Mr. Sanders Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Så kattastrofe får en ny mening når det gjelder sjokolade? Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 29. april 2014 Forfatter Del Skrevet 29. april 2014 Etter å ha lest beskrivelsen, så jeg kanskje for meg noe gourmetaktig, og ikke kattemat, men at kattene dine lever bra, er det ingen tvil om. Og så fornuftig pusen din er som vender ryggen til sjokolade. Heller oppdrettselg enn sjokolade... Katter kan ikke smaksreseptorer som kjenner igjen søtsmak, så sukker er uinteressant for dem. Og gi dyr og spesielt katter kakao/sjokolade kan være direkte livsfarlig siden de ikke tåler stoffene teobromin og koffein, Inntak av sjokolade kan blant annet forårsake takykardi, hallusinasjoner, alvorlig diaré, epileptiske anfall, hjerteinfarkt, innvendige blødninger eller død. I følge Wiki Auda - hva man lærer på aprilfest. Mine katter er superkresne forøvrig, liker nesten bare kattemat. Tunfisk elsker de, men det er ikke sunt det heller, har jeg hørt, så det får de ikke. Er ikke så veldig synd på dem... Så kattastrofe får en ny mening når det gjelder sjokolade? Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 29. april 2014 Forfatter Del Skrevet 29. april 2014 Tre i blomstring - biemat Canon EOS M med EF-M 22mm - f/2, 1/640s, ISO 100. Litt variasjon i form av et nødbilde. Er ganske sikker på at dette kan passere som biemat. Mulig det er fruktblomstring også, sånn at det også faller inn under utfordringen ved at dette blir spiselig etter hvert, men det er jeg ikke sikker på. Sikkert noen hagefolk som kan opplyse meg. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Tre i blomstring var delikat - men den siste kattematen så ikke så innbydende ut - mulig den er healthy da.... Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Fint bie-mat bilde. Litt utbrent noen steder, men det passer på dette bildet. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Absolutt matrelatert, ser ut som en eller annen form for kirsebærtre, kanskje litt vel lyst i venstre siden, kunne lett blitt dempet ned med litt gradert filterbehandling i LR, tar 5 sekunder, maks. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 30. april 2014 Forfatter Del Skrevet 30. april 2014 Tre i blomstring var delikat - men den siste kattematen så ikke så innbydende ut - mulig den er healthy da.... Takk. Kattemat er ikke så innbydende for mennesker, men populært blant katter! Fint bie-mat bilde. Litt utbrent noen steder, men det passer på dette bildet. Takk, takk. Absolutt matrelatert, ser ut som en eller annen form for kirsebærtre, kanskje litt vel lyst i venstre siden, kunne lett blitt dempet ned med litt gradert filterbehandling i LR, tar 5 sekunder, maks. Godt å høre at jeg er innenfor utfordringen min. Takk for tips om å dempe lys side av bildet. Jeg må eksperimentere litt i LR, har fått flere gode tips i løpet av denne aprilfesten. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 30. april 2014 Forfatter Del Skrevet 30. april 2014 Risotto - middag hjemme Canon EOS M med EF-M 22mm - f/2, 1/40s, ISO 100. Jeg har funnet igjen fotogleden! Det å fullføre aprilfesten har vært en lek, selv om bildene nok til dels har vært ensformige og lite varierte. Samtidig tror jeg det var smart å velge en utfordring der motivet er så til de grader rundt meg hver dag. Jeg har levert bilde hver dag, selv om jeg meldte meg på med ambisjonsnivå som pingle. Canon EOS M-kameraet har blitt en trofast følgesvenn, og vi kommer godt overens. Lite og lett, samtidig som jeg har mulighet til å bruke et meget bra makro-objektiv hvis jeg er villig til å dra med meg litt mer. Kunne sikkert ha vært litt bedre bildekvalitet, litt raskere autofokus, flere små M-objektiv i forskjellige brennvidder, søker osv osv. Men for meg er dette som passer meg best av det som finnes på markedet nå til en pris jeg er villig til å gi, og det praktiske lille kameraet gjør at jeg faktisk har med kamera ut, samtidig som jeg liker å ta bilder med det. Jeg liker følelsen av å holde det, bruke det, og ta bilder med det. Tilbake til selve festen: Jeg synes også det har vært veldig motiverende å få så mange kommentarer, og konstruktiv og ærlig kritikk. Har også forsøkt å gjengjelde dette så mye jeg har rukket, så jeg har fått dobbelt glede av denne festen, ved å delta aktivt i andres fester også. Jeg er fortsatt uten ADSL, så det har dessverre vært litt mer begrenset de siste dagene. Uansett: takk for følget, og vi ses til junifest! 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Den så deilig ut - sulten jeg, droppet middag i dag. Takk for Måneds-følge. Du har vært dyktig til å variere, man skulle tro det ble vanskelig med ditt tema - men det var et morsomt tema.... Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Flott gjennomført fest. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 (endret) Smakelig avslutning på fin Aprilfest, som har vært morsom å følge. Flott at du har fått igjen fotogleden. Endret 30. april 2014 av JorunT Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 30. april 2014 Forfatter Del Skrevet 30. april 2014 Den så deilig ut - sulten jeg, droppet middag i dag. Takk for Måneds-følge. Du har vært dyktig til å variere, man skulle tro det ble vanskelig med ditt tema - men det var et morsomt tema.... Hyggelig - takk for masse støttende kommentarer underveis. Takk for en fin fest Takk! Flott gjennomført fest. Takk! Smakelig avslutning på fin Aprilfest, som har vært morsom å følge. Flott at du har fått igjen fotogleden. Takk! