Gå til innhold

Aprilfest 2014 - Bykatt - Mat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange fristende matbilder :thumbup: . Synes fargene er litt blasse - men det er jo etter mine øyne. Hvitbalansen er sikkert løsningen som andre her nevner.

Det har du rett i - kunne nok ha dratt litt mer i spakene på den siste. Og kunne kanskje ha stekt osten litt mer også faktisk.

To nam-nam-bilder der, er enig i at fargene i det siste kunne vært litt sprekere, men haloumi er jo omtrent like fargesprakende som fiskepudding.

Hehe - ja - også kjenner jeg ikke produktet så godt. Googlet litt, og så at det vel er vanlig å steke det litt mer enn det jeg gjorde. Smaker dog kjempegodt.

Stort sprang mellom tørre skorper på en vinduskarm og de lekreste retter, bra vi ikke blir servert de siste hver dag ;)

Full klaff på hvitbalansen på det siste der iallfall!

Hadde du ikke Nex 6? Dumpa den for EOS M?

Takk. Lettere å få til hvitbalansen når jeg bruker dagslys.

Jeg hadde en NEX-6 med mange objektiver som jeg aldri brukte. Og så brukte jeg en RX100 som jeg syntes fungerte dårlig når mørket falt på. Jeg solgte dem, og kjøpte et billig EOS M som et kompromiss, lite nok til at det passer i vesken, men har skikkelig størrelse på sensoren. Og det er faktisk overraskende bra, og morsomt å bruke.

Det er bare å innse at selv om jeg er interessert i fotoutstyr, trenger jeg bare et avansert kompakt-kamera, men ønsker APC-S-sensor. Har såpass billig utstyr nå at jeg ikke taper mye hvis jeg bytter det ut når det riktige kompaktkameraet kommer på markedet.

Lenke til kommentar

Egg og potetrester brunsj

IMG_0516-S.jpg

Canon EOS M EF-S 60mm f/4.5,1/80s, ISO 200

Jeg liker å ta nærbilder av blomster, og siden det ikke finnes noe makro-objektiv til M-fatningen, forsøker jeg meg med adapter og EF-S-makroen. Usikker på om løsningen fungerer i praksis. Sliter med autofokusen og stødigheten. Stativ og manuell-fokus er liksom ikke meg... Så jeg får øve på matbilder i mangel på blomster ute.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Oi, det så godt ut - du frister, må visst ha lunch snart.

Det var virkelig godt. En god brunsj en søndagsformiddag er koselig.

Nam, nam. :) Flott og lystbetont matbilde..

Takk!

Ser veldig spiselig ut dette.

Jepp - det var det. Rester fra gårsdagens middag dessuten.

Det var en kjempeflott brødskive. Tror egentlig ikke jeg har spist noe så flott noensinne. Pent bilde.

Takk - det smakte faktisk veldig godt også! :)

Lenke til kommentar

Bilder av mat på en tallerken er overaskende vansklig å få riktig, men dette ser jo bra ut.

Takk!

Fargene sitter i det siste bildet. Fristende rester. Tror 22mm til canon har god nærgrense ,slik at du kan ta blomsterbilder - men ikke macro.

Takk.

Godt tips - har faktisk ikke tenkt på at 22mm kan brukes til blomsterbildene mine også. Var en tur i Botanisk hage i går med EF-S 60mm, og det fungerte faktisk over all forventning.

Endret av Bykatt
Lenke til kommentar

Variert anretning det der - man bør kikke inn her for en appetitt-vekker, er det mat du spiser, eller bare fotograferer.....

Jeg har spist alt i festen min så langt, bortsett fra brødsmulene på vinduskarmen til naboen... :) Jeg har pyntet ekstra på maten for anledningen, jeg pleier å spise nokså ordinær mat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...