med fremme, fokus på det nærmeste av motivet og .. ja som jeg skrev det nettopp.

--

Akkurat som om jeg er en matekspert.. sannheten er at jeg nok aldri har fotografert mat, som jeg husker iallefall.

Det du beskriver er jammen ikke langt unna det jeg prøvde på, men åpenbart bommet litt på. :) Dvs fisken i forkant i fokus, og mer og mer diffust lenger bak. Og man behøver ikke være "ekspert" på noen ting for å kommentere er min mening - bare være interessert i å gi konstruktive tilbakemeldinger.

Det så deilig ut ja - rosenkål er kjempegodt - så ble jeg sulten igjen da :yes:

Rosenkål er rett og slett kjempegodt. Det skal ikke så mye tid for å piffe opp en halvfabrikat-middag slik at det blir vesentlig mer spennende. Spesielt ikke hvis råvarene i utgangspunktet er ordentlige, og ikke alskens suspekte kjøttblandinger, slik det fremkom for en stund tilbake at noen av disse rettene var (er?). :confused:

mye mat her...fiskemiddagen ser fristende ut...jeg oxo liker kjempegodt rosenkål.

det er nesten litt nedtur og skal gå løs på salaten som jeg har foran meg :hm:

Håper du har noe mer i salaten enn bare grønne blader i hvert fall. Det er litt kjedelig, synes jeg, da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...