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Kunne sikkert ha vært litt bedre bildekvalitet, litt raskere autofokus, Bildekvaliteten skal ikke være dårligere en 650D/7D/60D, kan hende objektivet er hemskoen her. Har du siste oppdatering/fiemware 2.0.2. ?, hvis ikke så får du raskere autofokus ved og oppgradere. Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 mange godbiter i denne tråden, og har til tider vekket min appetitt underveis. takk for følget og en fin fest Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 (endret) Laks, kyllinglever og hjort-våtmat fra Taste of the Wld, frittgående kylling og kalkun, villfisk og redelagt egg tørrmat fra Orijen, drysset med ranch elg, frittgående vaktel og ørret-godbit fra Orijen - kveldsmat til katt Canon EOS M med EF-M 22mm - f/2, 1/40s, ISO 250. Jeg lurer på om kanskje RandiA har rett i at kattene mine er litt bortskjemte... Bortskjemt.. nå nei. "Godt tatt vare på" tenker jeg vi sier. Tassen, f.eks. får bare sånn "våtmat". Tørrfor-kuler bruker han stjele av Virkon (elghund), også får han litt som "snacks" innimellom. Han spiser det ikke om det ligger i matfatet hans, men fra Virkon sitt fat spiser han det gjerne. Eller om jeg slenger litt på bakken ute.. da liker han det. Han er kresen.. Risotto - middag hjemme Canon EOS M med EF-M 22mm - f/2, 1/40s, ISO 100. Jeg har funnet igjen fotogleden! Det å fullføre aprilfesten har vært en lek, selv om bildene nok til dels har vært ensformige og lite varierte. Samtidig tror jeg det var smart å velge en utfordring der motivet er så til de grader rundt meg hver dag. Jeg har levert bilde hver dag, selv om jeg meldte meg på med ambisjonsnivå som pingle. Canon EOS M-kameraet har blitt en trofast følgesvenn, og vi kommer godt overens. Lite og lett, samtidig som jeg har mulighet til å bruke et meget bra makro-objektiv hvis jeg er villig til å dra med meg litt mer. Kunne sikkert ha vært litt bedre bildekvalitet, litt raskere autofokus, flere små M-objektiv i forskjellige brennvidder, søker osv osv. Men for meg er dette som passer meg best av det som finnes på markedet nå til en pris jeg er villig til å gi, og det praktiske lille kameraet gjør at jeg faktisk har med kamera ut, samtidig som jeg liker å ta bilder med det. Jeg liker følelsen av å holde det, bruke det, og ta bilder med det. Tilbake til selve festen: Jeg synes også det har vært veldig motiverende å få så mange kommentarer, og konstruktiv og ærlig kritikk. Har også forsøkt å gjengjelde dette så mye jeg har rukket, så jeg har fått dobbelt glede av denne festen, ved å delta aktivt i andres fester også. Jeg er fortsatt uten ADSL, så det har dessverre vært litt mer begrenset de siste dagene. Uansett: takk for følget, og vi ses til junifest! Det siste bildet syns jeg fokusen ligger for langt fremme. Ellers har det vært hyggelig å følge med deg og din fest. Kunne nok ønsket meg noen bilder av en ekte bykatt da. F.esk som en uklar kulisse i et foto. Liksom maten fremme klar og katta uklar i bakgrunnen mens hun gleder seg til å spise den flotte maten. Endret 30. april 2014 av pybalto Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 1. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2014 Kunne sikkert ha vært litt bedre bildekvalitet, litt raskere autofokus, Bildekvaliteten skal ikke være dårligere en 650D/7D/60D, kan hende objektivet er hemskoen her. Har du siste oppdatering/fiemware 2.0.2. ?, hvis ikke så får du raskere autofokus ved og oppgradere. Ja, jeg har siste versjon av firmware. Det er først og fremst innendørs og på kort avstand at autofokusen sliter litt. Bildekvalitet er som sagt mer enn godt nok for meg, og et steg opp fra RX100 som jeg brukte før M, spesielt i dårlig lys. Men jeg lurer på om ikke NEX-filene var mer støyfrie og himlene litt blåere. Jeg trives imidlertid bedre med M-en - er det ikke rart? mange godbiter i denne tråden, og har til tider vekket min appetitt underveis. takk for følget og en fin fest Takk! Bortskjemt.. nå nei. "Godt tatt vare på" tenker jeg vi sier. Tassen, f.eks. får bare sånn "våtmat". Tørrfor-kuler bruker han stjele av Virkon (elghund), også får han litt som "snacks" innimellom. Han spiser det ikke om det ligger i matfatet hans, men fra Virkon sitt fat spiser han det gjerne. Eller om jeg slenger litt på bakken ute.. da liker han det. Han er kresen.. <snip> Det siste bildet syns jeg fokusen ligger for langt fremme. Ellers har det vært hyggelig å følge med deg og din fest. Kunne nok ønsket meg noen bilder av en ekte bykatt da. F.esk som en uklar kulisse i et foto. Liksom maten fremme klar og katta uklar i bakgrunnen mens hun gleder seg til å spise den flotte maten. Takk for følget, og mange konstruktive tilbakemeldinger. Jeg tar sjelden bilder av meg selv, trives bedre bak kamera, og jeg legger uansett omtrent aldri ut bilder av meg selv på Internett. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Den helt klart mest apetittvekkende festen i år Flere bilder som gjerne kunne vært brukt kommersielt her, så tydelig at M-en gir gode bilder! Pluss et godt øye selvsagt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå